Plan Szkolenia

Poziom: Średniozaawansowany do zaawansowanego
Styl: 80% praktycznego wykonania / 20% wkładu prowadzącego
Narzędzia używane: Miro / Jamboard lub fizyczne tablice białe, Excel / Lucidchart / preferowane narzędzia BA

1. Reset roli: Analiza biznesowa w zespółach Agile i produktowych

  • Przegląd analizy biznesowej jako elementu wzmocniającego, a nie tylko dokumentacji wymagań
  • Aktywność: Mapowanie zespołu — identyfikacja swojego położenia w cyklu życia produktu/zespołu, klientów/użytkowników oraz odkrycie zgodności lub barier
  • Wynik: Personalizowana “Mapa Położenia Analisty Biznesowego”

2. Decyzje oparte na danych za pomocą technik BA

  • Ćwiczenie interpretacji skomplikowanych, surowych danych badania użytkowników
  • Praktyczne: Sformułowanie hipotez dotyczących problemów lub szans
  • Prezentowane techniki obejmują Analizę Pareto (80/20), Analizę Przyczyn Pierwszych (Fishbone / 5 Dlaczego), Macierz Decyzyjną i Pisanie Hipotez

3. Symulacja optymalizacji procesów

  • Współpracujący mały projekt na przebudowę procesu biznesowego klienta zainspirowany rzeczywistymi wyzwaniami
  • Zastosowane narzędzia: SIPOC (Dostawcy, Wejścia, Proces, Wyjścia, Klienci), Mapowanie Historii Użytkownika
  • Zespoły prezentują diagramy “zas przed i po” do oceny i iteracji

4. Zaawansowane wyprowadzanie informacji w złożonych środowiskach

  • Rozwój umiejętności pisania user stories i kryteriów akceptacji, mapowania skomplikowanych stakeholderów, priorytetyzacji konkurujących potrzeb oraz technik drogowskazowych (Nowe/Następne/Późniejsze)
  • Aktywność role: Wyprowadzanie szczegółowych user stories z map historii

5. Przekładanie strategii w działanie: OKRs i więcej

  • Scenariuszowy sprint zespołowy skoncentrowany na celu “innowacyjny szybciej”
  • Zespoły definiują Cel, Trzy Kluczowe Wyniki i plan działania analisty biznesowego
  • Prezentacje poprzedzone opinią rówieśników

6. Podsumowanie i zestaw szablonów

  • Udostępnienie kompleksowego zestawu narzędzi BA, w tym szablony do mapowania stakeholderów, mapowania historii, priorytetyzacji i więcej
  • Zbieranie i omawianie najważniejszych wniosków i wyciągnięć przez uczestników

Wymagania

Wymagania wstępne:

  • Podstawowe zrozumienie podstaw analizy biznesowej i terminologii
  • Znajomość user stories i podstawowego angażowania stakeholderów
  • Komfortowe korzystanie z narzędzi do współpracy cyfrowej, takich jak Miro, Jamboard, Excel lub podobnych
  • Analityczne myślenie i zainteresowanie poprawą umiejętności rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji

Grupa docelowa:

  • Business Analysts
  • Product Owners/Managers
  • User Researchers
 7 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie