Plan Szkolenia

1. Wprowadzenie do zarządzania projektami

  • wprowadzenie do zarządzania projektami - projekt, proces, program, portfolio i zarządzanie projektem w organizacji
  • Złoty trójkąt projektu - obszar zarządzania projektem
  • podejścia i standardy w zarządzaniu projektami: "Waterfall" - klasyczne i "Agile" - zwinne
  • dopasowywanie podejścia do projektu - cykl życia projektu uwzględniający specyfikę projektów prowadzonych przez uczestników

2. Projekty IT

  • Definicja i charakterystyka zarządzania projektami IT
  • Powody niepowodzeń projektów IT
  • Kluczowe czynniki sukcesu projektów IT
  • Cykl życia projektu IT
  • Dyskusja na temat metodologii produkcyjnych RUP i MSF
  • PMBoK i współpraca z metodologiami RUP i MSF
  • Prince2 i współpraca z metodologiami Agile - Prince2Agile

3. Planowanie projektu IT

  • zakres projektowy: cel, wynik, korzyści - definiowanie zakresu projektu IT
  • wyniki projektowe i kryteria jakości - identyfikacja wyników projektowych i kryteriów jakości jako podstawa dostarczania wartości biznesowej i odpowiedzialności za projekt
  • środowisko i struktura projektu - wpływ stakeholderów i struktury na skuteczne realizację projektu

4. Planowanie harmonogramu projektu IT - od produktu projektowego do zadania

  • podejścia do planowania harmonogramu - planowanie harmonogramu na podstawie struktury aktywności produktu i zasobów
  • struktura rozkładu pracy, diagram sieciowy i kamienie milowe - podstawa planowania w klasycznych podejściach
  • Tablele Kanban - planowanie harmonogramu w podejściach Agile
  • Macierz RACI - przypisywanie zasobów do projektu

5. Zarządzanie ryzykiem w IT

  • modelowanie ryzyka w projekcie
  • identyfikacja i ocena ryzyka
  • wizualizacja ryzyka i planowanie reakcji na ryzyko
  • Czy warto zajmować się wszystkim - skuteczne zarządzanie ryzykiem

6. Zarządzanie komunikacją

  • wykreślanie planu komunikacji - co, kiedy, gdzie i jak komunikować się
  • struktura skutecznych wiadomości - komunikacja oparta na faktach
  • komunikacja w sytuacjach kryzysowych i konflikty
  • komunikacja wartości dodanej i projektu w organizacji - kształtowanie pro-projektowych postaw

7. Zarządzanie zmianą w projekcie IT

  • co może się zmienić w projekcie? - obszary zarządzania zmianami w projekcie
  • definiowanie tolerancji zmian, zapisywanie zmian
  • zarządzanie buforem projektu i zakorkowaniami
  • zarządzanie zmianami jakości i wartości biznesowej - rejestry i wskaźniki, bazy konfiguracyjne
  • postawa gotowości do zmian jako podstawa pro-projektowych postaw

8. Zarządzanie zespołem

  • struktura i transformacja zespołu projektowego - etapy rozwoju zespołu i skutecznej współpracy
  • jaki być menedżerem? - modele przywództwa w zespołach projektowych
  • style komunikacji, motywacja i delegowanie zadań
  • narzędzia i techniki skutecznej współpracy zespołu

9. Zarządzanie jakością projektu IT - podejścia do definiowania i dostarczania jakości - kryteria akceptacji, test driven development
10. Zarządzanie harmonogramem projektu IT

  • zarządzanie harmonogramem - czas, koszt, zakres
  • systemy raportowania i monitorowania w projekcie - dostosowywanie podejścia do projektu
  • zarządzanie harmonogramem na ścieżce krytycznej - techniki zarządzania harmonogramem w podejściach klasycznych
  • monitorowanie projektu za pomocą tablic Kanban - techniki monitorowania projektu w podejściach zwinnych

11. Zakończenie projektu
12. Start, stop, kontynuacja - podsumowanie potencjalnych zmian w "obszarze mojego projektu"

Wymagania

Trening nie wymaga dodatkowego przygotowania.

 21 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie