Plan Szkolenia


Moduł 1

1. Przedstawienie celów i programu dwudniowego szkolenia.
Ustalenie indywidualnych celów przez uczestników szkolenia, w odpowiedzi na pytania z zakresu
obszarze:

  • Problemów/kwestii pojawiających się, w procesie komunikacji, podczas porozumiewania się z kontrahentami i w trakcie negocjacji, u uczestników szkolenia, na które chcą wypracować rozwiązania podczas szkolenia.
  • Kompetencje (postawy, przekonania, wiedza, umiejętności) negocjacyjne i komunikacyjne, które uczestnicy chcą doskonalić podczas szkolenia.

Analiza portfolio kompetencji uczestników szkolenia w obszarze komunikacji i negocjacji za pomocą testu.

  • Omówienie wyników testu i poprawnych odpowiedzi.
  • Przywołanie przez uczestników szkolenia rzeczywistych sytuacji, które są podobne do kontekstu sytuacyjnego opisanego w pytaniach testu.
  • Planowanie zmiany zachowań i działań przez każdego uczestnika szkolenia na bardziej efektywne w sytuacjach krytycznych w procesie komunikacji i negocjacji.

2. Model skutecznej komunikacji "schody do nieba" - sekwencja zdarzeń, (attunement,
kontakt, kontrakt, dialog - wpływ, przyszłe ustalenia) skutecznego wpływu,
który można zastosować podczas każdej interakcji, niezależnie od kanału komunikacji:
email, telefon, rozmowa f2f.

Praktyczny trening modelu: "schody do nieba", z "komunikacyjnego piekła" (brak
porozumienia, kłótnie, frustracja, złość, nabrzmiałe konflikty, ciche wojny,
rozczarowanie) do "komunikacyjnego nieba" (zrozumienie, porozumienie, aktywne
(zrozumienie, porozumienie, aktywne słuchanie, godność, szacunek, podział odpowiedzialności, czyli obszary i granice
odpowiedzialności, jasność intencji, jasność kryteriów). Każdy uczestnik szkolenia
sformułuje wiadomość do wybranego odbiorcy, przechodząc przez sekwencję i logikę wydarzeń "schodów do nieba".
modelu "schodów do nieba".

3. Kontakt i umowa, zasady ustalania jasnych umów i granic biznesowych we współpracy z kontrahentami, w oparciu o wypracowane zasady.
współpracy z kontrahentami, w oparciu o zasady opracowane przez Carla Rogersa.

Określenie, dlaczego kwestia zarządzania granicami i obszarami odpowiedzialności oraz
i ustalanie jasnych umów jest ważne i jak robić to skutecznie.

Praktyczne szkolenie w zakresie ustalania zasad umów i podziału odpowiedzialności (obszary i granice odpowiedzialności biznesowej).
obszary i granice odpowiedzialności biznesowej). Każdy uczestnik szkolenia dokona ustalenia
zawarcia umowy z kontrahentem (zgodnie z zaproponowanymi zasadami), oraz określi podział odpowiedzialności.
podział odpowiedzialności.

Moduł 2

1. Język dobrej rozmowy. Ustalenie, z jakich struktur językowych powinniśmy
z nich zrezygnować, ponieważ utrudniają osiągnięcie porozumienia, a jakie struktury
powinniśmy używać, ponieważ zwiększają one nasz wpływ, są narzędziami i instrumentami
etycznej perswazji i znacząco zwiększają szansę na wypracowanie korzystnego dla obu stron
porozumienia korzystnego dla obu stron.

2. Od pozycji do wiedzy: interesy, intencje, motywy i prawdziwe potrzeby.
Nauka prowadzenia rozmowy i sekwencji zadawania pytań, które,
pozwalają dotrzeć do intencji, interesów, motywów i potrzeb drugiej osoby, co pomaga w wypracowaniu rozwiązania i osiągnięciu porozumienia.
pomaga wypracować rozwiązanie i osiągnąć porozumienie.

3. Pytania sokratejskie i kartezjańskie, które zwiększają nasz wpływ na kwestię, z którą mamy do
na cel, wspierając budowanie zaufania i porozumienia win-win w relacjach biznesowych.
relacjach biznesowych.

Ćwiczenia i trening umiejętności, z wykorzystaniem wcześniej poznanych struktur językowych oraz
sekwencje sześciu typów pytań sokratejskich i sekwencje pytań kartezjańskich.

4. Model myślenia oparty na wynikach - myślenie w kategoriach wyniku, tego, co chcę osiągnąć, co chcę uzyskać.
osiągnąć, co chcę uzyskać. Praktyczny trening wywierania wpływu, komunikacji i negocjacji z kontrahentami.
negocjacji z kontrahentami.

Moduł 3

1. Zarządzanie trudną sytuacją i relacją biznesową. Ćwiczenie struktur językowych
(komunikacja werbalna) do zarządzania trudną sytuacją i relacją. Dynamika
(pięć symulacji trudnych do zarządzania sytuacji biznesowych, które uczestnicy
uczestnicy będą wykonywać w parach) w obszarze komunikacji niewerbalnej,
zostały zaprojektowane w taki sposób, aby uczestnicy symulacji mogli podnieść swój poziom umiejętności
poziom umiejętności zarządzania trudną sytuacją lub relacją.

2. Komunikat Ty (zamykający porozumienie) vs. komunikat Ja (otwierający porozumienie). Ćwiczenie, przeformułowanie struktur językowych z komunikatu Ty na komunikat Ja.

3. Model dynamiki eskalacji emocjonalnej, który pozwala nam zrozumieć, kiedy powinniśmy zdecydować się na konstruktywną konfrontację.
konstruktywnej konfrontacji, aby mieć kontrolę nad emocjami i poradzić sobie z problemem, a nie eskalować w kierunku konfliktu i zajmować się osobą zamiast problemem.

4. Model konstruktywnej konfrontacji opracowany na podstawie NVC (non-violent communication Violence) Marshalla Rosenberga. Ćwiczenie rzeczywistych sytuacji z kontrahentami, które uczestnicy będą klasyfikować (według trzech kryteriów) do konstruktywnej konfrontacji, a następnie do konstruktywnej konfrontacji.
do konstruktywnej konfrontacji, a następnie przeprowadzą konstruktywną konfrontację w wybranych przez siebie sytuacjach.

Moduł 4

1. Jakie są przyczyny oporu klientów wobec zmian i ich obiekcji.

2. Opracowanie działań i zachowań (co możemy zrobić), które mają na celu przeciwdziałanie i zarządzanie obiekcjami klientów.

3. Trening w zarządzaniu obiekcjami klienta, ćwiczenie umiejętności "rozbrajania" oporu, stosowanie struktur językowych, terapeutycznych technik rozbrajania oporu klienta, które służą "neutralizacji oporu" klienta i nawiązaniu porozumienia.

4. Symulacje rozmów z klientem, z naciskiem na przekazywanie klientowi informacji, które są dla niego ważne na różnych etapach jego procesu decyzyjnego, aby nie doprowadzić do jego oporu i zastrzeżeń, oraz etap reagowania na zastrzeżenia klienta, neutralizowanie zastrzeżeń klienta.

5. Przygotowanie indywidualnego planu wdrożenia poznanych podczas szkolenia: strategii, narzędzi i technik.

6. Podsumowanie szkolenia.

Wymagania

Do udziału w tym szkoleniu nie jest wymagana wcześniejsza wiedza

 14 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie