Plan Szkolenia

1. Wprowadzenie do zarządzania projektami

  • wprowadzenie do zarządzania projektami - zarządzanie projektami, procesami, programami, portfelami i przedsięwzięciami w organizacji
  • złoty trójkąt projektu - obszar zarządzania projektami
  • podejścia i standardy w zarządzaniu projektami: "Waterfall" - klasyczne i "Agile" - zwinne
  • dopasowanie podejścia do cyklu życia projektu z&nbspuwzględnieniem specyfiki projektów prowadzonych przez&nbspuczestników

2. Projekty IT

  • Definicja i charakterystykazarządzania projektamiIT
  • Przyczyny niepowodzeń projektów IT
  • Kluczowe czynniki sukcesu projektów IT
  • Cykl życia projektu informatycznego
  • Omówienie metodyk wytwórczych RUP i MSF
  • PMBoK i współpraca z metodykami RUP i MSF
  • Prince2 i współpraca z metodykami Agile - Prince2Agile

3. Planowanie projektów IT

  • karta projektu: cel, wynik, korzyści - definiująca zakres projektu informatycznego
  • rezultaty projektu i kryteria jakości - identyfikacja rezultatów&nbspprojektu i kryteriów jakości jako podstawy&nbspdostarczania&nbspwartości biznesowej i&nbsprozliczalności projektu
  • środowisko i struktura projektu - wpływ interesariuszy i&nbspstruktury na skuteczną realizację projektu

4. Harmonogramowanie projektów IT - od produktu projektu do zadania

  • podejścia do harmonogramowania projektów - harmonogramowanie projektów w oparciu o strukturę aktywności, produktów i zasobów
  • struktura podziału pracy, diagram sieciowy i kamienie milowe- podstawa harmonogramowania w podejściach klasycznych
  • tablice Kanban - harmonogramowanie projektów wAgile podejściach
  • Macierz RACI - przypisywanie zasobów do projektu

5. Zarządzanie ryzykiem w IT

  • modele zarządzania ryzykiem w projektach
  • identyfikacja i ocena ryzyka
  • obrazowanie ryzyka i planowanie reakcji na ryzyko
  • czy warto zajmować się wszystkim - skuteczne zarządzanie ryzykiem

6. Zarządzanie Communication

  • tworzenie planu komunikacji - co, kiedy, gdzie i&nbspjak komunikować
  • struktura skutecznych komunikatów - komunikacja&nbspoparta na faktach
  • komunikacja kryzysowa i konflikt
  • komunikacja wartości dodanej i projektu w organizacji - kształtowanie postaw proprojektowych

7. Zarządzanie zmianą w projekcie IT

  • co może się zmienić w projekcie? - obszary zarządzania zmianąw projekcie
  • definiowanie tolerancji zmian w projekcie, rejestrowanie zmian
  • zarządzanie buforem projektu i wąskimi gardłami
  • zarządzanie jakością i&nbspwartością biznesową zmian - rejestry i&nbspwskaźniki, biblioteki konfiguracji
  • nastawienie na zmianę jako podstawa postawy pro-projektowej

8. Zarządzanie zespołem

  • struktura i&nbspprzekształcenia zespołu projektowego - etapy rozwoju zespołu i&nbspskutecznej współpracy
  • jak zarządzać? - modele przywództwa w zespołach projektowychzarządzanie
  • style komunikacji, motywacja i delegowanie zadań
  • narzędzia i techniki efektywnej współpracy w zespole

9. Zarządzanie jakością projektów IT - podejścia do definiowania i dostarczania jakości - kryteria akceptacji, rozwój oparty na testach 10. Zarządzanie harmonogramem projektu IT

  • zarządzanie harmonogramem - czas, koszt, zakres
  • systemy raportowania i monitorowania w projektach - dostosowanie podejścia do projektu
  • zarządzanie harmonogramem na ścieżce krytycznej projektu - techniki zarządzania harmonogramem w podejściach klasycznych
  • monitorowanie projektów z wykorzystaniem tablic Kanban - techniki monitorowania projektów w podejściach zwinnych

11. Rozliczanie projektu 12. Rozpocznij, zatrzymaj, kontynuuj - podsumowanie potencjalnych zmian w "moim obszarze projektu"

Wymagania

Szkolenie nie wymaga dodatkowego przygotowania.

 21 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie