Szkolenia zdalne (z ang. Live Instructor-Led Online Training) są idealną alternatywą dla szkoleń stacjonarnych, skierowaną do osób ceniących sobie swobodę i efektywność nauki z dowolnego miejsca na świecie. Opierają się one na jednoczesnym połączeniu telekonferencyjnym, w którym wykładowca tłumaczy poszczególne zagadnienia, z pracą na zdalnym pulpicie, na którym uczestnik wykonuje ćwiczenia i do którego dostęp posiada trener. Umożliwia to rozwiązywanie bieżących problemów uczestników w każdym momencie trwania kursu.
Znaczący wzrost zainteresowania tego rodzaju szkoleniami w ostatnich czasach przypisać można rosnącej świadomości zalet płynących ze zdalnej edukacji. Przy zachowaniu jakości na tym samym poziomie, co w przypadku szkoleń stacjonarnych, kursy prowadzone zdalnie pozwalają zaoszczędzić uczestnikom czas i pieniądze. Szkolenia zdalne odbywają się indywidualnie bądź w małych grupach (zazwyczaj 4-8 osób).
Najważniejsze elementy szkoleń zdalnych:
- uczestnicy i trener współdziałają ze sobą za pomocą wirtualnych pulpitów i połączeń wideo z wykorzystaniem technologii DaDesktop®
- większość kursów jest realizowana dokładnie w taki sam sposób jak ich tradycyjne odpowiedniki w sali szkoleniowe. Dotyczy to zarówno czasu trwania kursu, jak i treści materiałów szkoleniowych;
- w przypadku kursów komputerowych każdy uczestnik ma swój własny zdalny pulpit, na którym wykonuje ćwiczenia z pomocą trenera;
- jest to bardzo często bardziej efektywny sposób nauczania niż tradycyjna forma szkolenia.
Czego potrzebuję na szkolenie zdalne?
Wymagane:
- komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu (min 10Mbit/s download i 1Mbit/s upload);
- przeglądarka internetowa Chrome lub Firefox;
- dobrej jakości mikrofon lub słuchawki;
- ciche miejsce, wolne od zakłóceń i hałasu zewnętrznego (kawiarnia nie jest najlepszym miejscem).
Zalecane:
- kamera internerowa;
- duży monitor bądź drugi, oddzielny ekran;

Szczegółowa konfiguracja szkolenia zdalnego
1. Dostęp do zdalnego pulpitu z wykorzystaniem przeglądarki
- Upewnij się, że posiadasz najnowszą wersję przeglądarki Chrome lub Firefox
- Otwórz stronę przekazaną przez koordynatora szkolenia i wykonaj test prędkości łącza.
2. Testowanie dźwięku i obrazu
- Sposób 1: Przejdź na stronę https://zoom.us/test lub
- Sposób 2:
- Przetestuj swój mikrofon i głośniki dzwoniąc na Skype do użytkownika login echo123
- Dodaj użytkownika "nobleprog" (lub innego użytkownika z loginem NobleProg) w celu uzyskania pomocy.