Plan Szkolenia

Zrozumienie siebie i innych

  • Zrozumienie, że kiedy prosimy innych o udział w spotkaniu, narzucamy im naszą listę priorytetów.
  • Co sprawia, że zachowujemy się tak, a nie inaczej?
  • Czy zdajemy sobie sprawę z tego, jak nasze zachowanie wpływa na innych: czy zawsze reagują w sposób, w jaki tego chcemy i w sposób, w jaki powinni? Jeśli nie, to dlaczego...?

Proces zarządzania spotkaniami

  • Dlaczego spotkanie jest konieczne; jakie są alternatywy; czy któraś z alternatyw jest lepsza?
  • Proces zwoływania spotkań, zarządzania nimi i przygotowywania się do nich:
    • Tworzenie sensownej agendy obejmującej cele spotkania, temat(y) do omówienia i sugerowane ramy czasowe.
    • Zapraszanie tylko właściwych osób - i nikogo więcej.
    • Zarządzanie spotkaniem: dopuszczanie tylko istotnych wypowiedzi (ale z zachowaniem ostrożności, aby odróżnić istotne od nieistotnych); przestrzeganie porządku obrad; przestrzeganie czasu.
    • Tworzenie wyników: niekoniecznie szczegółowe protokoły, ale przynajmniej punkty działań
    • Organizowanie kolejnych spotkań

Uczestnictwo w spotkaniach

  • Czy muszę uczestniczyć we wszystkich spotkaniach, na które zostałem zaproszony?
  • W jaki sposób mogę zdecydować, czy (lub nie) uczestniczyć w spotkaniach?
  • Jakie mam uzasadnienie odmowy udziału w spotkaniach?
  • Co jeszcze mogę robić podczas spotkania w związku z uczestnikami, omawianymi tematami i czasem?

Inne kwestie związane z efektywnością osobistą i czasem Management

  • Wyznaczanie celów - osobistych i zawodowych - oraz ich przestrzeganie
  • Ustalanie priorytetów w pracy
    • Jak zdecydować, co należy zrobić?
    • Jak ustalić priorytety tych działań?
  • Czas narzucony przez pracowników: czy moi pracownicy i współpracownicy pracują dla mnie, czy ja pracuję dla nich...?
  • Bandyci czasu: co jeszcze kradnie mi czas i co mogę z tym zrobić?
    • E-maile
    • Rozmowy telefoniczne
    • Nieplanowane przerwy
    • Czynności wypierające: zwlekanie...
    • Inne rzeczy...
  • Skuteczne delegowanie zadań
  • Assertiveness: poszukiwanie kompromisu; nauka skutecznego mówienia "nie"
 7 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie