Postępy w technologiach i rosnąca ilość informacji zmieniają sposób prowadzenia biznesu w wielu branżach, w tym w sektorze rządowym. Stopy generowania danych i cyfrowego archiwizowania przez rządy są na wzroście ze względu na dynamiczny rozwój urządzeń mobilnych i aplikacji, inteligentnych czujników i urządzeń, rozwiązań chmurowych oraz portalów skierowanych do obywateli. Wraz z rozszerzeniem się cyfrowej informacji i jej złożonością, zarządzanie, przetwarzanie, przechowywanie, bezpieczeństwo i likwidacja danych stają się coraz bardziej złożone. Nowe narzędzia do rejestrowania, wyszukiwania, odkrywania i analizy pomagają organizacjom wyciągać wnioski z ich niestrukturyzowanych danych. Rynkowi rządowy jest na przełomie, uświadamiając sobie, że informacja jest strategicznym aktywem, a rząd musi chronić, wykorzystywać i analizować zarówno strukturyzowane, jak i niestrukturyzowane dane, aby skuteczniej służyć i spełniać cele misji. Kiedy liderzy rządowi starają się ewoluować w organizacje oparte na danych, budują fundamenty, które pozwalają korelować zależności między wydarzeniami, ludźmi, procesami i informacjami.
    Wysokowartościowe rządowe rozwiązania powstają dzięki integracji najbardziej innowacyjnych technologii:
    - 
        Urządzenia i aplikacje mobilne
    
 
    - 
        Usługi w chmurze
    
 
    - 
        Technologie i sieci biznesowe oparte na mediach społecznościowych
    
 
    - 
        Big Data i analiza danych
    
 
    Big Data to jedno z inteligentnych rozwiązań branżowych, które pozwala rządowi podejmować lepsze decyzje poprzez działania oparte na wzorcach wykrywanych w wyniku analizy dużych objętości danych — zarówno powiązanych, jak i niespowiązanych, strukturyzowanych i niestrukturyzowanych.
    Ale osiągnięcie tych celów wymaga znacznie więcej niż tylko gromadzenie ogromnych ilości danych. „Rozumienie tych wielkich objętości Big Data wymaga zaawansowanych narzędzi i technologii, które pozwalają na analizowanie i wyciąganie użytecznej wiedzy z rozległych i różnorodnych strumieni informacji,” pisał Tom Kalil i Fen Zhao z Biura Nauki i Polityki Technologicznej Białego Domu w swoim wpisie na blogu OSTP.
    Biały Domek podjął krok, aby pomóc agencjom znaleźć te technologie, ustanawiając w 2012 roku Narodową Inicjatywę Badawczo-Rozwojową Big Data. Inicjatywa obejmowała ponad 200 milionów dolarów na maksymalne wykorzystanie eksplozji Big Data i narzędzi do jej analizy.
    Wyzwania, jakie stawia przed nami Big Data, są prawie tak ogromne jak jego obietnice są zachęcające. Skuteczne przechowywanie danych jest jednym z tych wyzwań. Jak zwykle, budżety są ograniczone, więc agencje muszą minimalizować koszt przechowywania danych na megabajt i utrzymywać dostępność danych, aby użytkownicy mogli je otrzymać, gdy tego potrzebują i tak, jak to wymagają. Tworzenie kopii zapasowych ogromnych ilości danych zwiększa trudność.
    Skuteczna analiza danych jest kolejnym głównym wyzwaniem. Wiele agencji korzysta z komercyjnych narzędzi, które umożliwiają im przeszukiwanie gór danych, wykrywając trendy, które mogą pomóc w bardziej efektywnym działaniu. (Ostatnie badanie MeriTalk wykazało, że federalni kierownicy IT uważają, że Big Data może pomóc agencjom oszczędzić ponad 500 miliardów dolarów, jednocześnie spełniając cele misji.).
    Niestandardowe narzędzia Big Data pozwalają również agencjom na analizowanie swoich danych. Na przykład Grupa Analityki Obliczeniowej Laboratorium Oak Ridge uczyniła swój system analizy danych Piranha dostępny dla innych agencji. System pomógł badaczom medycznym odnaleźć związek, który może ostrzec lekarzy o aneurysmie aortalnym przed wystąpieniem. Jest również wykorzystywany do bardziej rutynowych zadań, takich jak przeszukiwanie CV, aby łączyć kandydatów na stanowiska pracy z menedżerami rekrutacji.
                             
                             Więcej...