Plan Szkolenia

Przegląd

  • Spójność systemu i komponentów
  • Zależności systemu/składnika
  • Software Architecture
  • Technical Architecture
  • Enterprise Architect owszem
  • Architektura SOA i mikrousług
  • Związki pomiędzy powyższymi pojęciami
  • Redundancja logiczna a zależność
  • Redukcja danych a zależność

Software Architecture

Podstawy

  • wyjaśnienie pojęć: architektura, projektowanie, modelowanie
  • ortogonalność
  • Prawo Conways

Wspólne architektury

  • rozkład modułowy
  • architektura hierarchiczna
  • scentralizowany (wzorzec mediatora)
  • architektura oparta na zdarzeniach
  • oparte na przerwaniach
  • OSI
  • klient/serwer
  • model warstwowy

Zasady projektowania OO

  • SUCHE, SRP
  • kapsułkowanie
  • program względem interfejsu
  • Zasada Liskowa
  • Prawo Demeter

Design Patterns

  • jakie są Design Patterns
  • Wzorce twórcze
  • Wzory strukturalne
  • Wzorce behawioralne
  • Widok modelu-sterownika (MCV)

Narzędzia projektowe

  • Język specyficzny dla domeny
  • Analiza leksykalna
  • Karty CRC
  • scenariusze
  • Use Case opisy

UML Przedstawienia graficzne

  • Schemat klas
  • Diagram sekwencyjny
  • diagram agregacji
  • UML narzędzia

Reprezentacje graficzne inne niż UML.

  • Modelowanie ER
  • Maszyna Stanu
  • przepływ danych
  • model architektoniczny

Projektowanie i konserwacja

  • Prawa Lehmanna
  • Antywzorce architektoniczne
  • Strategie refaktoryzacji

SOA i wzorce integracji

  • Technologie i metody integracji
  • Synchroniczne/asynchroniczne
  • Więcej szczegółów wzorce bezpośredniej komunikacji
  • Komunikacja bezpośrednia i pośrednia
  • Kolejkowanie wiadomości
  • ESB

Wzorce wdrażania

  • Wdrożenie kodu
  • Niezmienne wdrożenie
  • Dostępność, skalowalność, wysoka wydajność, wzorce odporności na awarie
  • Replikacja i grupowanie danych i wiadomości (twierdzenie CAP)
 21 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (7)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie