Plan Szkolenia

1. „Scrum framework” – organizacja projektu i pracy z wartością biznesową

  • planowanie wdrożenia „krok po kroku”
  • przykład modelu zarządzania projektami oparty o Scrum dostosowany do specyfiki organizacji
  • modelowanie wartości
  • identyfikacja zakresów odpowiedzialności w Scrum Team
  • organizacja Sprint w praktyce
  • warsztat:
    • przygotowanie zakresów (check list) dla wybranych funkcji w Scrum Team
    • przygotowanie scenariuszy (check list) wybranych zdarzeń w Sprint
  • przejrzystość artefaktów – narzędzia i techniki wspierania Scrum Team w pracy z wartością biznesową
  • warsztat:
    • transparentność wymagań – jednoznaczne „user story” i kryteria akceptacji

2. Transformacja zespołu w zespół Agile – proces grupowy

  • fazy procesu tworzenia zespołu
  • struktura cele i samoorganizacja zespołu
  • rola Scrum Master w fazach procesu – efektywne prowadzenie zespołu
  • transformacja i zarządzanie zmianą
  • warsztat:
    • plan działań w wybranej fazie transformacji zespołu

3. Estymacje i wydajność

  • identyfikacja efektywnego czasu zespołu
  • estymacje czasu pracy: story point i planning poker w praktyce
  • planowanie tablic
  • mierzenie i doskonalenie wydajności zespołu – Focus factor

4. Kompetencje - specyfika pracy Scrum Master w kontekście efektywności pracy zespołu:

  • kompetencje i modele przywództwa - od „Management 1.0” do „Management 3.0”,
  • dopasowanie stylu przywództwa do specyfiki zespołu i pracy z wielo- pokoleniowością

5. Komunikacja w zespole projektowym

  • zasady efektywnej komunikacji – FUKO, komunikat ja – Ty
  • pro-aktywna komunikacja i postawy
  • bariery i zakłócenia,
  • narzędzia i techniki efektywnej komunikacji
  • kolory w komunikacji – komunikacja pomiędzy stylami
  • warsztat:
    • przykładowy komunikat w zespole – komunikacja z innymi stylami

6. Konflikty w zespole

  • problemy i konflikty – charakterystyka i potencjalne przyczyny,
  • „spirala konfliktu”,
  • efektywne rozwiązywanie problemów i konfliktów

7. Motywacja, pro-aktywność, delegowanie, facylitacja i coaching – podstawa efektywnej współpracy z zespołem – techniki i narzędzia

  • motywowanie i demotywacja – wpływ wybranych technik motywacji na zespół w fazach rozwoju i fazach projektu
  • delegowanie i monitorowanie jako element systemu motywacji i tworzenia efektywnego, odpowiedzialnego zespołu projektowego
  • facylitacja i coaching – techniki i narzędzia rozwiązywania problemów i kreatywnego myślenia
  • jako podstawa do budowania postaw pro-aktywnych w zespole
  • warsztat:
    • zastosowanie technik facylitacji do rozwiązywania problemów i kreacji na wybranych przykładach

8. Retrospektywa, doskonalenie i eliminacja strat – środowisko pracy Scrum Master 

9. Podsumowanie zajęć sesja start/ stop przy wykorzystaniu narzędzi facylitacji – wypracowanie indywidualnej i zbiorowej przestrzeni do doskonalenia w wyniku szkolenia.

Wymagania

Szkolenie wymaga znajomości „Scrum Framework”

 7 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie