Dziękujemy za wysłanie zapytania! Jeden z członków naszego zespołu skontaktuje się z Państwem wkrótce.
Dziękujemy za wysłanie rezerwacji! Jeden z członków naszego zespołu skontaktuje się z Państwem wkrótce.
Plan Szkolenia
O co naprawdę chodzi – próby zdefiniowania pojęcia zmiany
- Definicje zmiany
- Co to znaczy zarządzać zmianą?
- Po co to wszystko – o czynnikach wywołujących potrzebę zmian w organizacji
- Jak to ugryźć? - różne modele podejść do zmiany w firmie
Zmianę czyni człowiek – psychologiczne aspekty zmiany
- Zmiana – szansa, czy konieczność?
- O nieistniejącym strasznym smoku – lęk i stereotypy dotyczące zmian
- Ruszamy w bój – przygotowanie ludzi do zmian
- Specyfika i rola komunikacji w sytuacji wprowadzania zmiany
Czy to już – kiedy jesteśmy gotowi do zmiany?
- Naprawdę już ????? o wewnętrznych i zewnętrznych powodach zmian
- Może lepiej nie… o różnych rodzajach oporu wobec zmian, ich rozpoznawaniu i sposobie ich przełamywania
- Kiedy boimy się na wyrost – Albee i jego model rozumienia i redukcji stresu
- Pro i kontra – kiedy reagujemy na zmiany pozytywnie a kiedy negatywnie
Organizacja jest jak człowiek – rozwija się – propozycja analizy rozwoju organizacji wg Greinera)
- Etapy rozwoju organizacji w modelu Greinera
- Instrukcja obsługi zmiany – wskazówki dla wprowadzających jak reagować i zarządzać w poszczególnych fazach
Automotywacja, pozytywne nastawienia i kreatywność w procesie wprowadzania i zarządzania zmiana
- Zmiana zaczyna się w nas – o rozpoznawaniu własnych emocji, nastawień, postaw i reakcji na zmianę
- Zawsze można inaczej - szukanie nowych rozwiązań w znanych sytuacjach
Jak to zrobić krok po kroku – czyli o etapach zarządzania zmianą:
- Ustalenie ogólnego celu organizacyjnego,
- Waga i wielkość zmiany,
- Zmiana a kultura organizacyjna firmy,
- Sygnały ostrzegawcze – potrzeba identyfikacji ograniczeń krytycznych.
Zbudowanie projektu zmiany w tym:
- Krok po kroku - podział na etapy,
- Kto jest kim – czyli rozdzielenie funkcji,
- Może być różnie – świadomość możliwego spadku motywacji,
- Obserwacja i ewaluacja -sposoby monitoringu i pomiaru wyników
Wodzu prowadź !!! rola lidera w procesie zmian
- Rola lidera w obliczu zmiany
- Dobór narzędzi i stylów zarządzania w sytuacji zmiany
- Czy każdy może być liderem zmiany – profil kompetencyjny lidera zmian
Sam czy w grupie? – o włączaniu pracowników w proces zmian – model Druckera.
- To czego się nie spodziewaliśmy – o nagłym powodzeniu, niepowodzeniu, czy zdarzeniach zewnętrznych,
- Świat wyobrażeń a świat realny- o niezgodno ci oczekiwań i faktów,
- Proces zmian jako wskaźnik potrzeby innowacji
- Nagła śmierć czy uśmiech fortuny ? - zmiany, które wszystkich zaskakują.
Skuteczne wywieranie wpływu przez lidera zmiany
- Jak budować zaufanie i akceptację zmian organizacyjnych
- Perswazja czyli przekonywanie ludzi do zmiany
- Wywieranie wpływu na ludzi w sytuacji zmiany – model K. Barnes i R, Cialdiniego
Wymagania
The course is general in nature and participation in it does not require specialist knowledge
14 godzin
Opinie uczestników (4)
Żywiołowość trenerki i super kontakt z uczestnikami kursu
Diana Lorenc - Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
Szkolenie - Zarządzanie zmianą
warsztat obrazujący obecne problemy w podejściu do zarządzania wiedzą
Piotr Kwiatkowski - Advatech Sp. z o.o.
Szkolenie - Zarządzanie zmianą
Wprowadzenie nowego pracownika do organizacji
Krzysztof Wyrwas - Advatech Sp. z o.o.
Szkolenie - Zarządzanie zmianą
Sposób prowadzenia szkolenia. Pani Ewa posiada wyjątkowe umiejętności do zainteresowania uczestników materiałem - intonacja, gestykulacja.