Blender: 3D Modeling Fundamentals - Plan Szkolenia
Blender to oprogramowanie do tworzenia grafiki komputerowej 3D o otwartym kodzie źródłowym, służące do tworzenia filmów animowanych, efektów wizualnych, dzieł sztuki, modeli drukowanych w 3D, interaktywnych aplikacji 3D i gier wideo.
To prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo (online lub na miejscu) jest przeznaczone dla artystów, twórców gier lub zupełnie początkujących, którzy chcą używać Blender do tworzenia modeli 3D do interaktywnych aplikacji, gier wideo, filmów animowanych itp.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Zrozumienie zasad i podstawowych koncepcji modelowania 3D.
- Poznanie różnych trybów i narzędzi do modelowania i edycji siatek 3D.
- Dowiedz się, jak tworzyć animacje i efekty wizualne za pomocą Blender.
- Dodaj krzywe, powierzchnie, metaballs i cząsteczki włosów, aby symulować realistyczne ruchy 3D.
- Korzystaj z narzędzi do mapowania/rozwijania UV, rzeźbienia i malowania modeli 3D.
- Eksportuj modele 3D i zasoby do silnika gry, drukarki 3D lub innego oprogramowania;
Format kursu
- Interaktywny wykład i dyskusja.
- Dużo ćwiczeń i praktyki.
- Praktyczne wdrożenie w środowisku live-lab.
Opcje dostosowywania kursu
- Aby zamówić niestandardowe szkolenie dla tego kursu, skontaktuj się z nami.
Plan Szkolenia
Wstęp
- Blender vs Autodesk 3ds Max vs Cinema 4D
- Przegląd Blender funkcji i korzyści
Pierwsze kroki
- Instalacja Blender
- Podstawowe pojęcia modelowania
- Nawigacja w interfejsie użytkownika
Podstawy edycji
- Rodzaje redaktorów
- Przełączanie między trybem edycji i obiektowym
- Wierzchołki, krawędzie i ściany
- Edycja danych i obiektów siatki
Siatki modelujące
- Tryby modelowania
- Konstruowanie siatek
- Dodawanie prymitywów
- Wybór i edycja siatek
- Dane obiektów, grupy wierzchołków i dane niestandardowe
- Mapy UV i rozpakowywanie
- Analiza siatki i retopologia
Krzywe i powierzchnie
- Narzędzia i struktura
- Béziera i NURBS
- Transformacja obiektów
- Kształty i splajny
Metaballe i cząsteczki włosów
- Narzędzia i struktura
- Dodawanie i edycja metaobiektów
- Używanie ołówka smarowego
- Modyfikowanie cząstek
Rzeźba i malarstwo
- Włączenie maskowania wyboru
- Korzystanie z narzędzia Pędzel
- Kształtowanie modeli w trybie rzeźbienia
- Adaptacyjne metody rzeźbienia
- Edycja tekstur i obrazów UV
Animation i olinowanie
- Klatki kluczowe i zestawy kluczy
- Używanie armatury do olinowania
- Nakładanie kratki
- Ograniczenia, działania i czynniki napędzające
- Znaczniki, klawisze kształtów i ścieżki ruchu
Renderowanie scen 3D
- Silniki renderujące w Blender
- Eevee, rowery i stół warsztatowy
- Korzystanie z kamer, lekkich obiektów i materiałów
- Węzły cieniowania i zarządzanie kolorami
- Renderowanie niefotorealistyczne w stylu dowolnym (NPR).
- Korzystanie z warstw i przejść
- Renderowanie i podgląd animacji
Eksportowanie plików
- Obsługiwane formaty multimediów
- Eksport plików do Alembica
- Korzystanie z modułu Collada
- Eksportowanie plików w formatach USD, SVG i PDF
Rozwiązywanie problemów
Podsumowanie i kolejne kroki
Wymagania
- Podstawowe doświadczenie w obsłudze komputera
- Znajomość modelowania 3D
Uczestnicy
- Artyści
- Deweloperzy gier
- Kompletni początkujący
Szkolenia otwarte są realizowane w przypadku uzbierania się grupy szkoleniowej liczącej co najmniej 5 osób na dany termin.
Blender: 3D Modeling Fundamentals - Plan Szkolenia - Booking
Blender: 3D Modeling Fundamentals - Plan Szkolenia - Enquiry
Blender: 3D Modeling Fundamentals - Zapytanie o Konsultacje
Zapytanie o Konsultacje
Opinie uczestników (7)
Pan Marek Koj mówił bardzo wyraźnie i wolniejszym tempem. Powiedział ciekawostki różne przydatne funckie i tajniaki. Forma uczestniczenia kursu indywidualnie jest spokojna, można się skupić i dopytać jak najwięcej.
Karol
Szkolenie - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Wszystko odbywało się w idealnie dostosowanym tempie w sposób zrozumiały i przystępny, umożliwiający efektywna naukę i poszerzanie własnych kompetencji. Szkoleniowiec jest osobą wykwalifikowaną, umiejącą wytłumaczyć wiele zagadnień w celu doskonalenia wykonanych podczas kursu projektów. Na prostych przykładach pokazuje i analizuje ważne aspekty, które są potrzebne do wykonania bardziej zaawansowanych modeli. Szkolenie uważam za bardzo udane.
Klaudia - CB POLAND sp. z o.o.
Szkolenie - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Trener cechuje się odpowiednim podejściem do szkolenia oraz prowadzeniem zajęć równo z każdym uczestnikiem. Nikt nie miał prawa czuć się zagubiony. Wszystkie kluczowe informacje oraz najważniejsze rzeczy dotyczące szkolenia były zapisywane w osobnym dokumencie, który został nam udostępniony. Nikt nie posiada wiedzy z danej dziedziny w 100% stopniu, jednak ta u wykładowcy jest temu bliska. Przekazane metody działania i obsługi programu zawierają wiele dróg w znalezieniu celu, przy okazji omawiane są plusy i minusy każdego podejścia, co umożliwia nam znalezienie odpowiedniego narzędzia i metodyki do swojego working flow.
Beniamin - CB POLAND sp. z o.o.
Szkolenie - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Możliwości blendera 3D czyli wszystkie zagadnienia.
Ania - CB POLAND sp. z o.o.
Szkolenie - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Punkt, w którym Huba poświęcił czas, aby usiąść ze mną jako osobą o mniejszej wiedzy na temat aplikacji i przejść przez każdą część i wyjaśnić, gdzie popełniłem błąd i jak go naprawić.
Paul - Nottinghamshire Police
Szkolenie - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Niesamowita wiedza prowadzącego, poza tym Michał jest niesamowicie otwarty, pomocny i kontaktowy.
Lukasz - "HUUUGE GAMES" Sp. z o.o.
Szkolenie - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Rozległa wiedza prowadzącego i umiejętność jasnego przekazania wiedzy (dodatkowo po angielsku - wow)
Olga - "HUUUGE GAMES" Sp. z o.o.
Szkolenie - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Propozycje terminów
Szkolenia Powiązane
Autodesk Fusion 360
21 godzinTo prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo w Polsce (na miejscu lub zdalnie) jest przeznaczone dla początkujących i zaawansowanych entuzjastów projektowania 3D i druku 3D, którzy chcą używać Fusion 360 do projektowania, symulacji i przygotowywania modeli do druku 3D.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Zainstalować i skonfigurować Fusion 360 w celu uzyskania optymalnej wydajności.
- Projektować, modelować i symulować obiekty 3D w ujednoliconym środowisku.
- Optymalizować i przygotowywać projekty do procesu drukowania 3D.
- Współpracować i udostępniać swoje projekty przy użyciu możliwości chmury Fusion 360.
From 3ds Max to Unreal: Mastering Real-Time Visualization
21 godzinThis instructor-led, live training in Polsce (online or onsite) is aimed at intermediate-level to advanced-level 3D artists, game developers, and visualization professionals who wish to leverage their skills in Autodesk 3ds Max and learn how to create immersive real-time experiences in Unreal Engine.
By the end of this training, participants will be able to:
- Understand the key differences between 3ds Max and Unreal Engine workflows.
- Import 3D models, animations, and assets from 3ds Max into Unreal Engine.
- Create and customize materials, textures, and shaders in Unreal Engine.
- Set up dynamic lighting and global illumination for real-time rendering.
- Implement interactivity and gameplay mechanics using Blueprint visual scripting.
- Optimize assets and scenes for real-time performance and efficiency.
Create an Augmented Reality (AR) Mobile Application with ARToolKit
7 godzinARToolKit to biblioteka śledzenia o otwartym kodzie źródłowym do tworzenia Augmented Reality (AR) aplikacji. Obsługuje systemy Windows, Linux, Mac, Android i iOS.
W tym prowadzonym przez instruktora szkoleniu na żywo uczestnicy dowiedzą się, jak zbudować aplikację mobilną rzeczywistości rozszerzonej z ARToolKit.
Pod koniec tego szkolenia uczestnicy będą mogli
- opracować aplikację mobilną, która nakłada wirtualne obrazy na rzeczywisty świat
- Wstępnie przetwarzać wideo w celu dostosowania oświetlenia i rozwiązania problemów
- Zintegrować ARToolKit z narzędziami i funkcjami innych firm, w tym OpenCV, Unity, OpenSceneGraph i narzędziami do kalibracji GPS, kompasu i kamery urządzenia mobilnego.
Format kursu
- Interaktywny wykład i dyskusja.
- Wiele ćwiczeń i praktyki.
- Praktyczne wdrożenie w środowisku laboratoryjnym na żywo.
Opcje dostosowywania kursu
- Aplikacja mobilna opracowana w tym kursie może być docelowa Android i/lub iOS. Aby poprosić o swoje preferencje, skontaktuj się z nami w celu ustalenia.
Blender: 3D Modeling Fundamentals - Part 1
21 godzinTo prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo w Polsce (na miejscu lub zdalnie) jest przeznaczone dla artystów, twórców gier lub zupełnie początkujących, którzy chcą używać Blender do tworzenia modeli 3D do interaktywnych aplikacji, gier wideo, filmów animowanych itp.
Pod koniec tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Zrozumieć zasady i podstawowe koncepcje modelowania 3D.
- Poznaj różne tryby i narzędzia do modelowania i edycji siatek 3D.
- Korzystać z narzędzi do mapowania/rozwijania UV, rzeźbienia i malowania modeli 3D podczas renderowania.
Blender: 3D Modeling Fundamentals - Part 2
14 godzinTo prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo w Polsce (na miejscu lub zdalnie) jest przeznaczone dla artystów, twórców gier lub zupełnie początkujących, którzy chcą używać Blender do tworzenia modeli 3D do interaktywnych aplikacji, gier wideo, filmów animowanych itp.
Pod koniec tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Dowiedzieć się, jak tworzyć animacje i efekty wizualne za pomocą Blender.
- Dodawać krzywe, powierzchnie, metaballs i cząsteczki włosów, aby symulować realistyczne ruchy 3D.
- Wprowadzenie do nieniszczącego modelowania i animacji.
- Eksportowanie modeli 3D i zasobów do silnika gry, drukarki 3D lub innego oprogramowania.
Blender: modelowanie 3d
28 godzinBlender to zestaw narzędzi do grafiki komputerowej 3D typu open source do tworzenia filmów animowanych, efektów wizualnych, sztuki, drukowanych modeli 3D, interaktywnych aplikacji 3D i gier wideo.
Podczas warsztatu uczestnicy nauczą się jak tworzyć modele 3D do gier wideo, drukowania 3D, projektowania domów itp.
Jakich umiejętności możesz spodziewać się po zakończeniu tego szkolenia?:
Zrozumienia zasad modelowania
Zrozumienie i zarządzania animacjami, efektami cząstek, grafiką 3D, mapą UV i rozpakowywaniem
Eksportowaniem modeli i zasobów do silników gier, drukarek 3D lub innego oprogramowania.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
- Artyści
- Game Developers
- Początkujący w świecie grafiki 3d
Advanced Blender: Python Scripting
7 godzinSzkolenie na żywo prowadzone przez instruktora (na miejscu lub zdalnie) jest przeznaczone dla projektantów stron internetowych, którzy chcą programować w Python do automatyzacji Blendera.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Tworzyć elementy interfejsu użytkownika, takie jak menu.
- Zarządzać Blender za pomocą kodu Python.
- Pisać skrypty do automatycznego uruchamiania procesów.
- Poznać i zrozumieć bibliotekę bpy.
Learning Maya
14 godzinTo prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo w Polsce (na miejscu lub zdalnie) jest przeznaczone dla projektantów stron internetowych, którzy chcą używać Maya do tworzenia animacji 3D.
Pod koniec tego szkolenia uczestnicy będą mogli
- Tworzyć realistyczne modele i tekstury w Maya.
- Animować i renderować projekty w celu uzyskania wysokiej jakości odtwarzania.
- Symulować naturalne efekty, takie jak woda i dym.
WebGL: Create an Animated 3D Application
21 godzinWebGL (Web Graphics Library) to JavaScript API do renderowania grafiki 3D w przeglądarce internetowej bez użycia wtyczek.
W tym prowadzonym przez instruktora szkoleniu na żywo uczestnicy dowiedzą się, jak generować realistyczne obrazy komputerowe za pomocą grafiki 3D podczas tworzenia animowanej aplikacji 3D działającej w przeglądarce.
Pod koniec tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Zrozumieć i korzystać z różnych funkcji WebGL, w tym siatek, transformacji, kamer, materiałów, oświetlenia i animacji.
- Animować obiekty za pomocą WebGL
- Tworzyć obiekty 3D przy użyciu WebGL
Odbiorcy
- Programiści
Format kursu
- Część wykładu, część dyskusji, ćwiczenia i ciężka praktyka praktyczna
Unreal Editor for Fortnite (UEFN)
7 godzinTo prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo w Polsce (online lub na miejscu) jest przeznaczone dla początkujących i średnio zaawansowanych twórców gier i twórców UGC, którzy chcą projektować, rozwijać i publikować interaktywne i monetyzowalne doświadczenia dla graczy Fortnite.
Pod koniec tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Zrozumieć podstawy UEFN i jego rolę w tworzeniu treści generowanych przez użytkowników w Fortnite.
- Poruszać się po interfejsie UEFN, konfigurować projekty i efektywnie zarządzać zasobami.
- Rozwijać i publikować niestandardowe doświadczenia Fortnite przy użyciu narzędzi do tworzenia świata i krajobrazu.
- Stosować podstawowe koncepcje programowania przy użyciu języka skryptowego Verse.
- Współpracować przy projektach UEFN i przygotowywać się na możliwości monetyzacji w Fortnite.
Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
28 godzinTo prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo w Polsce obejmuje podstawy tworzenia gier w Unity, prowadząc uczestników krok po kroku przez tworzenie własnej gry.
Unreal Engine 4
21 godzinTo prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo w Polsce obejmuje podstawy tworzenia gier przy użyciu silnika Unreal Engine 4, jednocześnie dając uczestnikom szansę na stworzenie własnej przykładowej gry.
Unreal Engine 5 Deep Dive
14 godzinTo prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo w Polsce (na miejscu lub zdalnie) jest przeznaczone dla twórców gier, którzy chcą uzyskać kompleksowe zrozumienie UE5 i jak go używać do tworzenia oszałamiających treści w czasie rzeczywistym.
Pod koniec tego szkolenia uczestnicy będą mogli
- Poznać i zrozumieć nowe funkcje wydania UE5.
- Wykorzystać możliwości narzędzia do tworzenia 3D w czasie rzeczywistym UE5 do tworzenia realistycznych efektów wizualnych.
- Odkrywać i tworzyć wizualne światy i gry.
- Poznaj i opanuj zasady projektowania gier.
- Tworzenie animacji przerywnikowych.
VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
28 godzinFormat kursu
- Interaktywne prezentacje i dyskusje.
- Wiele ćwiczeń i praktyki.
- Praktyczne wdrożenie w środowisku laboratoryjnym na żywo.
Opcje dostosowywania kursu
- Aby poprosić o spersonalizowane szkolenie dla tego kursu, skontaktuj się z nami w celu ustalenia szczegółów.