Dziękujemy za wysłanie zapytania! Jeden z członków naszego zespołu skontaktuje się z Państwem wkrótce.
Dziękujemy za wysłanie rezerwacji! Jeden z członków naszego zespołu skontaktuje się z Państwem wkrótce.
Plan Szkolenia
Zrozumienie siebie i innych
- Zrozumienie, że kiedy prosimy innych o udział w spotkaniu, narzucamy im naszą listę priorytetów.
- Co sprawia, że zachowujemy się tak, a nie inaczej?
- Czy zdajemy sobie sprawę z tego, jak nasze zachowanie wpływa na innych: czy zawsze reagują w sposób, w jaki tego chcemy i w sposób, w jaki powinni? Jeśli nie, to dlaczego...?
Proces zarządzania spotkaniami
- Dlaczego spotkanie jest konieczne; jakie są alternatywy; czy któraś z alternatyw jest lepsza?
- Proces zwoływania spotkań, zarządzania nimi i przygotowywania się do nich:
- Tworzenie sensownej agendy obejmującej cele spotkania, temat(y) do omówienia i sugerowane ramy czasowe.
- Zapraszanie tylko właściwych osób - i nikogo więcej.
- Zarządzanie spotkaniem: dopuszczanie tylko istotnych wypowiedzi (ale z zachowaniem ostrożności, aby odróżnić istotne od nieistotnych); przestrzeganie porządku obrad; przestrzeganie czasu.
- Tworzenie wyników: niekoniecznie szczegółowe protokoły, ale przynajmniej punkty działań
- Organizowanie kolejnych spotkań
Uczestnictwo w spotkaniach
- Czy muszę uczestniczyć we wszystkich spotkaniach, na które zostałem zaproszony?
- W jaki sposób mogę zdecydować, czy (lub nie) uczestniczyć w spotkaniach?
- Jakie mam uzasadnienie odmowy udziału w spotkaniach?
- Co jeszcze mogę robić podczas spotkania w związku z uczestnikami, omawianymi tematami i czasem?
Inne kwestie związane z efektywnością osobistą i czasem Management
- Wyznaczanie celów - osobistych i zawodowych - oraz ich przestrzeganie
- Ustalanie priorytetów w pracy
- Jak zdecydować, co należy zrobić?
- Jak ustalić priorytety tych działań?
- Czas narzucony przez pracowników: czy moi pracownicy i współpracownicy pracują dla mnie, czy ja pracuję dla nich...?
- Bandyci czasu: co jeszcze kradnie mi czas i co mogę z tym zrobić?
- E-maile
- Rozmowy telefoniczne
- Nieplanowane przerwy
- Czynności wypierające: zwlekanie...
- Inne rzeczy...
- Skuteczne delegowanie zadań
- Assertiveness: poszukiwanie kompromisu; nauka skutecznego mówienia "nie"
7 godzin