Plan Szkolenia
Podstawy pracy z programem
- Panele, obszary robocze i okna; konfigurowanie interfejsu według potrzeb i natury pracy
- Preferencje — konfigurowanie obsługi myszy i klawiatury, skrótów klawiaturowych, ustawień systemowych i dodatków
- Nawigacja w scenie 3D — pozycjonowanie kamery i szybkie przełączanie między oknami widoku
- Konfigurowanie sposobu wyświetlania obiektów w scenie 3D
& nbsp; Podstawy pracy z obiektami
- Wybieranie, tworzenie, usuwanie i grupowanie obiektów
- Zarządzanie hierarchią obiektów w scenie
- Praca w trybie obiektu i edycji
- Komponenty obiektu / ciała: wierzchołki, krawędzie, płaszczyzny
Podstawy modelowania
- Przesuwanie, obracanie i skalowanie obiektów oraz ich komponentów
- Modelowanie z kluczowymi narzędziami: Wyciąganie (Extrude), Wcinanie (Inset), Zaokrąglanie (Bevel), Cięcie pętli (Loop Cut), Nożem (Knife)
- Modelowanie z kluczowymi modyfikatorami: Podział powierzchni (Subdivision Surface), Grubość (Solidify), Lustrzanie (Mirror), Bule'owy (Boolean), Tablice (Array), Proste deformacje (Simple Deform)
- Zasady modelowania: tworzenie siatki obiektu z kwadratów i unikanie trójkątów i wielokątów, kontrolowanie przebiegu pętli krawędziowej
- Modelowanie w symetrii
- Kontrola gęstości siatki obiektu
- Kontrola ostrości i zakrzywienia krawędzi
Modelowanie w praktyce
- Ogólne zasady tworzenia brył organicznych i nieorganicznych (modelowanie powierzchni twardych)
- Łączenie fragmentów bryły o różnych sekcjach
- Zasady modelowania zgodnie z poprawną topologią siatki
- Retopoligrafia — odbudowa części lub całego siatkowania obiektu
- Pomoc w procesie modelowania siatki obiektu za pomocą narzędzi rzeźbiarskich
- Modelowanie przez cięcie
- Przenoszenie wyrzeźbionych szczegółów powierzchni obiektu na bryłę o poprawnej topologii
Tworzenie map UV
- Ogólne zasady tworzenia mapy UV obiektu
- Planowanie położenia krawędzi cięcia siatki obiektu
- Tworzenie pojedynczych i wieloelementowych map UV
- Optymalizacja mapy UV
- Łączenie małych elementów mapy UV w większe obszary
- Wyróżnianie zewnętrznych krawędzi map UV
- Tworzenie wieloelementowych map UV (UDIM)
Teksturacja
- Podstawy tworzenia materiałów za pomocą shadera Principled BRDF
- Podstawy fizyki reakcji powierzchni na światło
- Kontrola odbicia światła i odblasków środowiskowych na powierzchni obiektu
- Rozpraszanie odbicia światła
- Anizotropowe odblaski
- Tworzenie przezroczystych powierzchni, gładkich, & ldquo; mlecznych & rdquo; i kolorowych
- Tworzenie efektu podpovierzchniowego rozproszenia światła (Subsurface Scattering)
- Zasady tworzenia podstawowych typów powierzchni: plastik, metal, szkło, organiczne,
- drewno, tkaniny
- Tworzenie mapy normalnej i przesunięcia (displacement)
- Podstawy tworzenia własnych tekstur z zdjęć
Oświetlenie
- Teoria & ldquo; wyrzeźbiania & rdquo; kształtu obiektu za pomocą światła
- Zasady fotograficzne oświetlania obiektów
- Tworzenie wirtualnej studni — tło, podłoże, efekty atmosferyczne
- Oświetlanie pojedynczych obiektów
- Oświetlanie grup obiektów
- Oświetlanie za pomocą lamp i powierzchni z materiałami emitującymi światło
- Oświetlanie za pomocą obrazów HDR
- Kontrola zasięgu i zakresu efektów oświetlenia
- Kontrola parametru odbitego światła
- & ldquo; Malowanie & rdquo; światłem
Renderowanie
- Aspekty techniczne procesu renderowania obrazu
- Renderowanie za pomocą CPU i karty graficznej
- Podgląd i ostateczne renderowanie
- Konfigurowanie parametrów kamery renderującej
- Odpowiednia rozdzielczość renderowania dla celu ostatecznego obrazu
- Renderowanie do warstw
- Renderowanie za pomocą silnika Cycles
- Renderowanie za pomocą silnika Eevee (Blender 2.8)
- Podstawy końcowej obróbki renderowanego obrazu w Adobe Photoshop
- Eksport ostatecznego obrazu do formatu i parametrów zgodnych z jego przeznaczeniem
- Przygotowanie ostatecznej sceny i pliku do renderowania na farmach renderujących
Wymagania
Podstawowe umiejętności komputerowe
Opinie uczestników (5)
Atmosfera, cierpliwość trenera, ćwiczenia i szeroka wiedza gdy zadawałam pytania
Magdalena - BUGLO Play Sp. z o.o.
Szkolenie - 3D Modeling with Blender
NAJBARDZIEJ PODOBAŁO MI SIĘ MODELOWANIE I NAKŁADANIE TEKSTUR, ALE W ZASADZIE WSZYSTKO BYŁO INTERESUJĄCE
MATEUSZ SZYMCZAK
Szkolenie - 3D Modeling with Blender
Ilość ćwiczeń, dokładne omawianie poszczególnych zagadnień.
Nina
Szkolenie - 3D Modeling with Blender
Każdy materiał został fajnie przerobiony.
Patrycja Banasiak - BUGLO Play Sp. z o.o.
Szkolenie - 3D Modeling with Blender
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Wiele rzeczy. Ale przede wszystkim zadania.
Daniel Klosowicz - Daniel Klosowicz, BUGLO Play Sp. z o.o.
Szkolenie - 3D Modeling with Blender
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję