Plan Szkolenia
Podstawowe pojęcia
- Definicja i klasyfikacja wymagań - poziomy i rodzaje wymagań.
- Znaczenie wymagań dla powodzenia projektu.
- Od potrzeb do rozwiązań
- Typowe działania związane z zarządzaniem wymaganiami.
Pozyskiwanie wymagań
- Źródła wymagań
- Model Business jako źródło wymagań - scenariusze, procesy biznesowe.
- Analiza interesariuszy
- Techniki pozyskiwania wymagań.
- Uzyskiwanie dodatkowych informacji - ograniczenia, ryzyka.
Opracowywanie wymagań
- Organizacja wymagań - relacje i zależności.
- Atrybuty dobrych wymagań.
- Jakość wymagań - testowanie wymagań, kryteria akceptacji.
- Dokumentacja wymagań w różnych formach - podejścia tradycyjne vs. zwinne.
Requirements management
- Organizacja pracy - role i obowiązki, inżynieria wymagań w kontekście projektu.
- Architektura wymagań, identyfikowalność.
- Zasady tworzenia repozytorium wymagań.
- Priorytetyzacja wymagań.
- Zarządzanie zakresem i zmianami.
- Zapewnienie jakości wymagań - standardy, wytyczne, listy kontrolne.
Podsumowanie
- Podsumowanie warsztatów.
- Najlepsze praktyki i listy kontrolne.
Wymagania
Podstawowa znajomość cyklu życia produktu IT.
Znajomość nomenklatury stosowanej w tworzeniu oprogramowania i realizacji projektów IT.
Zalecane doświadczenie w realizacji co najmniej 1 projektu IT.
Poziom
3
Go als
Poznanie działań związanych z zarządzaniem wymaganiami i ich typowych produktów.
Poznanie skutecznych metod pozyskiwania wymagań z różnych źródeł, w tym modelu biznesowego.
Poznanie sposobów dokumentowania wymagań, w tym dokumentacji w formie modelu.
Poznanie zasad tworzenia architektury wymagań i repozytorium wymagań.
Nabycie umiejętności niezbędnych do specyfikowania i modelowania wymagań i rozwiązań z wykorzystaniem uznanych metod i notacji.
Korzyści
Szkolenie prowadzone przez eksperta z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży IT i szeroką wiedzą na temat procesów informatycznych.
Nacisk na praktykę - niezbędna teoria poparta jest praktyką projektową, omawiane tematy odnoszą się do rzeczywistych sytuacji projektowych.
Szkolenie prowadzone z wykorzystaniem narzędzi wykorzystywanych w inżynierii wymagań, co daje możliwość poznania podstawowych funkcjonalności tych narzędzi.
Możliwość zastosowania zdobytej wiedzy już w trakcie szkolenia.
W wyniku szkolenia uczestnik otrzymuje samodzielnie opracowany szablon procesu zarządzania wymaganiami, który może wykorzystać jako szablon lub wytyczne do swoich zadań zawodowych.
Adresaci
Analityków systemowych i biznesowych, właścicieli produktów, właścicieli biznesowych, liderów zespołów analitycznych.
[Przedstawicieli odpowiedzialnych za rozwój potrzeb biznesowych.
Inżynierów oprogramowania i systemów.
Testerów, QA, osób odpowiedzialnych za zapewnienie jakości systemów informatycznych i oprogramowania.
Opinie uczestników (1)
Sposób prowadzenia szkolenia