Plan Szkolenia
1. Tworzenie synergii - Management 3.0 - wprowadzenie
2. Management 3.0 – modele współpracy
- Energize People – jeśli ludziom “chce się chcieć”, to cały zespół ma szansę nieźle działać
- Empower Teams – żeby chciały samodzielnie podejmować decyzje
- Align Constraints – celujmy do jednej bramki
- Develop Competence – żeby chciały to jedno, a potrafiły to drugie
- Grow structure – niech sprzyja samoorganizacji zespołu jako systemu
- Improve everything – uczmy się poprzez eksperymenty
- Lider – coach, mentor, faciltator i style współpracy w zespole
- Pokolenia na rynku i modele współpracy
3. Komunikacja i współpraca
- Komunikacja – czym jest styl komunikacji i dlaczego jest ważny w efektywnej komunikacji celów, motywowaniu i interakcji z zespołem i współpracownikami i podwykonawcami
- Składowe skutecznej komunikacji – wspólne stanowisko, argumentacja, perswazja, parafraza i informacja zwrotna
- Asertywność
- Efektywny komunikat – narzędzia i techniki
4. Czytelne wyznaczanie celów i przekazywanie zadań
- Cele i dlaczego istotne jest ich wspólne rozumienie
- Definiowanie celów – jak formułować cele, aby je można było zrozumieć
- Efektywne komunikowanie celów i zadań
5. Mierzalność celów i zadań
- Mierzalność celów – podejście produktowe do organizacji projektu
- Mierzalność celów – podejście oparte o definiowanie wartości biznesowej – user story
- Kryteria rozliczania celów i zadań – kryteria akceptacji
6. Planowanie, monitorowanie i weryfikacja
- Planowanie efektywnych działań – iteracyjność, definiowanie i estymacja wymagań w kontekście spójności celów i zadań
- Monitorowanie realizacji celów i zadań
- Rozliczanie realizacji celów i zadań
- Zarządzanie zmianą i komunikacja
7. Efektywna współpraca w zespole – tworzenie postaw
odpowiedzialnych za rezultaty – toolbox współczesnego menadżera
- Zespół i cykl rozwoju zespołu
- Role w zespole
- Kształtowanie postaw, zaangażowanie i odpowiedzialność za realizację
- Procesy decyzyjne i droga do konsensusu
- Efektywne spotkania
- Argumentacja i przekonywanie innych
- Konflikty i jak sobie z nimi radzić
- Kreatywne myślenie, rozwiązywanie problemów i kształtowanie postaw doskonalących w zespole – techniki i narzędzia
- Facylitacja – podstawa tworzenia odpowiedzialności za projekt
8. Motywowanie i motywacja wzajemna
- Motywowanie – co to jest kij, marchewka i hamburger?
- Finansowe i niefinansowe aspekty motywowania
- Delegowanie – dlaczego motywuje
- Techniki i narzędzia motywowania
- Kiedy ostatnio zrobiłeś coś co zmotywuje Twojego szefa i Twoich współpracowników?
9. Podsumowanie - dobre i złe praktyki w komunikacji
Wymagania
Szkolenie nie wymaga dodatkowych przygotowań.
Opinie uczestników (4)
Pełen profesjonalizm, rewelacyjna komunikacja między uczestnikami a trenerem, fontanna wiedzy, świetne przykłady odzwierciedlające rzeczywiste uzasadnienie opisywanej metodyki. Oceniam bardzo pozytywnie!
Michał Szumski - Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku
Szkolenie - AgilePM® Foundation (Agile Project Management Foundation - szkolenie akredytowane z egzaminem)
Naprawdę pragmatyczny. Dużo szczegółowych dyskusji, praktycznych ćwiczeń. Konstruktywne debaty.
Echardt - BMW SA
Szkolenie - Professional Scrum with Kanban | PSK (Scrum.org accredited training course)
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Tempo, częste przerwy, ćwiczenia i jasne wyjaśnienia. Gdybym miał zrobić PSM 2, chciałbym tego samego trenera.
Finton
Szkolenie - Professional Scrum Master I | PSM I (accredited training course with Scrum.org exam and certification)
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Paul był fantastycznym trenerem. Podobał mi się jego styl nauczania i tempo dostarczania
Adeola
Szkolenie - Professional Scrum Master II | PSM II (Scrum.org accredited training course)
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję