Plan Szkolenia
Introduction to Unreal Engine
- Overview of Unreal Engine features and capabilities
- Understanding the real-time rendering workflow
- Key differences between 3ds Max and Unreal Engine workflows
Importing Assets from 3ds Max
- Exporting 3D models, animations, and assets from 3ds Max
- Importing assets into Unreal Engine
- Optimizing asset settings and configurations for Unreal Engine
Materials and Textures in Unreal Engine
- Introduction to Unreal Engine's material editor
- Creating and customizing materials and textures
- Applying shaders and special effects for realistic rendering
Lighting and Rendering in Unreal Engine
- Setting up dynamic lighting and global illumination
- Adjusting lighting settings for different scenarios
- Optimizing rendering settings for real-time performance
Blueprint Visual Scripting
- Overview of Blueprint visual scripting in Unreal Engine
- Creating interactive behaviors and gameplay mechanics
- Implementing user interactions and controls
Optimization Techniques
- Optimizing assets for real-time performance
- Level streaming and LOD techniques for efficient scene management
- Performance profiling and optimization strategies
Real-World Projects and Case Studies
- Exploring real-world projects and examples
- Analyzing best practices and optimization techniques used in professional projects
- Hands-on exercises and projects to reinforce learning
Summary and Next Steps
Wymagania
- Proficiency in Autodesk 3ds Max for 3D modeling, animation, and rendering
- Basic understanding of real-time rendering concepts
- Familiarity with common file formats for 3D assets (e.g., FBX, OBJ)
Audience
- 3D artists
- Game developers
- Architectural visualizers
- VR/AR content creators
Opinie uczestników (4)
Wszystko odbywało się w idealnie dostosowanym tempie w sposób zrozumiały i przystępny, umożliwiający efektywna naukę i poszerzanie własnych kompetencji. Szkoleniowiec jest osobą wykwalifikowaną, umiejącą wytłumaczyć wiele zagadnień w celu doskonalenia wykonanych podczas kursu projektów. Na prostych przykładach pokazuje i analizuje ważne aspekty, które są potrzebne do wykonania bardziej zaawansowanych modeli. Szkolenie uważam za bardzo udane.
Klaudia - CB POLAND sp. z o.o.
Szkolenie - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Atmosfera, cierpliwość trenera, ćwiczenia i szeroka wiedza gdy zadawałam pytania
Magdalena - BUGLO Play Sp. z o.o.
Szkolenie - 3D Modeling with Blender
Możliwość zadania praktycznie każdego pytania i uzyskiwanie na nie odpowiedzi oraz praktyczne pisanie kodów i weryfikacja efektów.
Filip Schraube - Enea Operator Sp. z o.o.
Szkolenie - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
The exercises.