Plan Szkolenia

 

Wprowadzenie do analizy biznesowej

  • Analiza biznesowa – definicja, obszar zastosowania
  • Potrzeba biznesowa, wymaganie, rozwiązanie
  • Definicja i klasyfikacja wymagań

Analiza strategiczna

  • Kontekst zewnętrzny i wewnętrzny organizacji
  • Cele i potrzeby biznesowe 
  • Koncepcja interesariuszy i ich rola w inicjatywach
  • Opis działania organizacji - modelowanie procesów biznesowych (BPMN)
  • Identyfikacja zmiany - analiza AS IS i określenie TO BE, analiza ryzyka
  • Uzasadnienie biznesowe – podstawowe zasady tworzenia business case


Pozyskiwanie (identyfikacja) wymagań

  • Źródła wymagań
  • Techniki pozyskiwania wymagań
  • Opracowanie pozyskanych informacji


Analiza i specyfikacja wymagań

  • Organizacja wymagań - architektura informacji
  • Priorytetyzacja wymagań
  • Powiązania i zależności
  • Kontrola jakości - zastosowanie kryteriów jakości, standardów, przeglądów

 
Projektowanie rozwiązania

  • Koncepcja (wizja) rozwiązania
  • Modelowanie rozwiązania (notacja UML, prototypowanie)
  • Weryfikacja i walidacja 

Ocena rozwiązania

  • Różne aspekty oceny rozwiązania
  • Ocena rozwiązania pod kątem dostarczonej wartości biznesowej

Podsumowanie

  • Podsumowanie warsztatów - budowa ram procesu dla prac analitycznych 
  • Dobre praktyki i listy kontrolne

Wymagania

Podstawowa znajomość cyklu życia produktu informatycznego
Znajomość nomenklatury stosowanej w wytwarzaniu oprogramowania i realizacji projektów informatycznych
Szkolenie Analiza biznesowa w praktyce w części warsztatowej realizowane jest przy użyciu narzędzi CASE (Enterprise Architect lub inne dobrane przy rozpoczęciu szkolenia). Uczestnicy powinni zapoznać się z podstawowymi funkcjami narzędzia przed rozpoczęciem szkolenia

Poziom
3

 

Cele
Poznanie kluczowych czynności analizy biznesowej oraz ich produktów pracy, popularnych, stosowanych w branży narzędzi i technik analitycznych
Nabycie umiejętności planowania i organizacji  procesów analitycznych w projektach
Nabycie umiejętności niezbędnych do realizacji pełnego procesu analizy biznesowej - od określenia problemu biznesowego i potrzeb biznesowych, przez pozyskiwanie wymagań, opracowanie koncepcji rozwiązań, po specyfikację rozwiązania oraz jego walidację

 

Zalety
Szkolenie prowadzone przez eksperta z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży IT i szeroką wiedzą w zakresie procesów IT
Teoria poparta praktyką projektową - odniesienie omawianych tematów do rzeczywistych sytuacji projektowych
Możliwość zastosowania zdobytej wiedzy już w trakcie szkoleniaW wyniku szkolenia uczestnik otrzymuje wypracowany samodzielnie model procesów analitycznych, którego może użyć jako wzorca lub wytycznych do realizacji swoich zadań zawodowych

 

Adresaci szkolenia
Analitycy systemowi i biznesowi, właściciele produktu, właściciele biznesowi
Przedstawiciele biznesu odpowiedzialni za opracowanie potrzeb biznesowych
Inżynierowie oprogramowania i systemowi
Osoby planujące rozwój kariery zawodowej w kierunku analizy biznesowej i projektowania rozwiązań cyfrowych
Testerzy, QA, osoby odpowiedzialne za zapewnienie jakości systemów informatycznych i oprogramowania
Menadżerowie IT i konsultanci zarządzania, którzy chcą zdobyć podstawową wiedzę i podstawowe zrozumienie obszaru analizy biznesowej

 

 

 35 godzin

Liczba uczestników



Cena za uczestnika

Opinie uczestników (6)

Szkolenia Powiązane

Business Analysis, BABOK V3.0 and IIBA Certification Preparation

21 godzin

Powiązane Kategorie