Plan Szkolenia
Wprowadzenie
- Wymagania i ich jakość
- Kryteria akceptacji - czym są i czemu służą
Kryteria akceptacji - wybór podejścia
- Analiza kontekstu projektowego
- Określenie interesariuszy i ich oczekiwań
- Kryteria akceptacji a DoR oraz DoD
Kryteria akceptacji - metody opisu
- Scenariusze
- Standard EARS
- User story i tekstowe kryteria akceptacji
- User story i Gherkin
Kryteria akceptacji - kontrola jakości
- Rola testerów / QA w zapewnieniu jakości artefaktów analitycznych
- Rola pracy zespołowej w zapewnieniu jakości artefaktów analitycznych
- Kryteria akceptacji a testowanie
Podsumowanie
- Podsumowanie warsztatów
- Dobre praktyki i kluczowe elementy procesu zarządzania informacją
Wymagania
Podstawowa znajomość cyklu życia produktu informatycznego
Znajomość nomenklatury stosowanej w wytwarzaniu oprogramowania i realizacji projektów informatycznych
Rekomendowane doświadczenie w przynajmniej 1 projekcie informatycznym
Poziom
2
Cele
Poznanie znaczenia kryteriów akceptacji dla jakości wymagań i redukcji ryzyka projektowego
Nabycie umiejętności w zakresie tworzenia kryteriów akceptacji wymagań oraz ich weryfikacji
Zalety
Szkolenie prowadzone przez eksperta z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży IT i szeroką wiedzą w zakresie procesów IT
Nacisk na praktykę - niezbędna teoria poparta jest praktyką projektową, omawiane tematy są odnoszone do rzeczywistych sytuacji projektowych
Szkolenie realizowane przy użyciu narzędzi stosowanych w inżynierii wymagań, co daje możliwość zapoznania z podstawowymi funkcjonalnościami takich narzędzi
Możliwość zastosowania zdobytej wiedzy już w trakcie szkolenia
Adresaci
Analitycy systemowi i biznesowi, właściciele produktu, właściciele biznesowi
Przedstawiciele biznesu odpowiedzialni za opracowanie potrzeb biznesowych
Inżynierowie oprogramowania i systemowi
Testerzy, QA, osoby odpowiedzialne za zapewnienie jakości systemów informatycznych i oprogramowania
Opinie uczestników (1)
Całość szkolenia. Przygotowanie trenera, sposób komunikacji, przygotowane ćwiczenia. Wszystko top