Plan Szkolenia

1. Wprowadzenie do zarządzania projektami

  • wprowadzenie do zarzadzania projektami - projekt, proces, program, portfel i zarządzanie projektami w organizacji
  • złoty trójkąt projektu – obszar zarządzania projektem
  • podejścia i standardy w zarządzania projektami: „Waterfall”– klasyka i „Agile” – zwinność
  • dopasowanie podejścia do projektu - cykl życia projektu z uwzględnieniem specyfiki projektów prowadzonych przez uczestników

2. Projekty IT

  • Definicja i właściwości zarządzania projektami informatycznymi
  • Przyczyny niepowodzenia projektów informatycznych
  • Kluczowe czynniki sukcesu projektów informatycznych
  • Cykl życia  projektu  informatycznego 
  • Omówienie metodyk wytwórczych RUP i MSF
  • PMBoK i kooperacja z metodykami RUP i MSF
  • Prince2 i kooperacja z metodykami Agile – Prince2Agile

3. Planowanie projektu IT

  • karta projektu: cel, rezultat, korzyści – definiowanie zakresu projektu IT
  • produkt projektu i kryteria jakości – identyfikacja produktów projektu i kryteriów jakości jako podstawy do dostarczenia wartości biznesowej i rozliczenia projektu
  • otoczenie i struktura projektu – wpływ interesariuszy i struktury na efektywną realizację projektu

4. Harmonogramowanie projektu IT– od produktu projektu do
zadania

  • podejścia do harmonogramowanie projektu - harmonogramowanie projektu w oparciu o produkt działania i strukturę zasobów
  • struktura podziału prac, diagram sieciowy i kamienie milowe – podstawa harmonogramowania w podejściach klasycznych
  • tablice Kanban – harmonogramowanie projektu w podejściach Agile
  • macierz RACI – przypisywanie zasobów do projektu

5. Zarządzanie ryzykiem w IT

  • modele zarządzania ryzkiem w projektach identyfikacja i ocena ryzyk
  • obrazowanie ryzyka i planowanie reakcji na ryzyko
  • czy warto się zajmować wszystkim – efektywne zarządzanie ryzykiem

6. Zarządzanie komunikacją

  • tworzenie planu komunikacji – co, kiedy i gdzie i jak warto komunikować
  • struktura efektywnych komunikatów – komunikacja oparta na faktach
  • komunikacja kryzysowa i konflikt
  • komunikacja wartości dodanej i projektu w organizacji –kształtowanie postaw proprojektowych

7. Zarządzanie zmianą w projekcie IT

  • co może się zmienić w projekcie? – obszary zarządzania zmianą w projekcie
  • definiowanie tolerancji na zmiany w projekcie, rejestrowanie zmian
  • zarządzanie buforem projektu i „wąskim gardłami”
  • zarządzanie zmianą jakości i wartości biznesowej – rejestry i wskaźniki, biblioteki konfiguracji
  • nastawienie na zmiany jako podstawa postawy pro-projektowej

8. Zarządzanie zespołem

  • struktura i transformacja zespołu projektowego – etapyrozwoju zespołu i efektywna współpraca
  • jak zarządzać? - modele przywództwa w zarządzaniu zespołami projektowymi
  • style komunikacji, motywacja i delegowanie zadań
  • narzędzia i techniki efektywnej współpracy w zespole

9. Zarzadzanie jakością projektu w IT - podejścia do definiowania i dostarczania jakości – acceptance criteria, test driven devlopment
10. Zarządzanie harmonogramem projektu IT

  • zarządzanie harmonogramem - czas, koszty, zakres
  • systemy raportowania i monitorowania w projektach –dopasowanie podejścia do projektu
  • zarządzanie harmonogramem w ścieżce krytycznej projektu –techniki zarządzania harmonogramem w podejściach klasycznych
  • monitorowanie projektu z wykorzystaniem tablic Kanban – techniki monitorowania projektu w podejściach zwinnych

11. Rozliczenie projektu
12. Start, stop, kontynuuję – podsumowanie potencjalnych zmian w „moim obszarze projektów”

Wymagania

Szkolenie nie wymaga dodatkowych przygotowań.

 21 godzin

Liczba uczestników



Cena za uczestnika

Opinie uczestników (8)

Szkolenia Powiązane

Powiązane Kategorie