Plan Szkolenia

1. Wprowadzenie do zarządzania projektami

  • wprowadzenie do zarządzania projektami - projekt, proces, program, portfel i zarządzanie projektami w organizacji
  • Złoty trójkąt projektu - obszar zarządzania projektem
  • podejścia i standardy w zarządzaniu projektami: "Kaskadowe" - klasyczne i "Agile" - elastyczne
  • dopasowywanie podejścia do projektu - cykl życia projektu biorący pod uwagę specyfikę realizowanych przez uczestników projektów

2. Planowanie projektu

  • wykaz prac: cel, efekt, korzyści - definiowanie zakresu projektu
  • produkt projektowy i kryteria jakości - identyfikacja dostawców produktu i kryteriów jakości jako podstawa dla dostarczania wartości biznesowej i odpowiedzialności za projekt
  • środowisko i struktura projektu - wpływ zainteresowanych stron i struktury na skuteczne realizowanie projektu

3. Planowanie harmonogramu projektu - od produktu do zadania

  • podejścia do planowania harmonogramu - planowanie harmonogramu oparte na strukturze działania, produktu i zasobów
  • struktura rozkładu prac, diagram sieciowy i kamienie milowe - podstawa planowania w klasycznych podejściach
  • tablice Kanban - harmonogramowanie projektu w podejściach Agile
  • macierz RACI - przypisanie zasobów do projektu

4. Zarządzanie ryzykiem

  • modele zarządzania ryzykiem w projekcie
  • identyfikacja i ocena ryzyk
  • wizualizacja ryzyka i planowanie reagowania na ryzyko
  • Czy warto robić wszystko - skuteczne zarządzanie ryzykiem

5. Zarządzanie komunikacją

  • wytwarzanie planu komunikacyjnego - co, kiedy i gdzie oraz jak komunikować się
  • struktura efektywnych wiadomości - komunikacja faktowa
  • komunikacja kryzysowa i konflikty
  • dodana wartość i komunikacja projektowa w organizacji - kształtowanie postaw proprojektowych

6. Zarządzanie zmianą

  • co może się zmienić w projekcie? - obszary zarządzania zmianą w projekcie
  • definiowanie tolerancji dla zmian w projekcie, rejestrowanie zmian
  • zarządzanie buforem projektu i uznikami
  • zarządzanie zmianą w zakresie jakości i wartości biznesowej - rejestry i wskaźniki
  • postawa otwarta na zmianę jako podstawa postawy proprojektowej

7. Zarządzanie zespołem

  • struktura i transformacja zespołu projektowego - etapy rozwoju zespołu i skutecznej współpracy
  • jako zarządzać? - modele przywództwa w zarządzaniu zespołami projektowymi
  • styl komunikacji, motywacja i delegowanie zadań
  • narzędzia i techniki skutecznego działania zespołu

8. Zarządzanie harmonogramem projektu

  • zarządzanie harmonogramem - czas, koszt, zakres
  • systemy raportowania i monitorowania w projekcie - dopasowanie podejścia do projektu
  • zarządzanie harmonogramem na ścieżce krytycznej projektu - techniki zarządzania harmonogramem w klasycznych podejściach
  • monitorowanie projektu za pomocą tablic Kanban - techniki monitorowania projektu w podejściach Agile
  • wystawianie faktur za projekt

Wymagania

Szkolenie nie wymaga dodatkowej przygotowującej.

 14 godzin

Liczba uczestników


Cena za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie