Plan Szkolenia

 

Wprowadzenie 

  • Czym jest informacja? Czym jest zarządzanie informacją?
  • Rola komunikacji w zarządzaniu informacją

Identyfikacja informacji w projekcie

  • Cele projektowe a przetwarzane informacje
  • Analiza interesariuszy
  • Pozyskiwanie potrzeb informacyjnych
  • Analiza ryzyka związanego z informacją

Plan zarządzania informacją

  • Identyfikacja produktów prac
  • Określenie wymaganej zawartości produktów prac
  • Zależności i ograniczenia 
  • Tworzenie struktury artefaktów - rola traceability w zarządzaniu informacją

Wdrożenie planu zarządzania informacją

  • Pilotaż jako metoda testowania nowego podejścia 
  • Praca zespołowa - rola feedbacku i lessons learned
  • Standaryzacja - skalowanie podejścia na całą organizację

Podsumowanie

  • Podsumowanie warsztatów 
  • Dobre praktyki i kluczowe elementy procesu zarządzania informacją

Wymagania

Podstawowa znajomość cyklu życia produktu informatycznego
Znajomość nomenklatury stosowanej w wytwarzaniu oprogramowania i realizacji projektów informatycznych
Rekomendowane doświadczenie w przynajmniej 1 projekcie informatycznym

Poziom
2

Cele
Poznanie korzyści ze skutecznego zarządzania informacją analityczną w projekcie
Nabycie umiejętności w zakresie budowy frameworku do zarządzania informacją - od definicji interesariuszy, po opracowanie zawartości niezbędnych produktów pracy i określenie zależności między nimi, jak również między artefaktami analitycznymi a innymi produktami prac projektowych

Zalety
Szkolenie prowadzone przez eksperta z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży IT i szeroką wiedzą w zakresie procesów IT
Nacisk na praktykę - niezbędna teoria poparta jest praktyką projektową, omawiane tematy są odnoszone do rzeczywistych sytuacji projektowych
Szkolenie realizowane przy użyciu narzędzi stosowanych w inżynierii wymagań, co daje możliwość zapoznania z podstawowymi funkcjonalnościami takich narzędzi
Możliwość zastosowania zdobytej wiedzy już w trakcie szkolenia
W wyniku szkolenia uczestnik wypracowuje framework do zarządzania informacją analityczną (definicja produktów pracy, zalezności, zawartość), którego może użyć jako wzorca lub wytycznych do realizacji swoich zadań zawodowych

Adresaci
Analitycy systemowi i biznesowi, właściciele produktu, właściciele biznesowi
Inżynierowie oprogramowania i systemowi
Osoby na stanowiskach kierowniczych, liderzy zespołów analitycznych, osoby odpowiedzialne za zapewnienie jakości procesów wytwarzania oprogramowania, w szczególności w zakresie analizy biznesowej i systemowej

 

 

 14 godzin

Liczba uczestników



Cena za uczestnika

Opinie uczestników (6)

Szkolenia Powiązane

Business Analysis, BABOK V3.0 and IIBA Certification Preparation

21 godzin

Powiązane Kategorie