Plan Szkolenia
Wprowadzenie
- Blender vs Autodesk 3ds Max vs Cinema 4D
- Przegląd funkcji i korzyści Blender
Pierwsze kroki
- Instalacja Blender
- Podstawowe koncepcje modelowania
- Poruszanie się po interfejsie użytkownika
Podstawy edycji
- Rodzaje edytorów
- Przełączanie między trybami edycji i obiektu
- Wierzchołki, krawędzie i ściany
- Edycja danych siatki i obiektów
Modelowanie siatek
- Tryby modelowania
- Strukturyzowanie siatek
- Dodawanie prymitywów
- Wybieranie i edytowanie siatek
- Dane obiektów, grupy wierzchołków i dane niestandardowe
- Mapy UV i rozpakowywanie
- Analiza siatki i retopologia
Rzeźbienie i malowanie
- Włączanie maskowania zaznaczenia
- Korzystanie z narzędzia pędzla
- Kształtowanie modeli w trybie rzeźbienia
- Adaptacyjne metody rzeźbienia
- Edycja tekstur i obrazów UV
Renderowanie scen 3D
- Silniki renderujące w Blender
- Eevee, cycles i workbench
- Korzystanie z kamer, obiektów świetlnych i materiałów
- Węzły cieniowania i zarządzanie kolorami
- Renderowanie niefotorealistyczne (NPR) w stylu dowolnym
- Korzystanie z warstw i przejść
- Renderowanie i podgląd animacji
Eksportowanie plików
- Obsługiwane formaty multimediów
- Eksportowanie plików do Alembic
- Korzystanie z modułu Collada
- Eksportowanie plików jako USD, SVG i PDF
Rozwiązywanie problemów
Podsumowanie i kolejne kroki
Wymagania
- Podstawowe doświadczenie w obsłudze komputera
- Znajomość modelowania 3D
Uczestnicy
- Artyści
- Twórcy gier
- Zupełnie początkujący
Opinie uczestników (5)
Wiele rzeczy. Ale przede wszystkim zadania.
Daniel Klosowicz - Daniel Klosowicz, BUGLO Play Sp. z o.o.
Szkolenie - 3D Modeling with Blender
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
wyrozumiałość i pomoc
Jadwiga Dudek
Szkolenie - Blender: 3D Modeling Fundamentals
praktyczne przykłady i rozwiązywanie rzeczywistych problemów (w trakcie tworzenia realnych projektów, gier itp.), mam na myśli dobry praktyki i jak wygląda praca nad rzeczywistym projektem
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Szkolenie - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Lubię fakt, że wszystkie przygotowane wcześniej pytania zostały odpowiedziane; także 90-minutowe wyzwanie do stworzenia małej gry na końcu było dużo zabawy!
Peter Melchart - Greentube IES GmbH
Szkolenie - Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
1. Głęboka wiedza i doświadczenie trenera 2. Przystępny sposób prezentowania materiału - wyjaśniona każda wątpliwość, odpowiedź na każde pytanie 3. Wysoka kultura osobista trenera 4. Trener był bardzo bezpośredni a jednocześnie uprzejmy. 5. Bardzo duża łatwość nawiązywania kontaktu ze strony trenera. Po dwóch godzinach zajęć stał się częścią team'u. 6. Dynamika prowadzenia zajęć oraz podejście motywujące ze strony trenera. W trakcie zajęć dostaliśmy do wykonania szereg trudnych zadań dotyczących zagadnien których nie rozumiałem przed przystąpieniem do szkolenia, a które próbowałem rozwiązać w ramach własnych zainteresowań. Zadania wykonywaliśmy samodzielnie, przy wsparciu trenera. Ilość i tempo rozwiązywania zadań były bardzo intensywne co dało dodatkową satysfakcję. 7. Program zajęć został dopasowany do potrzeb grupy przez rozszerzenie części materiału.