Plan Szkolenia
Wprowadzenie do mapowania strumienia wartości
- Zasady Lean i rola VSM
- Kluczowe pojęcia: wartość dodana, brak wartości dodanej, takt time, czas realizacji, efektywność cykli procesowych
- Przegląd symboli VSM i konwencji graficznych
Określanie zakresu i wybór strumienia wartości
- Wybór produktu, komponentu lub rodziny produktów do mapowania
- Definiowanie granic procesów i zainteresowanych stron
- Zbieranie danych i wskaźników dotyczących podstawowej wydajności
Mapowanie bieżącego stanu
- Przechodzenie przez proces: techniki zbierania danych i metody obserwacji
- Dokumentowanie kroków procesowych, przepływów, punktów magazynowych i przepływów informacji
- Obliczanie czasów procesowych: czas cykli, przełączania, dostępności i oczekiwania
Wykrywanie i ilościowe określanie MUDAS
- Klasyfikacja siedmiu rodzajów strat i innych form działalności bez wartości dodanej
- Techniki ilościowego określania wpływu strat na czas realizacji i koszty
- Metody priorytetyzowania wysokowpływowych MUDAS
Projektowanie przyszłego stanu
- Zasady poprawy przepływu: systemy ciągłego zaopatrzenia, taktowanie i równomierne obciążenie
- Ponowne obliczanie czasów i spodziewanej wydajności po poprawkach
- Wizualizacja map przyszłego stanu i kluczowych celów wydajnościowych
Planowanie działań i mapa wdrażania
- Przetłumaczanie zmian przyszłego stanu na konkretne wydarzenia Kaizen i projekty
- Definiowanie właścicieli, terminów, KPI i metod weryfikacji
- Zarządzanie zmianami i utrwalanie poprawek
Walidacja, pomiar i ciągłe doskonalenie
- Ustawienie tablic monitorowania i rutyn pomiarowych
- Jak przeprowadzać pilotażowe wdrożenia i rejestrować zdobyte doświadczenia
- Zamknięcie pętli: iteracyjne cykle VSM i ciągłe doskonalenie
Podsumowanie i następne kroki
Wymagania
- Zrozumienie podstawowych koncepcji procesów i przepływów pracy
- Doświadczenie w pracy w operacyjnych lub administracyjnych procesach
- Znałość wskaźników wydajności, takich jak czas cykliczny i czas prowadzenia
Grupa docelowa
- Praktycy doskonalenia procesów
- Menedżerowie operacji i liderzy zespołów
- Członkowie zespołów Lean/CI
Opinie uczestników (5)
Miło mi było w małej grupie.
Kristin Standen - Orica Canada
Szkolenie - Lean Distribution: Implementing Lean in Distribution, Logistics, and Supply Chain Operations
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Punktualność i zaangażowanie prowadzącego.
Andrzej Wesolowski - Maltex Sp. z o.o.
Szkolenie - Lean 5S for Non-Manufacturing Purposes
The simulation exercises (workshop) gave me a real sense of what it feels like to streamline the process. It creates a lasting impression of the theories that were discussed.
Bethany Magpayo - InSolem SARL
Szkolenie - Lean Services: Lean Management For The Service Industry
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
że po 3 dniach szkolenia mam pełny wykaz concerning Agile jak je zastosować w moim przypadku, jak obliczyć efektywność, podejść do negatywnie nastawionych pracowników oraz wiele innych spraw. (Note: The term "concerning" seems out of place and might not have been part of the original English text. If it's a typo or an error, you may want to clarify further for accurate translation.)
Joanna Meza - Zurich Insurance
Szkolenie - Managing Agile Projects with Lean and Kanban
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Zyskałem z tego, że osoby odpowiedzialne za zarządzanie ochroną traktują to poważnie.
Ed Huet - Armscor
Szkolenie - Lean Management: Lean management in manufacturing
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję