Plan Szkolenia

Podstawowe pojęcia

  • Definicja i klasyfikacja wymagań - poziomy i rodzaje wymagań.
  • Znaczenie wymagań dla powodzenia projektu.
  • Od potrzeb do rozwiązań
  • Typowe działania związane z zarządzaniem wymaganiami.

Pozyskiwanie wymagań

  • Źródła wymagań
  • Model Business jako źródło wymagań - scenariusze, procesy biznesowe.
  • Analiza interesariuszy
  • Techniki pozyskiwania wymagań.
  • Uzyskiwanie dodatkowych informacji - ograniczenia, ryzyka.

Opracowywanie wymagań

  • Organizacja wymagań - relacje i zależności.
  • Atrybuty dobrych wymagań.
  • Jakość wymagań - testowanie wymagań, kryteria akceptacji.
  • Dokumentacja wymagań w różnych formach - podejścia tradycyjne vs. zwinne.

Requirements management

  • Organizacja pracy - role i obowiązki, inżynieria wymagań w kontekście projektu.
  • Architektura wymagań, identyfikowalność.
  • Zasady tworzenia repozytorium wymagań.
  • Priorytetyzacja wymagań.
  • Zarządzanie zakresem i zmianami.
  • Zapewnienie jakości wymagań - standardy, wytyczne, listy kontrolne.

Podsumowanie

  • Podsumowanie warsztatów.
  • Najlepsze praktyki i listy kontrolne.

Wymagania

Podstawowa znajomość cyklu życia produktu IT.
Znajomość nomenklatury stosowanej w tworzeniu oprogramowania i realizacji projektów IT.
Zalecane doświadczenie w realizacji co najmniej 1 projektu IT.

Poziom
3

Go als
Poznanie działań związanych z zarządzaniem wymaganiami i ich typowych produktów.
Poznanie skutecznych metod pozyskiwania wymagań z różnych źródeł, w tym modelu biznesowego.
Poznanie sposobów dokumentowania wymagań, w tym dokumentacji w formie modelu.
Poznanie zasad tworzenia architektury wymagań i repozytorium wymagań.
Nabycie umiejętności niezbędnych do specyfikowania i modelowania wymagań i rozwiązań z wykorzystaniem uznanych metod i notacji.

Korzyści
Szkolenie prowadzone przez eksperta z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży IT i szeroką wiedzą na temat procesów informatycznych.
Nacisk na praktykę - niezbędna teoria poparta jest praktyką projektową, omawiane tematy odnoszą się do rzeczywistych sytuacji projektowych.
Szkolenie prowadzone z wykorzystaniem narzędzi wykorzystywanych w inżynierii wymagań, co daje możliwość poznania podstawowych funkcjonalności tych narzędzi.
Możliwość zastosowania zdobytej wiedzy już w trakcie szkolenia.
W wyniku szkolenia uczestnik otrzymuje samodzielnie opracowany szablon procesu zarządzania wymaganiami, który może wykorzystać jako szablon lub wytyczne do swoich zadań zawodowych.

Adresaci
Analityków systemowych i biznesowych, właścicieli produktów, właścicieli biznesowych, liderów zespołów analitycznych.
[Przedstawicieli odpowiedzialnych za rozwój potrzeb biznesowych.
Inżynierów oprogramowania i systemów.
Testerów, QA, osób odpowiedzialnych za zapewnienie jakości systemów informatycznych i oprogramowania.

 21 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (1)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie