Plan Szkolenia


Moduł 1
1. Przedstawienie celów i programu szkolenia.
2. Ustalenie indywidualnych celów przez uczestników szkolenia, w odpowiedzi na trzy pytania otwarte koncentrujące się w obszarze

  • Sytuacje negocjacyjne
  • Problemy występujące w procesie negocjacji dla każdego uczestnika szkolenia
  • Kompetencje (postawa, wiedza, kluczowe umiejętności) negocjacyjne, które uczestnicy szkolenia chcą doskonalić.

3. Analiza portfolio kompetencji uczestników szkolenia w zakresie znajomości strategii i technik negocjacyjnych, z wykorzystaniem testu negocjacyjnego.

  • Omówienie wyników testu oraz ustalenie i omówienie poprawnych odpowiedzi.
  • Przywołanie przez uczestników szkolenia rzeczywistych sytuacji negocjacyjnych, które są podobne do kontekstu sytuacyjnego opisanego w pytaniach zawartych w teście.
  • Zaplanowanie przez każdego uczestnika szkolenia zmiany zachowań i działań w sytuacjach negocjacyjnych podobnych do tych opisanych w teście.

Moduł 2
1. Opisanie roli i cech skutecznego negocjatora.

  • Określenie, jakie cechy powinien posiadać w swojej postawie negocjacyjnej i wyrażać w działaniu skuteczny negocjator.
  • Określenie praw przysługujących skutecznemu negocjatorowi.
  • Określenie pożądanych zachowań i działań skutecznego negocjatora.

2. Opisanie kontekstu sytuacyjnego pięciu strategii negocjacyjnych i określenie kryteriów wyboru strategii negocjacyjnych.

3. Poznanie kilkunastu najskuteczniejszych strategii negocjacyjnych oraz przedstawienie i zakomunikowanie w formie opracowanego spisu technik negocjacyjnych stosowanych przez skutecznych negocjatorów.

4. Wybór przez każdego uczestnika szkolenia stylu negocjacyjnego adekwatnego do procesów negocjacyjnych, w które zaangażowani są uczestnicy szkolenia.

5. Określenie różnic pomiędzy tzw. "twardym" i "miękkim" stylem negocjacyjnym.
- Zapoznanie z ideą harwardzkiego modelu negocjacji, którego istotą jest współpraca i dążenie do porozumienia win-win.

6. Model dynamiki eskalacji emocji, który pozwala nam zrozumieć, kiedy powinniśmy zdecydować się na konstruktywną konfrontację, aby kontrolować emocje i zająć się sprawą, a nie eskalować w kierunku konfliktu i zajmować się osobą zamiast sprawą.

7. Model konstruktywnej konfrontacji opracowany na podstawie NVC (non-violent communication Violence) Marshalla Rosenberga. Ćwiczenie problematycznych sytuacji występujących w negocjacjach, które uczestnicy będą klasyfikować (według trzech kryteriów) do konstruktywnej konfrontacji.
kryteriów) do konstruktywnej konfrontacji, a następnie przeprowadzą (pracując w parach) konstruktywną konfrontację wybranych przez siebie sytuacji problemowych.


Moduł 3
1. Etapy negocjacji w biznesie

  • Przygotowanie do negocjacji - kontekst sytuacyjny negocjacji: BATNA, WATNA, ZOPA
  • Rozpoczęcie negocjacji i prezentacja wstępnych stanowisk
  • Negocjacje właściwe, prezentacja kolejnych propozycji
  • Zakończenie negocjacji

2. Prezentacja kilkunastu zmiennych negocjacyjnych

  • Uczestnicy szkolenia wskazują zmienne negocjacyjne spośród kilkunastu poznanych wcześniej zmiennych negocjacyjnych, z którymi negocjują na co dzień.
  • Uczestnicy wybierają nowe zmienne negocjacyjne, które wprowadzą do swoich negocjacji.
  • Uczestnicy określają, jakie jest uzasadnienie biznesowe wynikające z wybranych przez nich zmiennych negocjacyjnych.

3. Przygotowanie i przeprowadzenie pierwszych negocjacji przez uczestników szkolenia

  • Omówienie negocjacji i określenie przez uczestników, które z zasad skutecznych negocjacji, przedstawionych przez trenera, nie zostały przez nich zastosowane.
  • Poznanie najskuteczniejszych zasad negocjacji, które staną się kodeksem "negocjacyjnej jazdy" stosowanym po szkoleniu przez uczestników w ich codziennych negocjacjach.
  • Siła argumentów negocjacyjnych, opracowanie po trzy skuteczne argumenty negocjacyjne i uzasadnienia biznesowe do każdej ze zmiennych (przez każdego uczestnika szkolenia) w oparciu o wybrane zmienne, z puli zmiennych negocjacyjnych poznanych podczas szkolenia.

Moduł 4
1. Praktyczne zastosowanie praw perswazji i sześciu reguł wywierania wpływu, opisanych przez prof. Roberta Cialdiniego, dzięki którym uczestnicy szkolenia będą w stanie wypracować, uzyskanie znaczących ustępstw w negocjacjach

2. Uczestnicy szkolenia ustalą, na jakich etapach procesu negocjacyjnego i w jaki sposób, mogą stosować poszczególne reguły wywierania wpływu.

3. każdy uczestnik szkolenia zaplanuje wybrany przez siebie proces negocjacyjny, który przeprowadzi po szkoleniu, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas szkolenia.

Wymagania

Do udziału w tym szkoleniu nie jest wymagana wcześniejsza wiedza

 14 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie