Plan Szkolenia
Wprowadzenie do komunikacji
- Proces komunikacji i jego etapy
- znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- techniki i narzędzia skutecznej komunikacji
zasady skutecznej komunikacji jako niezbędny element efektywnych kontaktów w organizacji
- własna autoanaliza stylu komunikacji
- błędy w komunikacji
- bariery komunikacyjne
- etapy rozwoju kontaktu interpersonalnego
- komunikacja bezpośrednia i telefoniczna
Komunikowanie się w organizacjach
- komunikacja sieciowa w organizacji
- modele przepływu informacji i ich optymalizacja
- zadania i narzędzia komunikacji wewnętrznej
Skuteczne rozmowy
- kształtowanie wizerunku siebie jako nadawcy i odbiorcy komunikatu
- czynniki wpływające na jakość kontaktów zawodowych między pracownikami
- aktywne słuchanie jako narzędzie skutecznej komunikacji
- czynniki zakłócające słyszenie i rozumienie mowy
- sztuka zadawania pytań
- psychologiczne mechanizmy i techniki wywierania wpływu
Etapy budowania zespołu i ich wpływ na współpracę
- etapy rozwoju zespołu: zasady działania i zagrożenia na każdym z nich
- sposób pracy nad każdym z nich
- Role zespołowe i ich identyfikacja
Konflikt i rywalizacja w grupie jako największe zagrożenie dla współpracy
- źródła rodzajów konfliktów
- strategie radzenia sobie z konfliktami
- Rywalizacja w zespole: wady i zalety
Źródła rodzajów konfliktów
W zgodzie ze sobą i dobrych relacjach z innymi - koncepcja zachowań asertywnych
- pojęcie asertywności
- własne prawa
- kiedy zdecydować się na bycie asertywnym
- rodzaje zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne
- budowanie komunikatów "ja" jako podstawy asertywnego wyrażania opinii, sądów i emocji
- dlaczego boimy się powiedzieć "nie" - co nas powstrzymuje
- asertywne traktowanie emanujące z samego siebie
co to znaczy szanować siebie i innych - co się dzieje, gdy się zgadzamy lub odmawiamy
- umiejętność zaprzeczania i odmawiania
- umiejętność argumentowania
- manipulacja
- akceptacja negatywnych i pozytywnych reakcji na formy krytyki
- udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
Opinie uczestników (7)
Praktyczność szkolenia i dużo scenek sytuacyjnych obrazujących dany problem i jak sobie z nimi poradzić. Kawał świetnego case study.
Adam - Solutions30 Wschod Sp. z o.o.
Szkolenie - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Szkolenie prowadzone w luźny sposób. Dużo przykładów z życia wziętych.
Marcin - Solutions30 Telecom Sp. z o.o.
Szkolenie - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Interakcja i jedzenie są naprawdę wciągające.
Claudio - PT Haskoning Indonesia
Szkolenie - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Wiele ćwiczeń
Nina - PT Haskoning Indonesia
Szkolenie - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Sesja odgrywania ról
Wiyani - PT Haskoning Indonesia
Szkolenie - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Ćwiczenia scenariuszowe
Farizky - PT Haskoning Indonesia
Szkolenie - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Temat dotyczący komunikacji
Galih - PT Haskoning Indonesia
Szkolenie - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję