Plan Szkolenia

Wstęp

  • Jaki jest proces wymagający Management? Dlaczego Agile?
  • Business Zwinność i zwinne dostarczanie oprogramowania: Definicje
  • Łączenie Agile z Business: Business Model motywacji vs. Business Model Canvas,
  • Jak efektywnie wykorzystać Canvas Propozycji Wartości do zdefiniowania wizji produktu?
  • Business zwinność a zasady zwinnego dostarczania oprogramowania
  • Co to jest Agile Nie? Wpływ dostosowania do strategii i możliwości
  • Wymaganie Management w kontekście Agile.
  • Scrum Cykl życia: kwestie dotyczące kompletności wymagań i identyfikowalności
  • Jak produktywne modele poprawiają komunikację w „Agile”?
  • Business Rozszerzenia Agile: Strukturyzacja Business Wartość wkładu Historii użytkownika
  • Panorama UML diagramów wymagań modelowania
  • Ramy śledzenia wymagań w zakresie implementacji i testów oprogramowania
  • 5 poziomów planowania zwinnego projektu (od wyjaśnienia wizji i rejestru produktu po zadania… i chodzący szkielet architektury)
  • Zarządzanie wymaganiami w ramach Agile metod (Scrum, DAD) a ujednolicony proces (RUP)
  • Role, zespoły, środowiska
  • Prezentacja studium przypadku dotyczącego strukturyzacji wymagań i zarządzania nimi za pomocą procesu iteracyjnego

Jak opisać wizję i potrzeby biznesowe za pomocą identyfikowalnych modeli?

  • Kwalifikacja wymagań: Model Kano a Kanwa propozycji wartości
  • Strukturowanie wizji produktu w oparciu o strategie, siły środowiskowe i trendy
  • Propozycja wartości, kluczowe działania, kluczowe zasoby, strumienie przychodów i struktury kosztów,
  • Odkrywanie zakresu biznesowego produktu z wykorzystaniem potrzeb, zysków i problemów klienta
  • Opisywanie biznesowych przypadków użycia za pomocą „strumieni wartości” i „etapów wartości”
  • Łączenie zakresu biznesowego produktu z oczekiwanym „wkładem wartości”
  • Studium przypadku: Opisanie wizji produktu

Jak opisać potrzeby użytkowników za pomocą zwinnego modelowania przypadków użycia (eposy i historie użytkowników)?

  • Agile Szacowanie i planowanie
  • Budowanie i zarządzanie backlogiem produktu / szczegółowością wymagań
  • Przed planowaniem sprintu
  • Tworzenie backlogu sprintu
  • Agile Wzorzec User Story: zakres systemu (temat), aktorzy, przypadki użycia, historie użytkowników, kryteria akceptacji, model INVEST
  • Chodzący szkielet stosujący zdyscyplinowaną dostawę Agile: od procesów do technologii
  • Jak wyszukiwać eposy i historie użytkowników na podstawie strumieni wartości?
  • Wartość wkładu w postaci eposów i historii użytkowników
  • Zadania pisemne: szczegółowość i wielkość z wykorzystaniem modelu SMART
  • Studium przypadku: Odkrywanie eposów i historii użytkowników w oparciu o strumienie wartości

Walidacja i testowanie prawidłowego zrozumienia szczegółowych specyfikacji

  • Korzystanie z procesu gromadzenia wymagań przyrostowych i rejestru sprintu
  • Zasady skutecznych opisów epickich, historii użytkownika i architektury
  • Diagramy do sprawdzania epopei i opisów historii użytkownika
  • Jak wybrać odpowiedni diagram?
  • Udoskonalanie funkcji za pomocą przypadków użycia i modelowania relacji
  • Testowanie prawidłowego zrozumienia wymagań przy użyciu wymagań opartych na testach
  • Struktury Give/When/Then i kontrakty operacyjne pomagające programistom wdrażać wymagania
  • Analiza zasięgu i zarządzanie zmianami
  • Studium przypadku: Walidacja, testowanie i przekazywanie programistom szczegółowych wymagań

Wniosek

  • Etapy skutecznego gromadzenia wymagań i procesów analizy systemu
  • Możliwość śledzenia wymagań i modeli analitycznych
  • Wzorce gromadzenia i testowania wymagań

Uwaga: Powyższe sesje szkoleniowo-mentoringowe są prowadzone interaktywnie z wykorzystaniem przykładów z narzędzi Inżynierii Wymagań i Modelowania, aby zapewnić dobry poziom identyfikowalności wymagań i rozwiązań bazowych. Koncepcje są najpierw wyjaśniane na podstawowych przykładach, a następnie przedstawiane są projekty rozwiązań dla potencjalnego przypadku. Po tej sesji możemy Ci także towarzyszyć, przeglądając i weryfikując Twoje rozwiązania w zależności od Twoich potrzeb.

 21 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (2)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie