Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Plan Szkolenia
1. Wprowadzenie do zarządzania projektami
- wprowadzenie do zarzadzania projektami - projekt, proces, program, portfel i zarządzanie projektami w organizacji
- złoty trójkąt projektu – obszar zarządzania projektem
- podejścia i standardy w zarządzania projektami: „Waterfall”– klasyka i „Agile” – zwinność
- dopasowanie podejścia do projektu - cykl życia projektu z uwzględnieniem specyfiki projektów prowadzonych przez uczestników
2. Projekty IT
- Definicja i właściwości zarządzania projektami informatycznymi
- Przyczyny niepowodzenia projektów informatycznych
- Kluczowe czynniki sukcesu projektów informatycznych
- Cykl życia projektu informatycznego
- Omówienie metodyk wytwórczych RUP i MSF
- PMBoK i kooperacja z metodykami RUP i MSF
- Prince2 i kooperacja z metodykami Agile – Prince2Agile
3. Planowanie projektu IT
- karta projektu: cel, rezultat, korzyści – definiowanie zakresu projektu IT
- produkt projektu i kryteria jakości – identyfikacja produktów projektu i kryteriów jakości jako podstawy do dostarczenia wartości biznesowej i rozliczenia projektu
- otoczenie i struktura projektu – wpływ interesariuszy i struktury na efektywną realizację projektu
4. Harmonogramowanie projektu IT– od produktu projektu do
zadania
- podejścia do harmonogramowanie projektu - harmonogramowanie projektu w oparciu o produkt działania i strukturę zasobów
- struktura podziału prac, diagram sieciowy i kamienie milowe – podstawa harmonogramowania w podejściach klasycznych
- tablice Kanban – harmonogramowanie projektu w podejściach Agile
- macierz RACI – przypisywanie zasobów do projektu
5. Zarządzanie ryzykiem w IT
- modele zarządzania ryzkiem w projektach identyfikacja i ocena ryzyk
- obrazowanie ryzyka i planowanie reakcji na ryzyko
- czy warto się zajmować wszystkim – efektywne zarządzanie ryzykiem
6. Zarządzanie komunikacją
- tworzenie planu komunikacji – co, kiedy i gdzie i jak warto komunikować
- struktura efektywnych komunikatów – komunikacja oparta na faktach
- komunikacja kryzysowa i konflikt
- komunikacja wartości dodanej i projektu w organizacji –kształtowanie postaw proprojektowych
7. Zarządzanie zmianą w projekcie IT
- co może się zmienić w projekcie? – obszary zarządzania zmianą w projekcie
- definiowanie tolerancji na zmiany w projekcie, rejestrowanie zmian
- zarządzanie buforem projektu i „wąskim gardłami”
- zarządzanie zmianą jakości i wartości biznesowej – rejestry i wskaźniki, biblioteki konfiguracji
- nastawienie na zmiany jako podstawa postawy pro-projektowej
8. Zarządzanie zespołem
- struktura i transformacja zespołu projektowego – etapyrozwoju zespołu i efektywna współpraca
- jak zarządzać? - modele przywództwa w zarządzaniu zespołami projektowymi
- style komunikacji, motywacja i delegowanie zadań
- narzędzia i techniki efektywnej współpracy w zespole
9. Zarzadzanie jakością projektu w IT - podejścia do definiowania i dostarczania jakości – acceptance criteria, test driven devlopment
10. Zarządzanie harmonogramem projektu IT
- zarządzanie harmonogramem - czas, koszty, zakres
- systemy raportowania i monitorowania w projektach –dopasowanie podejścia do projektu
- zarządzanie harmonogramem w ścieżce krytycznej projektu –techniki zarządzania harmonogramem w podejściach klasycznych
- monitorowanie projektu z wykorzystaniem tablic Kanban – techniki monitorowania projektu w podejściach zwinnych
11. Rozliczenie projektu
12. Start, stop, kontynuuję – podsumowanie potencjalnych zmian w „moim obszarze projektów”
Wymagania
Szkolenie nie wymaga dodatkowych przygotowań.
21 godzin