Plan Szkolenia
Podstawowe koncepcje
- Definicja i klasyfikacja wymagań – poziomy i typy wymagań
- Znaczenie wymagań dla sukcesu projektu
- Od potrzeby do rozwiązań
- Typowe czynności zarządzania wymaganiami
Pozyskiwanie wymagań
- Źródła wymagań
- Model biznesowy jako źródło wymagań – scenariusze, procesy biznesowe
- Analiza interesariuszy
- Techniki pozyskiwania wymagań
- Pozyskiwanie dodatkowych informacji – ograniczenia, ryzyka
Opracowywanie wymagań
- Organizacja wymagań - powiązania i zależności
- Atrybuty dobrych wymagań
- Jakość wymagań - testowanie wymagań, kryteria akceptacji
- Dokumentacja wymagań w różnych formach – podejścia tradycyjne a agile
Zarządzanie wymaganiami
- Organizacja prac - role i odpowiedzialności, inżynieria wymagań w kontekście projektu
- Architektura wymagań, traceability
- Zasady tworzenia repozytorium wymagań
- Priorytetyzacja wymagań
- Zarządzanie zakresem i zmianą
- Zapewnienie jakości wymagań – standardy, wytyczne, listy kontrolne
Podsumowanie
- Podsumowanie warsztatów
- Dobre praktyki i listy kontrolne
Wymagania
Podstawowa znajomość cyklu życia produktu informatycznego
Znajomość nomenklatury stosowanej w wytwarzaniu oprogramowania i realizacji projektów informatycznych
Rekomendowane doświadczenie w przynajmniej 1 projekcie informatycznym
Poziom
3
Cele
Poznanie czynności zarządzania wymaganiami i ich typowych produktów
Poznanie skutecznych metod pozyskiwania wymagań z różnych źródeł, w tym z modelu biznesowego
Poznanie sposobów dokumentacji wymagań, w tym dokumentacji w formie modelu
Poznanie zasad tworzenia architektury wymagań i repozytorium wymagań
Nabycie umiejętności niezbędnych do specyfikacji i modelowania wymagań i rozwiązań przy użyciu uznanych metod i notacji
Zalety
Szkolenie prowadzone przez eksperta z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży IT i szeroką wiedzą w zakresie procesów IT
Nacisk na praktykę - niezbędna teoria poparta jest praktyką projektową, omawiane tematy są odnoszone do rzeczywistych sytuacji projektowych
Szkolenie realizowane przy użyciu narzędzi stosowanych w inżynierii wymagań, co daje możliwość zapoznania z podstawowymi funkcjonalnościami takich narzędzi
Możliwość zastosowania zdobytej wiedzy już w trakcie szkolenia
W wyniku szkolenia uczestnik otrzymuje wypracowany samodzielnie wzór procesu zarządzania wymaganiami, którego może użyć jako wzorca lub wytycznych do realizacji swoich zadań zawodowych
Adresaci
Analitycy systemowi i biznesowi, właściciele produktu, właściciele biznesowi, kierownicy zespółów analitycznych
Przedstawiciele biznesu odpowiedzialni za opracowanie potrzeb biznesowych
Inżynierowie oprogramowania i systemowi
Testerzy, QA, osoby odpowiedzialne za zapewnienie jakości systemów informatycznych i oprogramowania
Opinie uczestników (7)
Poruszenie wszystkich punktów zawartych w programie szkolenia oraz elastyczność prowadzącego na formę prowadzenia zajęć i tematy, które w danym momencie uczestnik szkolenia chciał rozwinąć
Mateusz Gaweł
Szkolenie - Podstawy inżynierii wymagań i analizy
Otwarta dyskusja na temat różnych zagadnień i przykładów wydarzeń z jakimi możemy się zetknąć przy tworzeniu wymagań.
Piotr - Nippon Seiki Europe
Szkolenie - IREB CPRE Foundation - przygotowanie do egzaminu
Podstawowe informacje pozwalajae na samodzielne rozpoczęcie pracy i uwagi dot. optymalizacji podejścia
Robert Kaźmierczak
Szkolenie - Microsoft Office Excel - moduł Business Intelligence
otwartość i kontakt z prowadzącym
Dariusz - Devqube
Szkolenie - Analiza biznesowa i systemowa z użyciem notacji UML - warsztat praktyczny dla PO w metodyce Scrum
Szerszy kontekst całości, której fragmentem się zajmuje
Anna Gocała - Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna
Szkolenie - Business Analysis, BABOK V3.0 and IIBA Certification Preparation
The DevOps tool
Jeremie Mandap - Mizuho Bank Ltd - Manila Branch
Szkolenie - Agile Business Analysis
focusing on applying the course on my real work