Plan Szkolenia

Co statystyka może zaoferować decydentom

  • Opisowe Statistics
    • Podstawowe statystyki - które z nich (np. mediana, średnia, percentyle itp.) są bardziej istotne dla różnych rozkładów.
    • Wykresy - znaczenie prawidłowego wykonania wykresu (np. w jaki sposób sposób tworzenia wykresu odzwierciedla decyzję)
    • Typy zmiennych - z jakimi zmiennymi łatwiej sobie poradzić.
    • Ceteris paribus, rzeczy są zawsze w ruchu
    • Problem trzeciej zmiennej - jak znaleźć prawdziwy czynnik wpływający na decyzję?
  • Wnioskowanie Statistics
    • Wartość prawdopodobieństwa - jakie jest znaczenie wartości P
    • Powtarzany eksperyment - jak interpretować wyniki powtarzanego eksperymentu?
    • Gromadzenie danych - można zminimalizować stronniczość, ale nie można się jej pozbyć
    • Zrozumienie poziomu ufności

Myślenie statystyczne

  • Podejmowanie decyzji przy ograniczonych informacjach
    • jak sprawdzić, ile informacji jest wystarczających
    • ustalanie priorytetów celów na podstawie prawdopodobieństwa i potencjalnego zwrotu (stosunek korzyści do kosztów, drzewa decyzyjne)
  • Jak sumują się błędy
    • Efekt motyla
    • Czarne łabędzie
    • Czym jest kot Schrödingera, a czym jabłko Newtona w biznesie?
  • Cassandra Problem - jak zmierzyć prognozę, jeśli zmienił się sposób działania?
    • Google Trendy grypy - jak poszło nie tak
    • Jak decyzje dezaktualizują prognozy
  • Forecasting - metody i praktyczność
    • ARIMA
    • Dlaczego naiwne prognozy są zazwyczaj bardziej responsywne
    • Jak daleko prognoza powinna sięgać w przeszłość?
    • Dlaczego więcej danych może oznaczać gorszą prognozę?

Metody statystyczne przydatne dla decydentów

  • Opisywanie danych dwuwymiarowych
    • Dane jednowymiarowe i dane dwuwymiarowe
  • Prawdopodobieństwo
    • Dlaczego rzeczy różnią się za każdym razem, gdy je mierzymy?
  • Rozkład normalny i błędy o rozkładzie normalnym
  • Szacowanie
    • Niezależne źródła informacji i stopnie swobody
  • Logika testowania hipotez
    • Co można udowodnić i dlaczego zawsze jest odwrotnie niż chcemy (falsyfikacja)
    • Interpretacja wyników testowania hipotez
    • Testowanie środków
  • Moc
    • Jak określić dobry (i tani) rozmiar próby
    • Fałszywie dodatnie i fałszywie ujemne wyniki i dlaczego zawsze jest to kompromis

Wymagania

Wymagane są dobre umiejętności matematyczne. Wymagany jest kontakt z podstawowymi statystykami (tj. praca z osobami zajmującymi się analizą statystyczną).

 7 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie