Plan Szkolenia
1. Wprowadzenie do zarządzania projektami
- wprowadzenie do zarządzania projektami - projekt, proces, program, portfel i zarządzanie projektami w organizacji
- Złoty trójkąt projektu - obszar zarządzania projektem
- podejścia i standardy w zarządzaniu projektami: "Kaskadowe" - klasyczne i "Agile" - elastyczne
- dopasowywanie podejścia do projektu - cykl życia projektu biorący pod uwagę specyfikę realizowanych przez uczestników projektów
2. Planowanie projektu
- wykaz prac: cel, efekt, korzyści - definiowanie zakresu projektu
- produkt projektowy i kryteria jakości - identyfikacja dostawców produktu i kryteriów jakości jako podstawa dla dostarczania wartości biznesowej i odpowiedzialności za projekt
- środowisko i struktura projektu - wpływ zainteresowanych stron i struktury na skuteczne realizowanie projektu
3. Planowanie harmonogramu projektu - od produktu do zadania
- podejścia do planowania harmonogramu - planowanie harmonogramu oparte na strukturze działania, produktu i zasobów
- struktura rozkładu prac, diagram sieciowy i kamienie milowe - podstawa planowania w klasycznych podejściach
- tablice Kanban - harmonogramowanie projektu w podejściach Agile
- macierz RACI - przypisanie zasobów do projektu
4. Zarządzanie ryzykiem
- modele zarządzania ryzykiem w projekcie
- identyfikacja i ocena ryzyk
- wizualizacja ryzyka i planowanie reagowania na ryzyko
- Czy warto robić wszystko - skuteczne zarządzanie ryzykiem
5. Zarządzanie komunikacją
- wytwarzanie planu komunikacyjnego - co, kiedy i gdzie oraz jak komunikować się
- struktura efektywnych wiadomości - komunikacja faktowa
- komunikacja kryzysowa i konflikty
- dodana wartość i komunikacja projektowa w organizacji - kształtowanie postaw proprojektowych
6. Zarządzanie zmianą
- co może się zmienić w projekcie? - obszary zarządzania zmianą w projekcie
- definiowanie tolerancji dla zmian w projekcie, rejestrowanie zmian
- zarządzanie buforem projektu i uznikami
- zarządzanie zmianą w zakresie jakości i wartości biznesowej - rejestry i wskaźniki
- postawa otwarta na zmianę jako podstawa postawy proprojektowej
7. Zarządzanie zespołem
- struktura i transformacja zespołu projektowego - etapy rozwoju zespołu i skutecznej współpracy
- jako zarządzać? - modele przywództwa w zarządzaniu zespołami projektowymi
- styl komunikacji, motywacja i delegowanie zadań
- narzędzia i techniki skutecznego działania zespołu
8. Zarządzanie harmonogramem projektu
- zarządzanie harmonogramem - czas, koszt, zakres
- systemy raportowania i monitorowania w projekcie - dopasowanie podejścia do projektu
- zarządzanie harmonogramem na ścieżce krytycznej projektu - techniki zarządzania harmonogramem w klasycznych podejściach
- monitorowanie projektu za pomocą tablic Kanban - techniki monitorowania projektu w podejściach Agile
- wystawianie faktur za projekt
Wymagania
Szkolenie nie wymaga dodatkowej przygotowującej.
Opinie uczestników (5)
warsztaty, praktyczne przypadki
Joanna Nowak - LKQ Polska Sp. z o. o.
Szkolenie - Introduction to Agile Testing
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Część praktyczna jest dużą częścią, która nie jest bardzo powszechna, a to sprawia, że to szkolenie jest idealne.
Tanczos Gergo - Thermo Fisher Scientific
Szkolenie - Agile Project Management
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Trener jest bardzo znawczym w tej dziedzinie i potrafi podać rzeczywiste przykłady z własnego doświadczenia.
Nouf
Szkolenie - Agile Software Testing with Continuous Integration
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Naprawdę genialna trening! Taki interaktywny, jak to było możliwe w obecnych warunkach wirtualnych. Bardzo strukturalny i zrozumiały sposób przekazywania wiedzy! Czujesz się na pewno, że trener ma rozległe doświadczenie w pracy w SAFE. Zdecydowanie poleciłbym tego trenera!
Joanna Kulpa - EY GLOBAL SERVICES (POLAND) SP Z O O
Szkolenie - SAFe® Product Owner/Product Manager with POPM Cerification
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Rzeczywiste przykłady przytaczane w różnych omawianych sytuacjach, podejmowanie trudnych tematów i póba znalezienia rozwiązania dostosowania do organizacji a nie jedynie teoria książkowa.