Plan Szkolenia

Wstęp

  • Co to jest proces Wymagań Management? Dlaczego Agile?
  • Business giętkość i dostarczanie oprogramowania w sposób giętki: definicje
  • Łączenie Agile z Business: Model Business Motivation Model vs. Model Canvas Business,
  • Jak efektywnie używać Value Proposition Canvas do zdefiniowania Wizji Produktu?
  • Giętkość Business vs. zasady dostarczania oprogramowania w sposób giętki
  • Co to nie jest Agile? Wpływ wyważenia z strategiami i możliwościami
  • Wymagania Management w kontekście Agile
  • Cykle życia Scrum: Problemy związane z kompletnością wymagań i śledzeniem
  • Jak produktywne modele poprawiają komunikację w 'Agile'?
  • Rozszerzenia Business z Agile: Strukturyzowanie Business Wartościowej Wkładni User Story
  • Panorama diagramów UML do modelowania wymagań
  • Ramy do śledzenia wymagań w kierunku implementacji oprogramowania i testów
  • 5 poziomów planowania projektu giętkiego (od wyjaśnienia Wizji i Produkt Backlog do zadań… i szkieletu architektury)
  • Zarządzanie wymaganiami w metodach Agile (Scrum, DAD) vs. Zunifikowany Proces (RUP)
  • Role, zespoły, środowiska
  • Prezentacja Studium Przypadku do strukturyzowania wymagań i zarządzania nimi w procesie iteracyjnym

Jak opisać wizję i potrzeby biznesowe za pomocą identyfikowalnych modeli?

  • Kwalifikacja wymagań: Model Kano vs. Value Proposition Canvas
  • Strukturyzowanie Wizji Produktu na podstawie strategii, sił środowiskowych i trendów
  • Wartościowa propozycja, kluczowe aktywności, kluczowe zasoby, strumienie przychodów i struktury kosztów
  • Odkrywanie zakresu biznesowego produktu za pomocą potrzeb, zysków i bóli klientów
  • Opisywanie przypadków użycia biznesowych za pomocą 'przepływów wartości' i 'etapów wartości'
  • Łączenie zakresu biznesowego produktu z oczekiwanymi 'wkładami wartościowymi'
  • Studium Przypadku: Opisywanie wizji produktu

How to describe user needs via agile use case modeling (epics and user stories) ?

  • Estymowanie i planowanie Agile
  • Budowanie i zarządzanie produkt backlog / ziarenkość wymagań
  • Przed planowaniem sprintu
  • Tworzenie sprint backlog
  • Wzorzec Agile User Story: zakres systemu (podmiot), aktorzy, przypadki użycia, historie użytkowników, kryteria akceptacji, model INVEST
  • Szkielet chodzący z wykorzystaniem Dyscyplinowanego Agile Dostarczania: Od procesów do technologii
  • Jak odnaleźć epiki i historie użytkowników na podstawie przepływów wartości?
  • Wkład wartościowy epik i historii użytkowników
  • Pisanie zadań: ziarenkość i wielkość za pomocą modelu SMART
  • Studium Przypadku: Odkrywanie epik i historii użytkowników na podstawie przepływów wartości

Validating and testing correct understanding of detailed specifications

  • Używanie procesu zbierania wymagań inkrementalnego i sprint backlog
  • Reguły dla efektywnych opisów epik, historii użytkowników i architektury
  • Diagramy do walidacji opisów epik i historii użytkowników
  • Jak wybrać odpowiedni diagram?
  • Dostrajanie funkcji za pomocą modelowania przypadków użycia i relacji
  • Testowanie prawidłowego zrozumienia wymagań za pomocą Test-Driven Requirements
  • Struktury Given/When/Then i Umowy Operacyjne do kierowania programistami w realizacji wymagań
  • Analiza pokrycia i zarządzanie zmianami
  • Studium Przypadku: Walidowanie, testowanie i komunikowanie szczegółowych wymagań do programistów

Wniosek

  • Kroki efektywnych procesów zbierania wymagań i analizy systemu
  • Śledzenie między wymaganiami a modelami analizy
  • Wzorce do zbierania i testowania wymagań

Uwaga: Powyższe sesje szkoleniowo-mentoringowe są prowadzone interaktywnie z wykorzystaniem przykładów z narzędzi Inżynierii Wymagań i Modelowania, aby zapewnić dobry poziom identyfikowalności wymagań i rozwiązań bazowych. Koncepcje są najpierw wyjaśniane na podstawowych przykładach, a następnie przedstawiane są projekty rozwiązań dla potencjalnego przypadku. Po tej sesji możemy Ci także towarzyszyć, przeglądając i weryfikując Twoje rozwiązania w zależności od Twoich potrzeb.

 21 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (2)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie