Plan Szkolenia

Wprowadzenie

  • Informacje o egzaminie
  • Zakres egzaminu
  • Katalog profesjonalistów OMG (OMG Certified Professionals Directory)
  • Podejście do egzaminu (online lub w centrum egzaminu) - wady i zalety

Dlaczego warto modelować?

  • Jaką wartość ma modelowanie?
  • Kiedy powinniśmy tworzyć model?
  • Kiedy NIE powinniśmy tworzyć model?
  • Abstrakcja jako podstawowe pojęcie w modelowaniu
  • Wprowadzenie do MDA
  • Model dziedziny
  • Analiza wartości modelu - szacowanie

Diagram Klas

Sekcja Common Structure

  • Typy
  • Zależność
  • Przestrzeń nazw
  • Widoczność (public, private, protected)
  • Liczność
  • Ograniczenie
  • Komentarz

Proste Klasyfikatory

  • Typy Primitive
  • Typy Danych 
  • Typy wyliczeniowe
  • Interfejs
  • Realizacja Interfejsu
  • Sygnał
  • Odbiór sygnału

Klasyfikatory Strukturalne

  • Asociacja
  • Klasa

Klasyfikacja

  • Generalizacja
  • Cecha
  • Cecha Structuralna
  • Cecha Behavioralna
  • Wlasność
  • Operacja
  • Parametr
  • Typy Agregacji (Kompozycja, Agregacja)

Wartości

  • Boolean
  • Integer
  • Real
  • UnlimitedNatural
  • Null
  • String
  • Wyrażenia Opaque

Diagram Obiektów

  • Specyfikacja Instancji
  • Slot

Diagram Pakietów

  • Pakiet
  • Importowanie Pakietów

Diagram Przypadków Użycia

  • Przypadek użycia (Use Case)
  • Aktor
  • Relacja Include

Diagram Aktywności

Aktywności

  • Aktywność
  • Zakonczenie aktywności
  • Parametr aktywności
  • Przepływ sterowania
  • Węzeł początkowy
  • Decyzja
  • Węzeł zakończenia ścieżki
  • Rozgałęzienie Fork
  • Złączenie Join
  • MergeNode
  • Przepływ obiektów
  • Węzeł reprezentujący obiekt

Akcje

  • Akcja
  • Akcja typu CallBehavior
  • Akcja typu  CallOperation
  • Akcja typu SendSignal
  • Akcja typu AcceptEvent
  • Pin
  • InputPin, OutputPin
  • Akcja typu OpaqueAction

Diagram Sekwencji

Interakcje

  • Zdarzenie
  • Specyfikacja aktywności
  • Specyfikacja zdarzenia
  • Zdarzenie usunięcia
  • Linia życia
  • Komunikat
  • Zdarzenia komunikatu
  • Rodzaje komunikatów
  • Zakończenie komunikatów

Sekcja Common Behavior

  • Zdarzenie typu Call
  • Zdarzenie typu Signal
  • Trigger
  • Aktywność Opaque

Diagram Maszyny Stanowej

  • Maszyna Stanowa
  • Stan
  • Przejście
  • Pseudostan: decyzja, złączenie, początek
  • Stan końcowy

Wymagania

  • Znajomość zagadnień projektowania obiektowego lub podstawowa znajomość UML.
  • Dobra znajomość języka angielskiego (pytania i odpowiedzi na egzaminie OCUP2 są wyłącznie w języku angielskim).
 21 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (7)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie