Coaching - stymulacja i czuwanie nad rozwojem pracowników - Plan Szkolenia
Umiejętności zdobywane podczas kursu:
- wzrost efektywności zarządzania pracownikami,
- wzrost skuteczności prowadzenia rozmów z pracownikami,
- umiejętność wkomponowania systemowego coachingu w strategię firmy,
- poznanie kompetencji niezbędnych w realizacji efektywnego coachingu menedżerskiego,
- skuteczne przygotowanie kadry kierowniczą do roli coacha.
Metoda szkolenia:
Szkolenie pomyślane jest jako interaktywne, gdzie udział uczestników sięga ponad 80% czasu. Każda sesja przebiega według podobnej dynamiki, opartej o metodologię opracowaną z uwzględnieniem cyklu Kolba: ćwiczenie otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykład o technikach (wiedza), ćwiczenie nowych taktyk i technik (umiejętność). Po zamknięciu każdej sesji uczestnicy otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionej sesji. Materiał praktyczny jest podsumowywany mini wykładami dającymi teoretyczne podstawy oraz wyjaśniającymi podstawowe mechanizmy psychologiczne, których uczestnicy doświadczają w trakcie pracy na sali szkoleniowej. Oczekiwane przygotowanie słuchaczy.
Plan Szkolenia
1. Coaching jako nowoczesne narzędzie w zarządzaniu ludźmi.
2. Przywództwo a coaching.
3. Coaching menedżerski – poziomy skutecznego coachingu.
- rola coachingu
- podstawowe zasady coachingu
- etapy coachingu
4. Styl zarządzania.
5. Typologia pracowników – przekonania, postawy.
6. Motywacja – z perspektywy pracownika i szefa.
7. Zadania menedżera – coacha.
- rola coacha: inspirowanie pracowników do rozwoju
- rola mentora: instrukcje na podstawie przykładów
8. Coaching w sytuacjach konfliktowych
9. Stawianie granic
10. Radzenie sobie z napięciami
11. Najważniejsze umiejętności coacha.
- podstawowe metody pracy coacha.
- przykładowy model kompetencji coacha.
- interwencje coacha względem osoby uczonej, dostosowanie sposobu uczenia.
12. Proces coachingu.
- analiza sytuacji – powody słabej skuteczności, diagnozowanie problemów.
- zawieranie kontraktu z osobą uczoną – coachowaną.
- stawianie celów.
- realizacja procesu – techniki uczenia, informacja zwrotna.
- spotkanie poświęcone wynikom.
13. Sposoby prowadzenia rozmów coachingowych.
14. Najczęstsze bariery w prawidłowym procesie coachingu.
15. Metody tworzenia Arkuszy Rozmów Coachingowych.
16. Tworzenie wewnętrznej bazy wiedzy i samodoskonalenie .
17. Podsumowanie szkolenia.
Wymagania
Kurs ma charakter ogólny i udział w nim nie wymaga specjalistycznej wiedzy.
Szkolenia otwarte są realizowane w przypadku uzbierania się grupy szkoleniowej liczącej co najmniej 5 osób na dany termin.
Coaching - stymulacja i czuwanie nad rozwojem pracowników - Plan Szkolenia - Booking
Coaching - stymulacja i czuwanie nad rozwojem pracowników - Plan Szkolenia - Enquiry
Coaching - stymulacja i czuwanie nad rozwojem pracowników - Zapytanie o Konsultacje
Zapytanie o Konsultacje
Opinie uczestników (5)
Praca w grupach w ramach ćwiczeń
Marceli - Fordata sp.z.o.o.
Szkolenie - Zarządzanie czasem i efektywność osobista
Otwartość i skłonność do prowadzenia otwartych dyskusji, fajne przykłady, odpowiednia ilość materiałów podczas prezentacji poparta fajnymi przykładami i pracą w grupach, co motywuje zespoły "zamknięte na siebie".
Magdalena - Zehnder Polska Sp. z o.o.
Szkolenie - Efektywność osobista - zarządzanie sobą
Chęć Ewy do szukania praktycznych przykładów w naszej firmie
Patryk Kujaczynski - E-msi
Szkolenie - Menedżer liderem zmian
Wysoki poziom wiedzy prowadzącego.
Przemek - Sreamsoft Krakow sp. z o.o.
Szkolenie - Komunikacja w zespole projektowym
Metoda spotkań codziennych i rezerwacji czasu dla siebie speed.
Roman Bielski - BWI Poland Technologies
Szkolenie - Zarządzanie zespołem rozproszonym
Propozycje terminów
Szkolenia Powiązane
Coaching Skills
7 godzinUczestnicy
Pracownicy, którzy muszą być w pełni przygotowani do prowadzenia wysokiej jakości sesji coachingowych
- Dla poszczególnych członków własnego personelu
- Dla swoich zespołów
- Osoby, które nie są bezpośrednio związane z własnymi zespołami, ale które doceniłyby ich niezależny - i nieoceniający - wkład.
Format kursu
Połączenie
- Dyskusje moderowane
- Sesje coachingowe dla uczestników - z pełną informacją zwrotną
Pod koniec kursu uczestnicy będą w stanie
- Zdefiniować "Coaching" i szczegółowo wyjaśnić zastosowanie Coachingu w celu poprawy wyników indywidualnych i zespołowych - w szczególności odnosząc jego zastosowanie do zrozumienia przyczyn (i naprawy) słabych wyników.
- Prowadzić znaczące sesje coachingowe
Digital Transformation: Disrupting the Common Delivery of the Common Business Landscape
7 godzinPod koniec tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Rozwinąć silniejszy pomysł na różne podejścia do współczesnego dostarczania uczenia się.
- Potrafić powiązać obecną realizację z nowymi i świeżymi podejściami do realizacji nauczania.
- Opracować adaptacyjny i proaktywny program nauczania, który zmaksymalizowałby cyfryzację i wszystkie jej korzyści.
- Przewodzić organizacji w stosowaniu cyfrowej transformacji w kierunku uczenia się.
Format kursu
- Szkolenie prowadzone przez instruktora poprzez dostawę online
- Interaktywne planowanie z wynikami
- Cyfrowe lodołamacze
- Kurs działa
Efektywność osobista - zarządzanie sobą
7 godzinSzkolenie "Efektywność osobista - zarządzanie sobą" skierowane jest do osób pragnących zwiększyć skuteczność w pracy zawodowej, w tym liderów zespołów, menedżerów projektów i innych profesjonalistów. Celem kursu jest rozwijanie umiejętności wpływania na innych, poprawa relacji międzyludzkich, zwiększenie skuteczności przywództwa oraz osiągnięcie satysfakcji osobistej dzięki lepszym relacjom zawodowym. Szkolenie opiera się na trzech filarach wpływu interpersonalnego, budowaniu strategii komunikacji, poznawaniu siebie dla lepszego porozumienia z innymi oraz rozwijaniu otwartej i płynnej komunikacji. Forma zajęć to warsztaty, które umożliwiają praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.
ICF Coaching Fundamentals
14 godzinTo prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo w Polsce (online lub na miejscu) jest przeznaczone dla początkujących i średnio zaawansowanych uczestników, którzy chcą zrozumieć podstawowe zasady coachingu ICF, w tym jego podstawowe kompetencje i wytyczne etyczne, jednocześnie zdobywając praktyczne doświadczenie w stosowaniu technik coachingowych.
Pod koniec tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Zrozumieć podstawowe kompetencje ICF i ich zastosowanie w praktyce coachingowej.
- Zademonstrować techniki aktywnego słuchania, zadawania pytań i wyznaczania celów.
- Ułatwiać znaczące i transformujące rozmowy coachingowe.
- Przestrzeganie Kodeksu Etycznego ICF w profesjonalnych działaniach coachingowych.
- Rozwijanie spersonalizowanego stylu coachingu zgodnego z zasadami ICF.
Komunikacja w zespole projektowym
14 godzinSzkolenie "Komunikacja w zespole projektowym" skierowane jest do zespołów projektowych, mających rozwijać umiejętności komunikacyjne na poziomie mistrzowskim. Szkolenie koncentruje się na dostarczaniu narzędzi komunikacyjnych, modelu IPS (Innovative Problem Solving), zarządzaniu konfliktem, oraz kształtowaniu zasad komunikacji nieantagonizującej. Uczestnicy zdobywają umiejętności przekazywania informacji dostosowanych do typu rozmówcy, udzielania konstruktywnej krytyki, oraz rozwijania efektywnej współpracy w zespole.
Leadership and management
14 godzinGrupa docelowa
- Każda osoba w organizacji, która chce poprawić swoje kompetencje (postawę, wiedzę, umiejętności) w obszarze psychologii przywództwa i zarządzania.
- Menedżerowie, którzy chcą poprawić swoje kompetencje w zakresie przywództwa i zarządzania.
- Przedsiębiorcy
Cel edukacyjny szkolenia
Szkolenie, w formie praktycznych warsztatów pracy, mające na celu doskonalenie umiejętności w obszarze zarządzania i przywództwa. Szkolenie przygotuje do zarządzania kapitałem ludzkim. Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętności w obszarach: a. zarządzania,
a. zarządzania, przywództwa i inspirowania innych do działania; b. motywowania, budowania zaangażowania, zwiększania determinacji i morale; c. oceniania i rozwijania pracowników; d. delegowania zadań i uprawnień; e. organizowania i planowania pracy oraz wyznaczania celów; f. egzekwowania i udzielania informacji zwrotnej.
Cel uczestnictwa w szkoleniu
Poznasz nowoczesne modele i narzędzia z zakresu przywództwa i zarządzania.
Podniesienie na wyższy poziom kluczowych umiejętności interpersonalnych w zakresie kierowania ludźmi i zespołami oraz zarządzania sytuacyjnego.
Korzyści z udziału w szkoleniu
Przećwiczysz poznane modele, narzędzia i techniki, podnosząc swój poziom umiejętności mających największy wpływ na przewodzenie ludziom i zarządzanie zespołem.
Szkolenie wzmocni Twoją wiedzę
z obszaru psychologii przywództwa i zarządzania.
Szkolenie wzmocniumiejętności w zakresie
- Doboru modeli, narzędzi i technik odpowiednich do kontekstu sytuacyjnego
- Przewodzenia ludziom i zarządzania zespołami.
- Zwiększania wpływu na zmianę działań i zachowań zespołu.
- Umiejętność budowania wysokiego zaangażowania i morale w zespołach.
- Umiejętność doboru racjonalnych i emocjonalnych argumentów zwiększających nasz wpływ na proces podejmowania decyzji przez innych.
- Umiejętność diagnozowania potrzeb innych osób.
- Umiejętność neutralizowania oporu przed zmianą.
- Umiejętność zarządzania emocjami i stresem.
Szkolenie wzmocnikompetencje
- Wywieranie wpływu, w procesie zarządzania i przywództwa.
- Odczytywanie kontekstu sytuacji i dobór właściwych modeli, narzędzi i technik przywództwa sytuacyjnego.
- Zarządzanie sobą i zespołami w zmiennym i nieprzewidywalnym środowisku.
Leadership i kierowanie zespołem II
7 godzinSzkolenie "Leadership i kierowanie zespołem II" skierowane jest do osób związanych z zarządzaniem zespołami. Celem kursu jest rozwinięcie umiejętności przywódczych, poznanie własnego stylu przywództwa, zdobycie właściwego podejścia do zarządzania w różnych sytuacjach, nauka funkcji zadaniowej w zespole i umiejętne delegowanie obowiązków, a także analiza dynamiki zespołu i skuteczne motywowanie pracowników. Szkolenie obejmuje tematy takie jak styl nadzoru, tworzenie zespołu, motywowanie jednostek i zespołu, organizacja pracy oraz delegowanie zadań.
Leadership and management.
14 godzinGRUPA DOCELOWA:
- Każda osoba w organizacji, która chce podnieść swoje kompetencje, (postawę, wiedzę, umiejętności) w obszarze psychologii przywództwa i zarządzania.
- Menedżerowie, którzy chcą poprawić swoje kompetencje w zakresie przywództwa i zarządzania.
- Przedsiębiorcy
CEL EDUKACYJNY SZKOLENIA:
Szkolenie, w formie praktycznych warsztatów pracy, mające na celu trening doskonalący umiejętności w obszarze zarządzania i przywództwa. Szkolenie przygotuje do zarządzania kapitałem ludzkim. Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętności w obszarach: a. zarządzania,
a. zarządzania, przywództwa i inspirowania innych do działania; b. motywowania, budowania zaangażowania, zwiększania determinacji i morale; c. oceniania i rozwijania pracowników; d. delegowania zadań i uprawnień; e. organizowania i planowania pracy oraz wyznaczania celów; f. egzekwowania i udzielania informacji zwrotnej.
CELE UCZESTNICTWA W SZKOLENIU:
Poznasz nowoczesne modele i narzędzia z zakresu przywództwa i zarządzania.
Podniesienie na wyższy poziom kluczowych umiejętności interpersonalnych w zakresie kierowania ludźmi i zespołami oraz zarządzania sytuacyjnego.
KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:
Przećwiczysz poznane modele, narzędzia i techniki, podnosząc swój poziom umiejętności mających największy wpływ na przewodzenie ludziom i zarządzanie zespołem.
SZKOLENIE WZMOCNI TWOJĄ WIEDZĘ:
Z obszaru psychologii przywództwa i zarządzania.
SZKOLENIE WZMOCNI UMIEJĘTNOŚCI W ZAKRESIE:
- Dobierania modeli, narzędzi i technik adekwatnych do kontekstu sytuacyjnego
- Przewodzenia ludziom i zarządzania zespołami.
- Zwiększania wpływu na zmianę działań i zachowań zespołu.
- Umiejętność budowania wysokiego zaangażowania i morale w zespołach.
- Umiejętność doboru racjonalnych i emocjonalnych argumentów zwiększających nasz wpływ na proces podejmowania decyzji przez innych.
- Umiejętność diagnozowania potrzeb innych osób.
- Umiejętność neutralizowania oporu przed zmianą.
- Umiejętność zarządzania emocjami i stresem.
SZKOLENIE WZMOCNI KOMPETENCJE:
- Wywieranie wpływu, w procesie zarządzania i przywództwa.
- Odczytywania kontekstu sytuacji i doboru właściwych modeli, narzędzi i technik przywództwa sytuacyjnego.
- Zarządzanie sobą i zespołami w zmiennym i nieprzewidywalnym środowisku.
Leadership Organizational Change Training
21 godzinTo prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo (online lub na miejscu) jest skierowane do liderów organizacji, którzy chcą dowiedzieć się, jak wprowadzać zmiany w organizacjach poprzez wdrażanie skutecznych strategii przywództwa.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
-
Zrozumienie wpływu przywództwa w zmianie na jednostki, zespoły i organizacje.
Stosować praktyki planowania w działaniach związanych ze zmianami organizacyjnymi.
Skutecznie kierować zmianą organizacyjną poprzez przywództwo zmiany.
Menedżer liderem zmian
7 godzinSzkolenie "Menedżer liderem zmian" skierowane jest do menedżerów z różnych sektorów, a szczególnie tych, którzy zarządzają procesami zmian w firmach poddawanych restrukturyzacji, fuzji czy przejęciom. Celem kursu jest rozwinięcie umiejętności menedżerskich z zakresu skutecznego zarządzania zmianami, włączając określenie profilu lidera zmian, zrozumienie celów zmiany, angażowanie pracowników, tworzenie sieci sprzymierzeńców i osiąganie sukcesów na różnych etapach procesu zmiany. Szkolenie odbywa się w formie warsztatowej i obejmuje zagadnienia dotyczące stylów lidera zmian, strategii zmiany, tworzenia spójnej wizji przyszłości oraz organizowania sieci sprzymierzeńców.
Zarządzanie zespołem rozproszonym
7 godzinSzkolenie "Zarządzanie zespołem rozproszonym" skierowane jest do osób na różnych poziomach organizacyjnych pracujących zdalnie, zwłaszcza tych pracujących w domu. Celem kursu jest wyposażenie uczestników w umiejętności budowania efektywnego zespołu rozproszonego, definiowania ról, skutecznego delegowania zadań, analizy dynamiki zespołu oraz harmonijnego wykorzystywania potencjału zespołu. W formie warsztatowej omawiane są strategie zarządzania zespołem rozproszonym, skoncentrowane zarządzanie wynikami projektu, wykorzystanie narzędzi informatycznych, utrzymanie relacji międzyludzkich, techniki motywacyjne, zarządzanie czasem oraz efektywne delegowanie zadań.
Stakeholder engagement and management – budowanie systemu wsparcia dla projektu
14 godzinThe aim of the training will be to review and improve the competencies necessary to achieve business goals, both in terms of individual and team work, especially through the participants' acquisition of skills such as: - Building an effective style of communicating with others - Practical diagnosis of communication barriers and techniques for actively preventing their occurrence - The ability to effectively exert influence and persuasion - Changing one's own attitudes and modeling constructive behavior (e.g. assertive attitude)
Zarządzanie czasem i efektywność osobista
14 godzinSzkolenie skupia się na rozwijaniu umiejętności zarządzania czasem i efektywności osobistej. Uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności prioretyzowania zadań, określania priorytetów, planowania i organizowania pracy. Kurs obejmuje także kontrolę nakładu pracy, skuteczne korzystanie z narzędzi do zarządzania czasem, pracę pod presją czasu oraz identyfikację i eliminację czynników zakłócających pracę. Tematy szkolenia obejmują autodiagnozę, motywację, cele, hierarchizację zadań, planowanie, organizację, efektywne wykorzystanie czasu oraz zarządzanie czasem w kontekście nawyków.
Zarządzanie komunikacją kryzysową
7 godzinCele szkolenia:
nabycie umiejętności zarządzania komunikacją zewnętrzną i wewnętrzną organizacji w sytuacjach
kryzysowych, a także nauczenie się tworzenia procedur działania w takich sytuacjach.
Metody: Wykład. Dyskusja. Warsztaty.
Zarządzanie zmianą - menedżerowie i liderzy
7 godzinSzkolenie "Zarządzanie zmianą - menedżerowie i liderzy" skierowane jest do menedżerów zarządzających zespołami na różnych szczeblach organizacji, kierowników projektów i liderów zespołów zadaniowych zaangażowanych w procesy zmian. Celem kursu jest przygotowanie kadry menedżerskiej do skutecznego zarządzania ludźmi w procesie zmian, uzyskanie akceptacji dla projektu zmiany, stworzenie dynamicznych działań związanych z projektem, przewidywanie, minimalizacja źródeł konfliktu oraz zaangażowanie wszystkich uczestników. Szkolenie obejmuje trzy fazy transformacji organizacji, diagnozowanie projektu, budowanie konstruktywnej postawy, skuteczną komunikację w kontekście zmiany i optymalizację metod pracy z ludźmi.