Plan Szkolenia

Podstawy pracy z programem

  • Panele, obszary robocze i okna; konfigurowanie interfejsu według potrzeb i natury pracy
  • Preferencje — konfigurowanie obsługi myszy i klawiatury, skrótów klawiaturowych, ustawień systemowych i dodatków
  • Nawigacja w scenie 3D — pozycjonowanie kamery i szybkie przełączanie między oknami widoku
  • Konfigurowanie sposobu wyświetlania obiektów w scenie 3D

& nbsp; Podstawy pracy z obiektami

  • Wybieranie, tworzenie, usuwanie i grupowanie obiektów
  • Zarządzanie hierarchią obiektów w scenie
  • Praca w trybie obiektu i edycji
  • Komponenty obiektu / ciała: wierzchołki, krawędzie, płaszczyzny

Podstawy modelowania

  • Przesuwanie, obracanie i skalowanie obiektów oraz ich komponentów
  • Modelowanie z kluczowymi narzędziami: Wyciąganie (Extrude), Wcinanie (Inset), Zaokrąglanie (Bevel), Cięcie pętli (Loop Cut), Nożem (Knife)
  • Modelowanie z kluczowymi modyfikatorami: Podział powierzchni (Subdivision Surface), Grubość (Solidify), Lustrzanie (Mirror), Bule'owy (Boolean), Tablice (Array), Proste deformacje (Simple Deform)
  • Zasady modelowania: tworzenie siatki obiektu z kwadratów i unikanie trójkątów i wielokątów, kontrolowanie przebiegu pętli krawędziowej
  • Modelowanie w symetrii
  • Kontrola gęstości siatki obiektu
  • Kontrola ostrości i zakrzywienia krawędzi

Modelowanie w praktyce

  • Ogólne zasady tworzenia brył organicznych i nieorganicznych (modelowanie powierzchni twardych)
  • Łączenie fragmentów bryły o różnych sekcjach
  • Zasady modelowania zgodnie z poprawną topologią siatki
  • Retopoligrafia — odbudowa części lub całego siatkowania obiektu
  • Pomoc w procesie modelowania siatki obiektu za pomocą narzędzi rzeźbiarskich
  • Modelowanie przez cięcie
  • Przenoszenie wyrzeźbionych szczegółów powierzchni obiektu na bryłę o poprawnej topologii

Tworzenie map UV

  • Ogólne zasady tworzenia mapy UV obiektu
  • Planowanie położenia krawędzi cięcia siatki obiektu
  • Tworzenie pojedynczych i wieloelementowych map UV
  • Optymalizacja mapy UV
  • Łączenie małych elementów mapy UV w większe obszary
  • Wyróżnianie zewnętrznych krawędzi map UV
  • Tworzenie wieloelementowych map UV (UDIM)

Teksturacja

  • Podstawy tworzenia materiałów za pomocą shadera Principled BRDF
  • Podstawy fizyki reakcji powierzchni na światło
  • Kontrola odbicia światła i odblasków środowiskowych na powierzchni obiektu
  • Rozpraszanie odbicia światła
  • Anizotropowe odblaski
  • Tworzenie przezroczystych powierzchni, gładkich, & ldquo; mlecznych & rdquo; i kolorowych
  • Tworzenie efektu podpovierzchniowego rozproszenia światła (Subsurface Scattering)
  • Zasady tworzenia podstawowych typów powierzchni: plastik, metal, szkło, organiczne,
  • drewno, tkaniny
  • Tworzenie mapy normalnej i przesunięcia (displacement)
  • Podstawy tworzenia własnych tekstur z zdjęć

Oświetlenie

  • Teoria & ldquo; wyrzeźbiania & rdquo; kształtu obiektu za pomocą światła
  • Zasady fotograficzne oświetlania obiektów
  • Tworzenie wirtualnej studni — tło, podłoże, efekty atmosferyczne
  • Oświetlanie pojedynczych obiektów
  • Oświetlanie grup obiektów
  • Oświetlanie za pomocą lamp i powierzchni z materiałami emitującymi światło
  • Oświetlanie za pomocą obrazów HDR
  • Kontrola zasięgu i zakresu efektów oświetlenia
  • Kontrola parametru odbitego światła
  • & ldquo; Malowanie & rdquo; światłem

Renderowanie

  • Aspekty techniczne procesu renderowania obrazu
  • Renderowanie za pomocą CPU i karty graficznej
  • Podgląd i ostateczne renderowanie
  • Konfigurowanie parametrów kamery renderującej
  • Odpowiednia rozdzielczość renderowania dla celu ostatecznego obrazu
  • Renderowanie do warstw
  • Renderowanie za pomocą silnika Cycles
  • Renderowanie za pomocą silnika Eevee (Blender 2.8)
  • Podstawy końcowej obróbki renderowanego obrazu w Adobe Photoshop
  • Eksport ostatecznego obrazu do formatu i parametrów zgodnych z jego przeznaczeniem
  • Przygotowanie ostatecznej sceny i pliku do renderowania na farmach renderujących

Wymagania

Podstawowe umiejętności komputerowe

 28 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie