Plan Szkolenia
Wprowadzenie do sztucznej inteligencji w grach
- Przegląd zastosowań sztucznej inteligencji w grach
- Rodzaje agentów AI: Bohaterowie niezależni, strategiczna sztuczna inteligencja i nie tylko
- Kluczowe koncepcje w rozwoju sztucznej inteligencji w grach
Systemy podejmowania decyzji
- Wdrażanie drzew decyzyjnych dla prostej logiki AI
- Maszyny stanów skończonych dla złożonych zachowań
- Drzewa zachowań i modułowy projekt sztucznej inteligencji
Wyznaczanie ścieżek i nawigacja
- Zrozumienie algorytmów odnajdywania ścieżek
- Implementacja algorytmu A* do nawigacji w grze
- Optymalizacja odnajdywania ścieżek dla dużych map
Uczenie się przez wzmacnianie Reinforcement Learning w grach
- Wprowadzenie do koncepcji uczenia ze wzmocnieniem
- Szkolenie agentów AI przy użyciu uczenia Q i głębokich sieci Q
- Projektowanie struktur nagród dla zachowań adaptacyjnych
Optymalizacja wydajności sztucznej inteligencji
- Techniki optymalizacji wydajności sztucznej inteligencji w czasie rzeczywistym
- Zarządzanie zasobami i ustalanie priorytetów zadań AI
- Debugowanie i rozwiązywanie problemów z systemami sztucznej inteligencji
Zaawansowane techniki sztucznej inteligencji
- Proceduralne generowanie zawartości przy użyciu sztucznej inteligencji
- Symulowanie zachowań podobnych do zachowań graczy
- Integracja sztucznej inteligencji z grami wieloosobowymi
Przyszłe trendy w sztucznej inteligencji w grach
- Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe w grach nowej generacji
- Kwestie etyczne w sztucznej inteligencji w grach
- Opowiadanie historii i projektowanie narracji oparte na sztucznej inteligencji
Podsumowanie i kolejne kroki
Wymagania
- Podstawowe zrozumienie koncepcji programowania
- Znajomość narzędzi lub frameworków do tworzenia gier
- Podstawowa znajomość zasad sztucznej inteligencji
Odbiorcy
- Twórcy gier
- Entuzjaści sztucznej inteligencji
Opinie uczestników (2)
praktyczne przykłady i rozwiązywanie rzeczywistych problemów (w trakcie tworzenia realnych projektów, gier itp.), mam na myśli dobry praktyki i jak wygląda praca nad rzeczywistym projektem
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Szkolenie - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Lubię fakt, że wszystkie przygotowane wcześniej pytania zostały odpowiedziane; także 90-minutowe wyzwanie do stworzenia małej gry na końcu było dużo zabawy!
Peter Melchart - Greentube IES GmbH
Szkolenie - Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję