Wzorce projektowe w Ruby - Plan Szkolenia
Grupa docelowa:
Software Developer, Technical Team Leader, Business Analyst, System Analyst
Charakterystyka i cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zapoznanie się z praktycznym zastosowaniem wzorców projektowych Gang of Four. Uczestnicząc w szkoleniu poznasz obszary w których wybrane wzorce mają zastosowanie. Podczas warsztatów w których będziesz samemu opracowywał rozwiązania prostych problemów lub prowadził refaktoryzację fragmentów kodu zdobędziesz podstawy praktyki w stosowaniu najpopularniejszych wzorców.
Plan Szkolenia
-
Wprowadzenie
-
Co to jest wzorzec projektowy
-
Elementy opisu wzorca
-
Relacja wzorców projektowych z innymi wzorcami
-
Wprowadzenie do diagramu klas UML
-
Wprowadzenie do filarów programowania obiektowego (OOP)
-
Realizacja zasad SOLID i GRASP przez wzorce projektowe
-
-
Wzorce konstrukcyjne
-
Budowniczy (Builder)
-
Fabryka abstrakcyjna (Abstract Factory)
-
Metoda wytwórcza (Factory Method)
-
Prototyp (Prototype)
-
Singleton
-
-
Wzorce strukturalne
-
Adapter
-
Dekorator (Decorator)
-
Fasade (Facade)
-
Kompozyt (Composite)
-
Most (Bridge)
-
Pełnomocnik (Proxy)
-
Pyłek (Flyweight)
-
-
Wzorce operacyjne (czynnościowe)
-
Interpreter
-
Iterator
-
Łańcuch zobowiązań (Chain of Responsibility)
-
Mediator
-
Metoda szablonowa (Template Method)
-
Obserwator (Observer)
-
Odwiedzający (Visitor)
-
Pamiątka (Memento)
-
Polecenie (Command)
-
Stan (State)
-
Strategia (Strategy)
-
Wymagania
Znajomość podstaw programowania obiektowego w języku Ruby.
Szkolenia otwarte są realizowane w przypadku uzbierania się grupy szkoleniowej liczącej co najmniej 5 osób na dany termin.
Wzorce projektowe w Ruby - Plan Szkolenia - Booking
Wzorce projektowe w Ruby - Plan Szkolenia - Enquiry
Wzorce projektowe w Ruby - Zapytanie o Konsultacje
Zapytanie o Konsultacje
Opinie uczestników (7)
Zakres przedstawionych zagadnień
Hubert Walczak - Politechnika Lodzka
Szkolenie - Wzorce projektowe w Ruby
Live coding oraz bezpośrednia pomoc w razie problemów z implementacją u uczestników spotkania (sama forma, że prowadzący ma dostęp do maszyn wirtualnych uczestników jest świetnym rozwiązaniem)
Kamil Kiszko-Zgierski - Politechnika Lodzka
Szkolenie - Wzorce projektowe w Ruby
Szkolenie było interesujące
Norbert Nielaba - Politechnika Lodzka
Szkolenie - Wzorce projektowe w Ruby
Możliwość szybkiego przejęcia kontroli nad maszyną przez prowadzącego i ekspresowego odnalezienia błędu w zadaniu.
Kamil Purgat - Politechnika Lodzka
Szkolenie - Wzorce projektowe w Ruby
Zawsze pomocne rady trenera oraz szyba pomoc w przypadku jakiegoś błędu w kodzie.
Adam Figura - Politechnika Lodzka
Szkolenie - Wzorce projektowe w Ruby
łatwe w implementacji przykłady do zrozumienia
Cyprian Szczepanski - Politechnika Lodzka
Szkolenie - Wzorce projektowe w Ruby
Podejście do tematu od strony takiej, jaką wykorzystuje się w biznesie, a nie czyste czytanie dokumentacji. Dobra indywidualna pomoc prowadzącego.
Cezary Hanczak - Politechnika Lodzka
Szkolenie - Wzorce projektowe w Ruby
Propozycje terminów
Szkolenia Powiązane
Design Patterns
14 godzinIstnieje wiele wypróbowanych i przetestowanych wzorców powszechnie dostępnych dla każdego. Czasami jest to tylko kwestia zmiany nazw i zaimplementowania wzorca w konkretnej technologii. Może to zaoszczędzić setki godzin, które w przeciwnym razie zostałyby poświęcone na projektowanie i testowanie. Cele szkolenia Kurs ten ma dwa cele: po pierwsze, pozwala na ponowne wykorzystanie powszechnie znanych wzorców, po drugie, pozwala na tworzenie i ponowne wykorzystanie wzorców specyficznych dla danej organizacji. Pomaga oszacować, w jaki sposób wzorce mogą obniżyć koszty, usystematyzować proces projektowania i wygenerować strukturę kodu opartą na wzorcach. Odbiorcy Projektanci oprogramowania, analitycy biznesowi, kierownicy projektów, programiści i deweloperzy, a także menedżerowie operacyjni i menedżerowie działów oprogramowania. Styl kursu Kurs koncentruje się na przypadkach użycia i ich związku z konkretnym wzorcem. Większość przykładów jest wyjaśniona w UML i w prostych przykładach Java (język może się zmienić, jeśli kurs jest zarezerwowany jako kurs zamknięty). Kurs prowadzi przez źródła wzorców, a także pokazuje, jak katalogować i opisywać wzorce, które można ponownie wykorzystać w całej organizacji.
Wzorce projektowe w C#
14 godzinGrupa docelowa:
Lider zespołu technicznego, programista
Cel nauki:
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności projektowania zaawansowanych struktur programistycznych/projektowych w języku C#.
Podczas kursu studenci zapoznają się z zasobami MSDN i narzędziami wspierającymi proces programowania, takimi jak Microsoft Visual Studio, ReSharper.
Design Patterns (GoF) for Java
21 godzinTo prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo w Polsce (na miejscu lub zdalnie) jest przeznaczone dla średnio zaawansowanych Java programistów, którzy chcą zastosować wzorce projektowe w celu poprawy struktury oprogramowania, łatwości konserwacji i skalowalności.
Pod koniec tego szkolenia uczestnicy będą mogli
- Zrozumieć cel i zalety wzorców projektowych.
- Skutecznie stosować wzorce twórcze, strukturalne i behawioralne w Java.
- Poprawić możliwość ponownego użycia kodu, skalowalność i łatwość konserwacji.
- Refaktoryzować istniejące bazy kodu przy użyciu wzorców projektowych.
Wzorce projektowe w języku PHP
14 godzinThis instructor-led, live training in Polsce (online or onsite) is aimed at intermediate-level PHP developers who wish to apply design patterns effectively in their projects.
By the end of this training, participants will be able to:
- Understand the purpose and benefits of design patterns.
- Identify and implement appropriate design patterns for common scenarios.
- Structure PHP applications using industry-recognized best practices.
- Integrate patterns into modern frameworks such as Symfony or Zend.
Wzorce projektowe w Java
14 godzinWzorce projektowe w Javie są zbiorem sprawdzonych, wielokrotnie wykorzystywanych rozwiązań problemów projektowych w programowaniu obiektowym. Są to proste i elastyczne szablony, które można stosować do rozwiązywania typowych problemów podczas projektowania aplikacji w Javie. Kilka popularnych wzorców projektowych w Javie obejmuje: 1. Wzorce Kreacyjne: 2. Wzorce Strukturalne: 3. Wzorce Behawioralne: 4. Wzorce Architektoniczne: Wzorce projektowe w Javie pomagają programistom w tworzeniu elastycznych, skalowalnych i łatwych w utrzymaniu aplikacji. Stosowanie wzorców projektowych przyczynia się do zwiększenia czytelności kodu, redukcji duplikacji kodu i ułatwienia wprowadzania zmian. Warto również podkreślić, że znajomość wzorców projektowych jest kluczowa dla programistów, ponieważ pozwala ona na rozwiązanie problemów w sposób sprawdzony i optymalny.
JavaScript - Advanced Programming
14 godzinThe training is designed for JavaScript developers, designing and implementing advanced Internet applications. Topics discussed during the training aimed at bringing best practices in JavaScript programming and highlight the most common mistakes. An important point of the training is to discuss the available object-oriented programming with JavaScript syntax.
Kubernetes Design Patterns
21 godzinEwolucja mikrousług i kontenerów w ostatnich latach znacząco zmieniła sposób, w jaki projektujemy, rozwijamy, wdrażamy i uruchamiamy oprogramowanie. Nowoczesne aplikacje muszą być zoptymalizowane pod kątem skalowalności, elastyczności, awaryjności i zmian. Kierując się tymi nowymi wymaganiami, nowoczesne architektury wymagają innego zestawu wzorców i praktyk. W tym szkoleniu przeanalizujemy sposoby identyfikacji, zrozumienia i dostosowania się do tych nowych wymagań.
Odbiorcy To szkolenie jest przeznaczone dla osób, które są nieco zaznajomione z technologią kontenerową i koncepcjami Kubernetes, ale być może brakuje im doświadczenia w świecie rzeczywistym. Opiera się na przypadkach użycia i wnioskach wyciągniętych z rzeczywistych projektów z zamiarem zainspirowania ludzi do tworzenia i zarządzania jeszcze lepszymi aplikacjami natywnymi w chmurze.
- Deweloperzy
- Operacje
- DevOps
- Inżynierowie QA
- Kierownicy projektów IT
Format kursu
- Interaktywny wykład i dyskusja
- Dużo ćwiczeń i praktyki
- Praktyczna implementacja w środowisku live-lab
Opcje dostosowywania kursu
- Aby zamówić niestandardowe szkolenie dla tego kursu, skontaktuj się z nami.
Kubernetes Design Patterns and Extensions
14 godzinKubernetes to platforma open-source służąca do automatyzacji wszystkich etapów rozwoju aplikacji kontenerowych. Wzorce projektowe to iterowalne rozwiązania problemów związanych z tworzeniem oprogramowania. Rozszerzenia Kubernetes są wykorzystywane do konfigurowania i obsługi klastrów Kubernetes. Z pomocą wzorców projektowych i rozszerzeń Kubernetes, użytkownicy platformy mogą osiągnąć podejście CI/CD przy jednoczesnym zachowaniu skalowalności i elastyczności aplikacji.
To prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo (w trybie online lub na miejscu) jest przeznaczone dla programistów i inżynierów DevOps, którzy chcą wykorzystać Kubernetes wzorce projektowe i rozszerzenia do tworzenia aplikacji korporacyjnych na Kubernetes klastrach.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Skonfigurować klaster Kubernetes i skonfigurować niezbędne narzędzia DevOps.
- Zrozumienie podstaw wzorców projektowych oprogramowania i rozszerzeń Kubernetes.
- Wykorzystanie Kubernetes rozszerzeń i wzorców projektowych podczas interakcji z Kubernetes API.
- Rozwijać niestandardowe zasoby Kubernetes i stosować dynamiczne kontrolery do klastra.
- Zarządzanie i zabezpieczanie dowolnego środowiska Kubernetes za pomocą wtyczek Kubernetes.
- Integracja modeli sieciowych DevOps z istniejącymi i przyszłymi projektami Kubernetes.
Format kursu
- Interaktywny wykład i dyskusja.
- Dużo ćwiczeń i praktyki.
- Praktyczne wdrożenie w środowisku live-lab.
Opcje dostosowywania kursu
- Aby zamówić niestandardowe szkolenie dla tego kursu, skontaktuj się z nami.
Microservice Patterns: Migrating from a Monolithic to a Microservice Architecture with .Net
14 godzinArchitektura mikrousług to podejście do tworzenia aplikacji jako zestawu małych, niezależnych usług, z których każda działa we własnym procesie i komunikuje się za pomocą lekkich mechanizmów, takich jak interfejs API zasobów HTTP. Usługi te mogą być efektywnie wdrażane przy użyciu systemów ciągłej automatyzacji i omijają potrzebę scentralizowanego zarządzania. Microservices mogą być napisane w różnych językach programowania i integrować się z różnymi systemami przechowywania danych.
To prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo jest przeznaczone dla programistów i architektów korporacyjnych. Wprowadza architekturę mikrousług z perspektywy .Net, przedstawia strategie migracji z systemu monolitycznego i prowadzi uczestników przez tworzenie i wdrażanie przykładowej aplikacji opartej na mikrousługach.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Zrozumienie, kiedy używać, a kiedy nie używać architektury mikrousługowej
- Tworzenie i wdrażanie strategii testowania mikrousług
- Wdrażanie przykładowej aplikacji opartej na mikrousługach w środowisku produkcyjnym
- Przekształcanie monolitycznej aplikacji w usługi
Uczestnicy
- Deweloperzy
- Architekci
Format kursu
- Część wykładu, część dyskusji, ćwiczenia i ciężka praktyka praktyczna
Object Oriented Design using Design Patterns
14 godzinCel:
Pomaganie analitykom technicznym i projektantom w zrozumieniu, jak przejść przez implementację wymagań oprogramowania, zapewniając identyfikowalność między specyfikacjami biznesowymi a kodem oprogramowania.
Ten 2-dniowy kurs szkoleniowy ma na celu pomoc analitykom technicznym i projektantom w projektowaniu specyfikacji opisanych przez analityków biznesowych. Po przekształceniu w reprezentacje komponentów oprogramowania, wynikowe komponenty systemu śledzą wymagania systemowe w kierunku struktur komponentów oprogramowania.
Wreszcie, te specyfikacje techniczne są implementowane w kodzie oprogramowania i testowane na podstawie komponentów. Wynikowe komponenty oprogramowania zapewniają dobry poziom reaktywności na zmiany, ponieważ pozwalają na oddzielne śledzenie zachowań systemu warstwa po warstwie (od interfejsów użytkownika do warstwy obiektów biznesowych poprzez komponenty aplikacji, w których przechowywane są wybory użytkowników.
Wzorce i refaktoryzacja w PHP
21 godzinKurs przeznaczony jest dla doświadczonych programistów, którzy chcą zgłębić zagadnienia związane z wykorzystaniem wzorców i refaktoryzacją. Każdy uczestnik pozna właściwości i praktyczne przykłady wykorzystania tych wzorców, co z kolei umożliwi sprawne budowanie poprawnego kodu aplikacji.
Programowanie w języku Ruby
21 godzinProgramowanie w języku Ruby to praca z dynamicznym, elastycznym językiem skryptowym, który ma wiele cech charakterystycznych. Oto kilka kluczowych aspektów programowania w języku Ruby: Ruby stara się być czytelny i zwięzły, co pozwala na pisanie kodu, który jest bliski naturalnemu językowi. Ruby jest językiem dynamicznym, co oznacza, że typy zmiennych są określane automatycznie w trakcie wykonywania kodu. W Ruby wszystko jest obiektem, co sprawia, że programowanie obiektowe jest głównym paradygmatem tego języka. Wszystkie wartości, w tym liczby i funkcje, są obiektami. Ruby oferuje bloki kodu, które można przekazywać jako argumenty do funkcji. To pozwala na tworzenie iteratorów i wygodne operowanie na kolekcjach danych. Ruby posiada bogate biblioteki standardowe, które ułatwiają pracę z różnymi zadaniami, takimi jak manipulacja tekstem, obsługa sieci, parsowanie danych itp. Ruby jest często wykorzystywany w tworzeniu aplikacji webowych dzięki popularnym frameworkom takim jak Ruby on Rails, Sinatra czy Padrino, które oferują narzędzia do szybkiego tworzenia aplikacji internetowych. W Ruby istnieje wiele narzędzi do testowania, co sprzyja praktykom Test Driven Development (TDD) i Behavior Driven Development (BDD). Ruby wspiera implementację różnych wzorców projektowych, co umożliwia tworzenie elastycznych i skalowalnych aplikacji. Ruby jest ceniony przez programistów ze względu na swoją czytelność, elastyczność i intuicyjną składnię. Umożliwia on tworzenie eleganckiego i czytelnego kodu, co jest jedną z jego głównych zalet. Programowanie w Ruby jest często wybierane do tworzenia aplikacji webowych, narzędzi automatyzacji, analizy danych i wielu innych zastosowań ze względu na swoją wydajność i elastyczność.
Developing Web Applications with Ruby on Rails
35 godzinRuby on Rails (RoR) to open-source'owy framework aplikacji internetowych po stronie serwera oparty na języku programowania Ruby i bibliotece oprogramowania Rails. Jest to framework typu model-widok-kontroler (MVC), który zapewnia domyślne struktury dla bazy danych, usługi internetowej i stron internetowych.
W tym prowadzonym przez instruktora szkoleniu na żywo uczestnicy poznają podstawy tworzenia stron internetowych za pomocą Ruby on Rails, budując różne aplikacje internetowe w oparciu o rzeczywiste przypadki użycia.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Zrozumienie podstaw programowania Ruby on Rails
- Wdrażanie podstawowych i zaawansowanych funkcji aplikacji internetowych przy użyciu Ruby on Rails
- Zbuduj funkcjonalną aplikację internetową przy użyciu Ruby on Rails
Uczestnicy
- Deweloperzy
Format kursu
- Część wykładu, część dyskusji, ćwiczenia i ciężka praktyka praktyczna
Testing Ruby applications with RSpec
7 godzinTen jednodniowy kurs prowadzi uczestników przez podstawy RSpec, BDD (Behavior Driven Development) i innych metod testowania z praktycznymi ćwiczeniami.