Plan Szkolenia
Komunikacja i współpraca
- Komunikacja – czym jest styl komunikacji i dlaczego jest ważny w efektywnej komunikacji celów, motywowaniu i interakcji z zespołem i współpracownikami
- Składowe skutecznej komunikacji
- Efektywny komunikat – narzędzia i techniki
Współczesny „szef” – modele współpracy z zespołem i samoorganizacja zespołu
- jeśli ludziom “chce się chcieć”, to cały zespół ma szansę nieźle działać
- „chęć” samodzielnego podejmowania decyzji
- celujmy do jednej bramki
- żeby ludzi chcieli to jedno, a potrafili to drugie
- wsparcie efektywnej samoorganizacji zespołu jako systemu
- uczmy się poprzez doświadczenia
Komunikacja – podstawy:
- zasady efektywnej komunikacji,
- styl przywództwa a reakcje,
- pro-aktywna komunikacja
- bariery i zakłócenia,
- feedback
- narzędzia i techniki efektywnej komunikacji.
Role i style komunikacji:
- diagnoza i identyfikacja preferowanych ról i stylów komunikacji
- efektywna komunikacja pomiędzy rolami i stylami komunikacji,
- kolory w komunikacji – podstawa do efektywnej współpracy
Konflikty:
- problemy i konflikty – charakterystyka i potencjalne przyczyny,
- „Spirala konfliktu”,
- efektywne rozwiązywanie problemów i konfliktów
Komunikacja z otoczeniem:
- proces komunikowania się,
- plan komunikacyjny,
- zarządzanie informacją,
- komunikacja z otoczeniem,
-
Partnerstwo i współpraca w organizacji - SRMM® model
- Poziomy modelu dojrzałości - Spontaniczność (Ad hoc)
- Procedury (Procedural)
- Relacyjność (Relational)
- Zintegrowana współpraca (Intergated)
- Przewidywalność i prognozowanie (Predictive)
-
Z kim współpracuję?
- Identyfikacja Partnerów
- Mapowanie interakcji z Partnerami
- Plany doskonalenia
Podsumowanie - dobre i złe praktyki w komunikacji i zarządzaniu zespołem
Wymagania
Szkolenie pomyślane jest jako interaktywne, gdzie udział uczestników sięga ponad 80% czasu. Każda sesja przebiega według podobnej dynamiki: ćwiczenie otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykład o technikach (wiedza), ćwiczenie nowych taktyk i technik (umiejętność). Po zamknięciu każdej sesji uczestnicy otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionej sesji. Materiał praktyczny jest podsumowywany mini wykładami dającymi teoretyczne podstawy oraz wyjaśniającymi podstawowe mechanizmy psychologiczne, których uczestnicy doświadczają w trakcie pracy na sali szkoleniowej.
Opinie uczestników (5)
Było miło dowiedzieć się więcej o EQ
Itzel Hernandez Diaz
Szkolenie - Emotional Intelligence (EQ)
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Bardzo interaktywna sesja
Ewelina - GE HealthCare
Szkolenie - How to Learn New Behaviours to Improve Your Results
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
SMART Go sesja była najbardziej przyjemną częścią szkolenia, które pomogło mi właściwie zarządzać czasem. Pomaga mi jasno określić cele i naprawdę mogłem zauważyć, że ustawianie SMART Go może być związane prawie ze wszystkim, takim jak Finance, Życie Społeczne, Kariera oraz Rozwój Osobisty.
Manot Sae - MVCI (Thailand) Limited
Szkolenie - Workshop: Boost your productivity with this new method!
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Otwartość prowadzącej, poczucie humoru, podejście i wiedza
Justyna - e-file
Szkolenie - Mindfulness Workshop
Podobało mi się zaangażowanie trenerki i to, jak jej energia angażowała również uczestników, szkolenie było interesujące, z wieloma praktycznymi faktami i przykładami, praktycznymi ćwiczeniami. Było świetnie!
Jelizaveta (Liza) - ASSTRA Forwarding AG
Szkolenie - Stress Management and Prevention
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję