Plan Szkolenia

Wprowadzenie do Machine Learning w Business
  • Machine learning jako kluczowy składnik Sztucznej Inteligencji
  • Typy uczenia maszynowego: nadzorowane, nienadzorowane, wzmacniane, półnadzorowane
  • Powszechnie używane algorytmy ML w aplikacjach biznesowych
  • Wyzwania, ryzyka i potencjalne zastosowania ML w AI
  • Przeuczenie (overfitting) i kompromis między biasem a zmiennością (bias-variance tradeoff)
Techniki i przepływ pracy Machine Learning
  • Cykl życia Machine Learning: od problemu do wdrożenia
  • Klasyfikacja, regresja, klasteryzacja, wykrywanie anomalii
  • Kiedy używać uczenia nadzorowanego vs. nienadzorowanego
  • Zrozumienie uczenia wzmacnianego w automatyzacji biznesowej
  • Rozważania w podejmowaniu decyzji opartego o ML
Przetwarzanie danych i inżynieria cech
  • Przygotowanie danych: ładowanie, oczyszczanie, transformacja
  • Inżynieria cech: kodowanie, transformacja, tworzenie
  • Skalowanie cech: normalizacja, standaryzacja
  • Redukcja wymiarowości: PCA, selekcja zmiennych
  • Eksploracyjna analiza danych i wizualizacja danych biznesowych
Przykłady zastosowań w Business
  • Zaawansowana inżynieria cech dla poprawy prognozowania za pomocą regresji liniowej
  • Analiza czasowych szeregów danych i prognozowanie miesięcznego wolumenu sprzedaży: dostosowanie sezonowe, regresja, wygładzanie wykładnicze, ARIMA, sieci neuronowe
  • Analiza segmentacji za pomocą klasteryzacji i samodzielnie organizujących się map
  • Analiza koszyka zakupowego i wydobywanie reguł asocjacyjnych dla wglądów w handlu detalicznym
  • Klasyfikacja domyślności klienta za pomocą regresji logistycznej, drzew decyzji, XGBoost, SVM
Podsumowanie i następne kroki

Wymagania

  • Podstawowa znajomość pojęć i terminologii związanych z uczeniem maszynowym
  • Znajomość analizy danych lub pracy z zestawami danych
  • Nieco doświadczenia z językiem programowania (np. Python) jest korzystne, ale nie jest wymagane

Grupa docelowa

  • Business analitycy i specjaliści ds. danych
  • Decydenci zainteresowani wdrażaniem AI
  • Specjaliści IT badający zastosowania uczenia maszynowego w biznesie
 14 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (2)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie