Plan Szkolenia
Wprowadzenie do sztucznej inteligencji w grach
- Przegląd zastosowań sztucznej inteligencji w grach
- Typy agentów AI: NPC, strategiczna AI i inne
- Kluczowe koncepcje w programowaniu AI do gier
Sistemy podejmowania decyzji
- Zaimplementowanie drzew decyzyjnych dla prostych logik AI
- Maszyny stanów skończonych dla złożonych zachowań
- Drzewa zachowań i modułowe projekty AI
Znajdowanie ścieżki i nawigacja
- Rozumienie algorytmów znajdowania ścieżki
- Zaimplementowanie algorytmu A* do nawigacji w grze
- Optymalizacja znajdowania ścieżki dla dużych map
Nauka wzmacniana w grach
- Wprowadzenie do koncepcji nauki wzmacnianej
- Trening agentów AI za pomocą Q-learningu i sieci neuronowych z głębokim uczeniem się (DQN)
- Projektowanie struktur nagród dla adaptacyjnych zachowań
Optymalizacja wydajności AI
- Techniki optymalizacji wydajności AI w czasie rzeczywistym
- Zarządzanie zasobami i priorytetyzacja zadań AI
- Rozwiązywanie problemów i debugowanie systemów AI
Zaawansowane techniki AI
- Proceduralna generacja treści za pomocą AI
- Symulowanie zachowań podobnych do graczy
- Integracja AI z grami wieloosobowymi
Budowlane trendy w AI w grach
- AI i uczenie maszynowe w generacjach gier
- Etyczne aspekty w AI w grach
- Badanie opowieści kierowanej przez AI i projektowania narracji
Podsumowanie i kolejne kroki
Wymagania
- Podstawowe zrozumienie koncepcji programowania
- Znajomość narzędzi lub frameworków do tworzenia gier
- Podstawowa wiedza o zasadach sztucznej inteligencji
Odbiorcy
- Deweloperzy gier
- Misiańcy sztucznej inteligencji
Opinie uczestników (2)
praktyczne przykłady i rozwiązywanie rzeczywistych problemów (w trakcie tworzenia realnych projektów, gier itp.), mam na myśli dobry praktyki i jak wygląda praca nad rzeczywistym projektem
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Szkolenie - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Lubię fakt, że wszystkie przygotowane wcześniej pytania zostały odpowiedziane; także 90-minutowe wyzwanie do stworzenia małej gry na końcu było dużo zabawy!
Peter Melchart - Greentube IES GmbH
Szkolenie - Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję