Menedżer liderem zmian - Plan Szkolenia
Grupa docelowa: menedżerowie wszystkich branż, a w szczególności: firmy z sektora prywatnego i publicznego, w których odbywa się proces zmian lokalnych i międzynarodowych, i gdzie ten proces ulega przyspieszeniu, jak i firm, które przeżywają fuzję, przejęcie, czy też reorganizację.
Cele szkolenia:
- umieć określić swój profil lidera zmian i sprawdzić profil swoich pracowników
- rozumieć cele zmiany i umieć je przekazywać swojej ekipie
- angażować pracowników w procesie zmian tak, aby stali się jej aktywnymi aktorami
- umieć tworzyć sieć sprzymierzeńców niezbędną w zmieniającym się otoczeniu
- odnosić sukces w swoich pierwszych krokach w procesie zmiany
Forma zajęć: warsztatowa
Plan Szkolenia
Menedżer jako ucieleśnienie zmian:
- Styl DESIGNER: ukierunkowane myślenie i skoncentrowanie się na procesie
- Styl STRATEG: ukierunkowane myślenie i skoncentrowanie się na relacjach
- Styl MOBILIZATOR: ukierunkowanie na działania, skoncentrowanie się na relacjach i działaniach
- Styl METODYK: ukierunkowanie na działania i skoncentrowanie się na procesie
Wybór odpowiedniej strategii:
- Typologia zmian
- Odpowiednie przygotowanie do zmian, wzmacnianie odporności jednostek i grup
- Strategia celów zmian
- Czy zmiana może być niekorzystna? Analiza powodzenia
- 7 kryteriów, które sprawią, że Twój cel stanie się osiągalny
Tworzenie spójnej wizji przyszłości:
- Projekcja przyszłości, stan pożądany, pytania odroczone w czasie, czynniki wyzwalające wyobraźnię
- Charyzma menedżera jako siła zmian
- Perswazja w procesie zmiany
Organizowanie sieci sprzymierzeńców:
- Czemu służą sieci? Jaką sieć wybrać?
- 3 zasady tworzenia sieci sprzymierzeńców
- Rozpoznawanie sprzymierzeńców w ekipie lub w grupie projektowej
- Prawdopodobny proces przystosowawczy aktorów zmiany
- Strategie konfliktu w trakcie zmian
Szkolenia otwarte są realizowane w przypadku uzbierania się grupy szkoleniowej liczącej co najmniej 5 osób na dany termin.
Menedżer liderem zmian - Plan Szkolenia - Rezerwacja
Menedżer liderem zmian - Plan Szkolenia - Zapytanie
Menedżer liderem zmian - Zapytanie o Konsultacje
Zapytanie o Konsultacje
Opinie uczestników (2)
wykorzystanie aplikacji Lumina, po uprzednim wytłumaczeniu sposobu interpretacji wyników badania; spotkania 1 on 1
Wojciech - E-msi
Szkolenie - Menedżer liderem zmian
Chęć Ewy do szukania praktycznych przykładów w naszej firmie
Patryk Kujaczynski - E-msi
Szkolenie - Menedżer liderem zmian
Propozycje terminów
Szkolenia Powiązane
Coaching - stymulacja i czuwanie nad rozwojem pracowników
14 godzinStymulacja i dbałość o rozwój pracowników są kluczowe dla utrzymania zaangażowania i skuteczności zespołu. Regularnie rozmawiaj z pracownikami, aby zrozumieć ich cele zawodowe i osobiste. Razem z pracownikami ustalcie cele rozwojowe i plan, jak je osiągnąć. Stwórz program mentorowania, w którym doświadczeni pracownicy pomagają w rozwoju młodszym kolegom. Regularnie udzielaj konstruktywnego feedbacku, doceniaj sukcesy i pomagaj w rozwoju obszarów wymagających poprawy. Razem z pracownikiem określaj cele krótko- i długoterminowe, monitoruj postępy i modyfikuj cele, jeśli to konieczne. Motywuj pracowników poprzez nagradzanie osiągnięć i wkładu w rozwój zespołu i firmy. Wspieraj rozwój umiejętności interpersonalnych, takich jak zarządzanie czasem, komunikacja czy przywództwo. Organizuj regularne spotkania, aby omówić postępy, cele i ewentualne obawy pracowników. Zbieraj opinie pracowników na temat środowiska pracy i możliwości rozwoju. Rozwój pracowników to proces długoterminowy. Wsparcie ich rozwoju wymaga indywidualnego podejścia, uwzględniając ich cele, umiejętności i motywacje. Otwarta komunikacja i stałe wsparcie są kluczowe dla skutecznego zarządzania procesem rozwoju w miejscu pracy.
Transformacja Cyfrowa: Przerywanie Zwykłego Dostarczania Współczesnego Pejzażu Biznesowego
7 godzinPo zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą w stanie:
- Rozwijać silniejszą wiedzę na temat różnych podejść do współczesnej dostarczania nauki.
- Łączyć bieżące dostarczanie z nowymi i świeżymi podejśćiami do dostarczania nauki.
- Stworzyć adaptacyjny i proaktywny program nauczania, który maksymalizuje cyfryzację i wszystkie jej korzyści.
- Kierować organizacją w stosowaniu transformacji cyfrowej w zakresie nauki
Format kursu
- Szkolenie prowadzone przez instruktora w formie dostarczania online
- Interaktywne planowanie z wynikami
- Cyfrowe rozluźnienia
- Prace kursowe
Efektywność osobista - zarządzanie sobą
7 godzinSzkolenie "Efektywność osobista - zarządzanie sobą" skierowane jest do osób pragnących zwiększyć skuteczność w pracy zawodowej, w tym liderów zespołów, menedżerów projektów i innych profesjonalistów. Celem kursu jest rozwijanie umiejętności wpływania na innych, poprawa relacji międzyludzkich, zwiększenie skuteczności przywództwa oraz osiągnięcie satysfakcji osobistej dzięki lepszym relacjom zawodowym. Szkolenie opiera się na trzech filarach wpływu interpersonalnego, budowaniu strategii komunikacji, poznawaniu siebie dla lepszego porozumienia z innymi oraz rozwijaniu otwartej i płynnej komunikacji. Forma zajęć to warsztaty, które umożliwiają praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.
Fundamenty Coachingu ICF
14 godzinTo prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo w Polsce (online lub na miejscu) jest przeznaczone dla początkujących i średnio zaawansowanych uczestników, którzy chcą zrozumieć podstawowe zasady coachingu ICF, w tym jego podstawowe kompetencje i wytyczne etyczne, jednocześnie zdobywając praktyczne doświadczenie w stosowaniu technik coachingowych.
Pod koniec tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Zrozumieć podstawowe kompetencje ICF i ich zastosowanie w praktyce coachingowej.
- Zademonstrować techniki aktywnego słuchania, zadawania pytań i wyznaczania celów.
- Ułatwiać znaczące i transformujące rozmowy coachingowe.
- Przestrzeganie Kodeksu Etycznego ICF w profesjonalnych działaniach coachingowych.
- Rozwijanie spersonalizowanego stylu coachingu zgodnego z zasadami ICF.
Komunikacja w zespole projektowym
14 godzinSzkolenie "Komunikacja w zespole projektowym" skierowane jest do zespołów projektowych, mających rozwijać umiejętności komunikacyjne na poziomie mistrzowskim. Szkolenie koncentruje się na dostarczaniu narzędzi komunikacyjnych, modelu IPS (Innovative Problem Solving), zarządzaniu konfliktem, oraz kształtowaniu zasad komunikacji nieantagonizującej. Uczestnicy zdobywają umiejętności przekazywania informacji dostosowanych do typu rozmówcy, udzielania konstruktywnej krytyki, oraz rozwijania efektywnej współpracy w zespole.
Liderowanie i zarządzanie
14 godzinGrupa docelowa
- Każda osoba w organizacji, która chce poprawić swoje kompetencje (postawę, wiedzę, umiejętności) w obszarze psychologii przywództwa i zarządzania.
- Menedżerowie, którzy chcą poprawić swoje kompetencje w zakresie przywództwa i zarządzania.
- Przedsiębiorcy
Cel edukacyjny szkolenia
Szkolenie, w formie praktycznych warsztatów pracy, mające na celu doskonalenie umiejętności w obszarze zarządzania i przywództwa. Szkolenie przygotuje do zarządzania kapitałem ludzkim. Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętności w obszarach: a. zarządzania,
a. zarządzania, przywództwa i inspirowania innych do działania; b. motywowania, budowania zaangażowania, zwiększania determinacji i morale; c. oceniania i rozwijania pracowników; d. delegowania zadań i uprawnień; e. organizowania i planowania pracy oraz wyznaczania celów; f. egzekwowania i udzielania informacji zwrotnej.
Cel uczestnictwa w szkoleniu
Poznasz nowoczesne modele i narzędzia z zakresu przywództwa i zarządzania.
Podniesienie na wyższy poziom kluczowych umiejętności interpersonalnych w zakresie kierowania ludźmi i zespołami oraz zarządzania sytuacyjnego.
Korzyści z udziału w szkoleniu
Przećwiczysz poznane modele, narzędzia i techniki, podnosząc swój poziom umiejętności mających największy wpływ na przewodzenie ludziom i zarządzanie zespołem.
Szkolenie wzmocni Twoją wiedzę
z obszaru psychologii przywództwa i zarządzania.
Szkolenie wzmocniumiejętności w zakresie
- Doboru modeli, narzędzi i technik odpowiednich do kontekstu sytuacyjnego
- Przewodzenia ludziom i zarządzania zespołami.
- Zwiększania wpływu na zmianę działań i zachowań zespołu.
- Umiejętność budowania wysokiego zaangażowania i morale w zespołach.
- Umiejętność doboru racjonalnych i emocjonalnych argumentów zwiększających nasz wpływ na proces podejmowania decyzji przez innych.
- Umiejętność diagnozowania potrzeb innych osób.
- Umiejętność neutralizowania oporu przed zmianą.
- Umiejętność zarządzania emocjami i stresem.
Szkolenie wzmocnikompetencje
- Wywieranie wpływu, w procesie zarządzania i przywództwa.
- Odczytywanie kontekstu sytuacji i dobór właściwych modeli, narzędzi i technik przywództwa sytuacyjnego.
- Zarządzanie sobą i zespołami w zmiennym i nieprzewidywalnym środowisku.
Rozwoj Liderstwa: Zaufanie, Strategia i Zarządzanie Ludźmi
14 godzinKierownictwo polega na kierowaniu jednostkami i zespołami w celu osiągnięcia celów organizacji, jednocześnie budując zaufanie, współpracę i odporność. Skuteczni liderzy łączą umiejętności podejmowania decyzji, zarządzania ludźmi i komunikacji z dbaniem o własne dobrostan.
To szkolenie prowadzone przez instruktora (online lub na miejscu) jest skierowane do liderów, menedżerów i profesjonalistów na poziomie początkującego do średnio zaawansowanego, którzy chcą wzmocnić swoje kompetencje kierownicze i zastosować je w kontekście organizacji.
Na koniec tego szkolenia uczestnicy będą mogli:
- Budować praktyki kierownicze opierające się na zaufaniu i autonomii.
- Rozumieć podstawy zarządzania ludźmi i ramy prawne pracy.
- Zastosować strategiczne podejmowanie decyzji w złożonych sytuacjach.
- Promować współpracę z perspektywy lidera.
- Korzystać z asertywnej komunikacji w trudnych rozmowach.
- Praktykować techniki zarządzania sobą i wspierać dobrostan lidera.
Format kursu
- Interaktywne wykłady i dyskusje.
- Studia przypadków i aktywności grupowe.
- Ćwiczenia praktyczne i scenariusze role-play.
Opcje dostosowywania kursu
- Aby poprosić o dostosowane szkolenie dla tego kursu, skontaktuj się z nami, aby to zorganizować.
Leadership i kierowanie zespołem II
7 godzinSzkolenie "Leadership i kierowanie zespołem II" skierowane jest do osób związanych z zarządzaniem zespołami. Celem kursu jest rozwinięcie umiejętności przywódczych, poznanie własnego stylu przywództwa, zdobycie właściwego podejścia do zarządzania w różnych sytuacjach, nauka funkcji zadaniowej w zespole i umiejętne delegowanie obowiązków, a także analiza dynamiki zespołu i skuteczne motywowanie pracowników. Szkolenie obejmuje tematy takie jak styl nadzoru, tworzenie zespołu, motywowanie jednostek i zespołu, organizacja pracy oraz delegowanie zadań.
Liderstwo i zarządzanie.
14 godzinGRUPA CELONOŚCIOWA:
- Każdy w organizacji, kto chce poprawić swoje kompetencje (postawa, wiedza, umiejętności) w dziedzinie psychologii liderства i zarządzania.
- Menedżerowie, którzy chcą poprawić swoje kompetencje w dziedzinie liderstwa i zarządzania.
- Przedsiębiorcy
CZAS CEL EDUKACYJNY TREŚCI:
Trening, w formie praktycznych warsztatów, skierowany na rozwój umiejętności w dziedzinie zarządzania i liderstwa. Trening przygotuje Was do zarządzania kapitałem ludzkim. Uczestnicy nabywają umiejętności w obszarach: a. zarządzanie, liderstwo i inspiracja innym do działania; b. motywowanie, budowanie zaangażowania, zwiększenie determinacji i morale; c. ocena i rozwój pracowników; d. delegowanie zadań i uprawnień; e. organizowanie i planowanie pracy oraz ustawianie celów; f. egzekwowanie i dawanie zwrotu informacyjnego.
CZAS CEL ZAKOŃCZENIA TREŚCI:
Dowiedziecie się nowoczesnych modeli i narzędzi z dziedziny liderstwa i zarządzania. Podnieście na wyższy poziom kluczowe umiejętności interpersonalne w obszarach prowadzenia ludzi i zespołów oraz menedżerstwa sytuacyjnego.
ZASADY UDZIAŁU W TREŚCI:
Poćwiczyć będziecie modele, narzędzia i techniki, które nauczyliście się, zwiększając poziom umiejętności mających największe znaczenie dla prowadzenia ludzi i zarządzania zespołem.
TREŚĆ WZMOCNI WASZĄ WIEDŹ:
Z dziedziny psychologii liderstwa i zarządzania.TREŚĆ WZMOCNI UMIEJĘTNOŚCI W DZIEDZINIE:
- Wybieranie modeli, narzędzi i technik odpowiednich dla kontekstu sytuacyjnego
- Prowadzenie ludzi i zarządzanie zespołami.
- Zwiększenie waszego wpływu na zmianę działań i zachowań Waszych zespołów.
- Umiejętność budowania wysokiego zaangażowania i morale w zespołach.
- Umiejętność wybierania racjonalnych i emocjonalnych argumentów, które zwiększają nasz wpływ na proces podejmowania decyzji przez innych.
- Umiejętność diagnozowania potrzeb innych.
- Umiejętność neutralizowania oporu na zmiany.
- Umiejętność zarządzania emocjami i stresem.
TREŚĆ WZMOCNI KOMPETENCJE:
- Cierpienie wpływ, w procesie zarządzania i liderstwa.
- Odczytywanie kontekstu sytuacji i wybieranie odpowiednich modeli, narzędzi i technik menedżerstwa sytuacyjnego.
- Zarządzanie sobą i zespołami w dynamicznym i nieprzewidywalnym środowisku.
Szkolenie z Zarządzania Organizacyjnym i Kierownictwa
21 godzinTo szkolenie prowadzone przez instruktora (online lub na miejscu) jest skierowane do liderów organizacji, którzy chcą nauczyć się, jak napędzać zmiany w organizacjach, implementując skuteczne strategie kierowania zmianą.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą w stanie:
- Zrozumieć wpływ kierowania zmianą na indywidualne osoby, zespoły i organizacje.
- Zastosować praktyki planowania w działaniach zmiany organizacyjnej.
- Skutecznie napędzać zmianę organizacyjną przez kierowanie zmianą.
Zarządzanie zespołem rozproszonym
7 godzinSzkolenie "Zarządzanie zespołem rozproszonym" skierowane jest do osób na różnych poziomach organizacyjnych pracujących zdalnie, zwłaszcza tych pracujących w domu. Celem kursu jest wyposażenie uczestników w umiejętności budowania efektywnego zespołu rozproszonego, definiowania ról, skutecznego delegowania zadań, analizy dynamiki zespołu oraz harmonijnego wykorzystywania potencjału zespołu. W formie warsztatowej omawiane są strategie zarządzania zespołem rozproszonym, skoncentrowane zarządzanie wynikami projektu, wykorzystanie narzędzi informatycznych, utrzymanie relacji międzyludzkich, techniki motywacyjne, zarządzanie czasem oraz efektywne delegowanie zadań.
Zarządzanie czasem i efektywność osobista
14 godzinSzkolenie skupia się na rozwijaniu umiejętności zarządzania czasem i efektywności osobistej. Uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności prioretyzowania zadań, określania priorytetów, planowania i organizowania pracy. Kurs obejmuje także kontrolę nakładu pracy, skuteczne korzystanie z narzędzi do zarządzania czasem, pracę pod presją czasu oraz identyfikację i eliminację czynników zakłócających pracę. Tematy szkolenia obejmują autodiagnozę, motywację, cele, hierarchizację zadań, planowanie, organizację, efektywne wykorzystanie czasu oraz zarządzanie czasem w kontekście nawyków.
Zarządzanie komunikacją kryzysową
7 godzinCele szkolenia:
nabycie umiejętności zarządzania komunikacją zewnętrzną i wewnętrzną organizacji w sytuacjach
kryzysowych, a także nauczenie się tworzenia procedur działania w takich sytuacjach.
Metody: Wykład. Dyskusja. Warsztaty.
Zarządzanie zmianą - menedżerowie i liderzy
7 godzinSzkolenie "Zarządzanie zmianą - menedżerowie i liderzy" skierowane jest do menedżerów zarządzających zespołami na różnych szczeblach organizacji, kierowników projektów i liderów zespołów zadaniowych zaangażowanych w procesy zmian. Celem kursu jest przygotowanie kadry menedżerskiej do skutecznego zarządzania ludźmi w procesie zmian, uzyskanie akceptacji dla projektu zmiany, stworzenie dynamicznych działań związanych z projektem, przewidywanie, minimalizacja źródeł konfliktu oraz zaangażowanie wszystkich uczestników. Szkolenie obejmuje trzy fazy transformacji organizacji, diagnozowanie projektu, budowanie konstruktywnej postawy, skuteczną komunikację w kontekście zmiany i optymalizację metod pracy z ludźmi.