Plan Szkolenia

Wprowadzenie do analizy biznesowej

  • Business analiza - definicja, obszar zastosowania.
  • Business potrzeba, wymaganie, rozwiązanie.
  • Definicja i klasyfikacja wymagań.

Analiza strategiczna

  • Zewnętrzny i wewnętrzny kontekst organizacji.
  • Cele i potrzeby Business;
  • Koncepcja interesariuszy i ich rola w inicjatywach.
  • Opis działalności organizacji - modelowanie procesów biznesowych (BPMN).
  • Identyfikacja zmian - analiza AS IS i określenie TO BE, analiza ryzyka.
  • [Case - podstawowe zasady tworzenia case'ów biznesowych.

Pozyskiwanie wymagań (identyfikacja)

  • Źródła wymagań.
  • Techniki pozyskiwania wymagań.
  • Rozwój pozyskanych informacji.

Analiza i specyfikacja wymagań

  • Organizacja wymagań - architektura informacji.
  • Priorytetyzacja wymagań
  • Powiązania i zależności
  • Kontrola jakości - stosowanie kryteriów jakości, standardów, przeglądów;

Projekt rozwiązania

  • Koncepcja (wizja) rozwiązania.
  • Modelowanie rozwiązania (notacjaUML, prototypowanie).
  • Weryfikacja i walidacja;

Ocena rozwiązania

  • Różne aspekty oceny rozwiązania.
  • Ocena rozwiązania pod kątem dostarczonej wartości biznesowej.

Podsumowanie

  • Podsumowanie warsztatów - budowanie ram procesowych dla pracy analitycznej;
  • Najlepsze praktyki i listy kontrolne.

Wymagania

Podstawowa znajomość cyklu życia produktu IT.
Znajomość nomenklatury stosowanej przy wytwarzaniu oprogramowania i realizacji projektów informatycznych.
Szkolenie Business Analysis in Practice w części warsztatowej realizowane jest z wykorzystaniem narzędzi CASE (Enterprise Architect lub innych wybranych na początku szkolenia). Uczestnicy powinni zapoznać się z podstawowymi funkcjami narzędzia przed rozpoczęciem szkolenia.

Adresaci szkolenia
Analitycy systemowi i biznesowi, właściciele produktów, właściciele biznesowi.
Business przedstawicieli odpowiedzialnych za rozwój potrzeb biznesowych.
Inżynierów oprogramowania i systemów.
Osób planujących rozwój kariery w zakresie analizy biznesowej i projektowania rozwiązań cyfrowych.
Testerzy, QA, osoby odpowiedzialne za zapewnienie jakości systemów informatycznych i oprogramowania.
Menedżerowie IT i konsultanci ds. zarządzania, którzy chcą zdobyć podstawową wiedzę i fundamentalne zrozumienie obszaru analizy biznesowej.

 35 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie