Plan Szkolenia
Wprowadzenie
- Blender vs Autodesk 3ds Max vs Cinema 4D
- Przegląd funkcji i zalet Blendera
Rozpoczęcie pracy
- Instalacja Blendera
- Podstawowe koncepcje modelowania
- Nawigacja w interfejsie użytkownika
Podstawy edycji
- Rodzaje edytorów
- Przełączanie między trybami edycji i obiektów
- Wierzchołki, krawędzie i powierzchnie
- Edytowanie danych siatki i obiektów
Modelowanie siatek 3D
- Tryby modelowania
- Struktura siatek
- Dodawanie prostych kształtów
- Wybieranie i edytowanie siatek 3D
- Dane obiektów, grupy wierzchołków i niestandardowe dane
- Mapowanie UV i rozpakowywanie
- Analiza siatek 3D i retopologia
Rzeźbienie i malowanie
- Włączanie maskowania wyboru
- Używanie narzędzia pędzla
- Formowanie modeli w trybie rzeźbienia
- Adaptacyjne metody rzeźbienia
- Edytowanie tekstur UV i obrazów
Renderowanie scen 3D
- Silniki renderowania w Blenderze
- Eevee, cycles i workbench
- Używanie kamer, obiektów oświetlenia i materiałów
- Wezły cieniowania i zarządzanie kolorem
- Renderowanie non-photorealistic (NPR)
- Używanie warstw i przebiegów renderowania
- Renderowanie i podgląd animacji
Eksportowanie plików
- Obsługiwane formaty multimediów
- Eksportowanie plików do Alembic
- Używanie modułu Collada
- Eksportowanie plików jako USD, SVG i PDF
Rozwiązywanie problemów
Podsumowanie i dalsze kroki
Wymagania
- Podstawowe doświadczenie w korzystaniu z komputera
- Znajomość modelowania 3D
Grupa docelowa
- Artysci
- Deweloperzy gier
- Całkowi początkujący
Opinie uczestników (5)
Wiele rzeczy. Ale przede wszystkim zadania.
Daniel Klosowicz - Daniel Klosowicz, BUGLO Play Sp. z o.o.
Szkolenie - 3D Modeling with Blender
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
wyrozumiałość i pomoc
Jadwiga Dudek
Szkolenie - Blender: 3D Modeling Fundamentals
praktyczne przykłady i rozwiązywanie rzeczywistych problemów (podczas tworzenia rzeczywistych projektów, gier itp.), mam na myśli dobre praktyki oraz to, jak wygląda praca nad rzeczywistym projektem
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Szkolenie - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Podobało mi się, że wszystkie przygotowane wcześniej pytania zostały udzielone odpowiedzi; również 90-minutowy wyzwanie na stworzenie małej gry na koniec było świetną zabawą!
Peter Melchart - Greentube IES GmbH
Szkolenie - Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
1. Głęboka wiedza i doświadczenie trenera 2. Przystępny sposób prezentowania materiału - wyjaśniona każda wątpliwość, odpowiedź na każde pytanie 3. Wysoka kultura osobista trenera 4. Trener był bardzo bezpośredni a jednocześnie uprzejmy. 5. Bardzo duża łatwość nawiązywania kontaktu ze strony trenera. Po dwóch godzinach zajęć stał się częścią team'u. 6. Dynamika prowadzenia zajęć oraz podejście motywujące ze strony trenera. W trakcie zajęć dostaliśmy do wykonania szereg trudnych zadań dotyczących zagadnien których nie rozumiałem przed przystąpieniem do szkolenia, a które próbowałem rozwiązać w ramach własnych zainteresowań. Zadania wykonywaliśmy samodzielnie, przy wsparciu trenera. Ilość i tempo rozwiązywania zadań były bardzo intensywne co dało dodatkową satysfakcję. 7. Program zajęć został dopasowany do potrzeb grupy przez rozszerzenie części materiału.