Plan Szkolenia

Komunikacja i współpraca

  • Komunikacja – czym jest styl komunikacji i dlaczego jest ważny w efektywnej komunikacji celów, motywowaniu i interakcji z zespołem i współpracownikami
  • Składowe skutecznej komunikacji
  • Efektywny komunikat – narzędzia i techniki


Współczesny „szef” – modele współpracy z zespołem i samoorganizacja zespołu

  • jeśli ludziom “chce się chcieć”, to cały zespół ma szansę nieźle działać
  • „chęć” samodzielnego podejmowania decyzji
  • celujmy do jednej bramki
  • żeby ludzi chcieli to jedno, a potrafili to drugie
  • wsparcie efektywnej samoorganizacji zespołu jako systemu
  • uczmy się poprzez doświadczenia


Komunikacja – podstawy:

  • zasady efektywnej komunikacji,
  • styl przywództwa a reakcje,
  • pro-aktywna komunikacja
  • bariery i zakłócenia,
  • feedback
  • narzędzia i techniki efektywnej komunikacji.


Role i style komunikacji:

  • diagnoza i identyfikacja preferowanych ról i stylów komunikacji
  • efektywna komunikacja pomiędzy rolami i stylami komunikacji,
  • kolory w komunikacji – podstawa do efektywnej współpracy


 Konflikty:

  • problemy i konflikty – charakterystyka i potencjalne przyczyny,
  • „Spirala konfliktu”,
  • efektywne rozwiązywanie problemów i konfliktów


 Komunikacja z otoczeniem:

  • proces komunikowania się,
  • plan komunikacyjny,
  • zarządzanie informacją,
  • komunikacja z otoczeniem,
  • Partnerstwo i współpraca w organizacji - SRMM® model
    - Poziomy modelu dojrzałości
  • Spontaniczność (Ad hoc)
  • Procedury (Procedural)
  • Relacyjność (Relational)
  • Zintegrowana współpraca (Intergated)
  • Przewidywalność i prognozowanie (Predictive)
  • Z kim współpracuję?
    - Identyfikacja Partnerów
    - Mapowanie interakcji z Partnerami
    - Plany doskonalenia

 Podsumowanie - dobre i złe praktyki w komunikacji i zarządzaniu zespołem

Wymagania

Szkolenie pomyślane jest jako interaktywne, gdzie udział uczestników sięga ponad 80% czasu. Każda sesja przebiega według podobnej dynamiki: ćwiczenie otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość),  mini wykład o technikach (wiedza), ćwiczenie nowych taktyk i technik (umiejętność). Po zamknięciu każdej sesji uczestnicy otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionej sesji. Materiał praktyczny jest podsumowywany mini wykładami dającymi teoretyczne podstawy oraz wyjaśniającymi podstawowe mechanizmy psychologiczne, których uczestnicy doświadczają w trakcie pracy na sali szkoleniowej.

 14 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie