Plan Szkolenia

Definiowanie Business Analiza

Przegląd dyscypliny analizy biznesowej

  • Kluczowe role i obowiązki
  • Odróżnienie analizy biznesowej od innych dyscyplin pokrewnych

Przedstawiamy ramy analizy biznesowej

  • Ramy i Business Analiza Body of Knowledge® (BABOK®)
  • Najlepsze praktyki branżowe opracowane przez Międzynarodowy Instytut Analizy Business (IIBA®)

Przechwytywanie Business wymagań poprzez pozyskiwanie

Zbieranie potrzeb biznesowych na poziomie organizacji lub działu

  • Przeprowadzenie analizy potrzeb
  • Wybór najlepszej techniki wywoływania
  • Pozyskiwanie analizy kontekstowej na poziomie przedsiębiorstwa przy użyciu narzędzi strategicznych, taktycznych i operacyjnych

Identyfikacja dziewięciu technik wzbudzania emocji

  • Weryfikacja niezbędnych kroków w celu zebrania informacji
  • Rejestrowanie i potwierdzanie wyników pozyskiwania

Przeprowadzanie analiz przedsiębiorstwa

Analiza krajobrazu biznesowego

  • Kategoryzacja i ustalanie priorytetów potrzeb i problemów biznesowych za pomocą diagramów powinowactwa
  • Ocena możliwości i luk biznesowych

Wykrywanie problemów i znajdowanie szans

  • Ujawnianie pierwotnych przyczyn problemów
  • Znalezienie możliwości rozwoju
  • Identyfikacja elementów wstępnego zakresu rozwiązania
  • Opracowywanie inicjatyw biznesowych zorientowanych na działanie w celu zaspokojenia potrzeb i możliwości biznesowych

Pomiar wykonalności opcji

  • Siatka analityczna 2x2
  • Matryce priorytetyzacji
  • Przewidywanie korzyści i kosztów projektu

Dokumentowanie krytycznych parametrów projektu

  • Budowanie celów projektu SMART
  • Określenie kluczowych elementów projektu i rezultatów

Planowanie i monitorowanie Business procesu analizy

Planowanie analizy wymagań

  • Dokumentowanie założeń, podstawowych zasad i szablonów
  • Stworzenie planu rozwoju wymagań, który będzie przewodnikiem i zarządzaniem procesem
  • Budowa planu komunikacji

Przeprowadzanie analizy interesariuszy

  • Identyfikacja kluczowych interesariuszy
  • Analiza wpływu interesariuszy na projekt

Opracowanie procesu zarządzania zmianą

  • Bazowanie na planie
  • Podążanie za zdefiniowanym procesem zarządzania zmianami
  • Zarządzanie procesem kontroli zmian

Zarządzanie wymaganiami i komunikowanie się z nimi

Analizowanie wymagań

  • Weryfikacja, ustalanie priorytetów i organizacja wymagań
  • Określenie dokumentu wymagań
  • Identyfikacja kluczowych relacji za pomocą identyfikowalności

Realizacja planu komunikacji

  • Rozwiązanie typowych pułapek zwykle napotykanych podczas opracowywania wymagań
  • Walidacja dokumentu wymagań z kluczowymi interesariuszami
  • Zarządzanie porozumieniami i konfliktami interesariuszy

Ocena i walidacja rozwiązań

Alokacja wymagań

  • Optymalizacja wartości biznesowej
  • Ocena zależności pomiędzy poszczególnymi wymaganiami

Ocena gotowości organizacyjnej

  • Identyfikacja luk w zdolnościach organizacyjnych
  • Definiowanie wpływów biznesowych i technicznych na organizację

Rozwijanie Business kompetencji analitycznych

  • Gowykraczając poza mechanikę analizy
  • Stosowanie struktury kompetencji analitycznych IIBA® Business

Wymagania

Ten kurs jest przeznaczony dla każdego, kto jest zainteresowany zdobyciem szerokiej wiedzy na temat kluczowych zadań i technik związanych z analizą biznesową lub każdego, kto musi skutecznie analizować opcje biznesowe i wyniki.

 21 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (7)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie