Plan Szkolenia

O co naprawdę chodzi – próby zdefiniowania pojęcia zmiany

  • Definicje zmiany
  • ​​Co to znaczy zarządzać zmianą?
  • Po co to wszystko – o czynnikach wywołujących potrzebę zmian w organizacji
  • Jak to ugryźć? - różne modele podejść do zmiany w firmie

Zmianę czyni człowiek – psychologiczne aspekty zmiany

  • Zmiana – szansa, czy konieczność?
  • O nieistniejącym strasznym smoku – lęk i stereotypy dotyczące zmian
  • Ruszamy w bój – przygotowanie ludzi do zmian
  • Specyfika i rola komunikacji w sytuacji wprowadzania zmiany

Czy to już – kiedy jesteśmy gotowi do zmiany?

  • Naprawdę już ????? o wewnętrznych i zewnętrznych powodach zmian
  • Może lepiej nie… o różnych rodzajach oporu wobec zmian, ich rozpoznawaniu i sposobie ich przełamywania
  • Kiedy boimy się na wyrost – Albee i jego model rozumienia i redukcji stresu
  • Pro i kontra – kiedy reagujemy na zmiany pozytywnie a kiedy negatywnie

Organizacja jest jak człowiek – rozwija się – propozycja analizy rozwoju organizacji wg Greinera)

  • Etapy rozwoju organizacji w modelu Greinera
  • Instrukcja obsługi zmiany – wskazówki dla wprowadzających jak reagować i zarządzać w poszczególnych fazach

Automotywacja, pozytywne nastawienia i kreatywność w procesie wprowadzania i zarządzania zmiana

  • Zmiana zaczyna się w nas – o rozpoznawaniu własnych emocji, nastawień, postaw i reakcji na zmianę
  • Zawsze można inaczej - szukanie nowych rozwiązań w znanych sytuacjach

Jak to zrobić krok po kroku – czyli o etapach zarządzania zmianą:

  • Ustalenie ogólnego celu organizacyjnego,
  • Waga i wielkość zmiany,
  • Zmiana a kultura organizacyjna firmy,
  • Sygnały ostrzegawcze – potrzeba identyfikacji ograniczeń krytycznych.

Zbudowanie projektu zmiany w tym:

  • Krok po kroku - podział na etapy,
  • Kto jest kim – czyli rozdzielenie funkcji,
  • Może być różnie – świadomość możliwego spadku motywacji,
  • Obserwacja i ewaluacja -sposoby monitoringu i pomiaru wyników

Wodzu prowadź !!! rola lidera w procesie zmian

  • Rola lidera w obliczu zmiany
  • Dobór narzędzi i stylów zarządzania w sytuacji zmiany
  • Czy każdy może być liderem zmiany – profil kompetencyjny lidera zmian

Sam czy w grupie? – o włączaniu pracowników w proces zmian – model Druckera.

  • To czego się nie spodziewaliśmy – o nagłym powodzeniu, niepowodzeniu, czy zdarzeniach zewnętrznych,
  • Świat wyobrażeń a świat realny- o niezgodno ci oczekiwań i faktów,
  • Proces zmian jako wskaźnik potrzeby innowacji
  • Nagła śmierć czy uśmiech fortuny ? - zmiany, które wszystkich zaskakują.

Skuteczne wywieranie wpływu przez lidera zmiany

  • Jak budować zaufanie i akceptację zmian organizacyjnych
  • Perswazja czyli przekonywanie ludzi do zmiany
  • Wywieranie wpływu na ludzi w sytuacji zmiany – model K. Barnes i R, Cialdiniego

Wymagania

The course is general in nature and participation in it does not require specialist knowledge

 14 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (4)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie