Plan Szkolenia

1. "Ramka Scrum" - organizacja projektu i praca z wartością biznesową

  • planowanie krok po kroku implementacji
  • przykład modelu zarządzania projektem opartego na Scrum dostosowanego do specyfiki organizacji
  • modelowanie wartości
  • identyfikacja ról w Zespole Scrum
  • organizacja Sprinta w praktyce
  • warsztat: 1) przygotowanie zakresów (list kontrolnych) dla wybranych funkcji w Zespole Scrum, 2) przygotowanie scenariuszy (list kontrolnych) wybranych zdarzeń w Sprintcie
  • transparentność artefaktów - narzędzia i techniki wspierające Zespoł Scrum w pracy z wartością biznesową
  • warsztat: 1) transparentność wymagań - jednoznaczna "karta użytkownika" i kryteria akceptacji.


2. Transformacja zespołu w zespół Agile - proces grupowy

  • fazy procesu formowania zespołu
  • cele struktury i samoorganizacji zespołu
  • rola Scrum Mastera w fazach procesu - efektywne prowadzenie zespołu
  • zarządzanie transformacją i zmianami
  • warsztat: 1) plan działań w wybranej fazie transformacji zespołu


3. Estymacje i wydajność

  • identyfikacja efektywnego czasu pracy zespołu
  • estymacja czasu pracy: punkt historii (story point) i planowanie pokerem w praktyce
  • tablice planowania
  • pomiar i poprawa wydajności zespołu - współczynnik skupienia (Focus factor)

4. Kompetencje - specyfika pracy Scrum Mastera w kontekście efektywności pracy zespołu:

  • kompetencje i modele przywództwa - od "Managementu 1.0" do "Managementu 3.0",
  • dopasowanie stylu przywódczego do specyfiki zespołu i pracy z wielopokoleniowością

5. Komunikacja w zespole projektowym:

  • zasady skutecznej komunikacji - FUKO, wiadomość Ty - Ja
  • proaktywna komunikacja i postawy
  • bariery i przeszkody,
  • narzędzia i techniki skutecznej komunikacji
  • kolory w komunikacji - komunikacja między stylami
  • warsztat: 1) przykładowa komunikacja w zespole - komunikacja z innymi styłami

6. Konflikty w zespole:

  • problemy i konflikty - charakterystyka i potencjalne przyczyny,
  • "spirala konfliktowa",
  • skuteczne rozwiązywanie problemów i konfliktów

7. Motywacja, proaktywność, delekcjonowanie, fakilitacja i coaching - podstawy

  • skuteczna współpraca z zespołem - techniki i narzędzia
  • motywacja i demotywacja - wpływ wybranych technik motywacji na zespół w fazach rozwoju i projektowych
  • delekcjonowanie i monitorowanie jako część systemu motywacji i tworzenia skutecznego, odpowiedzialnego zespołu projektowego
  • fakilitacja i coaching - techniki i narzędzia do rozwiązywania problemów i twórczego myślenia jako podstawa budowania proaktywnych postaw w zespole
  • warsztat: 1) zastosowanie technik fakilitacji do rozwiązywania problemów i tworzenia na wybranych przykładach

8. Retrospektywa, doskonalenie i eliminacja strat - środowisko pracy Scrum Mastera
9. Podsumowanie zajęć:

  • sesja start/stop z użyciem narzędzi fakilitacji - rozwijanie indywidualnej i zbiorowej przestrzeni do doskonalenia jako rezultat szkolenia.

Wymagania

Szkolenie wymaga znajomości "ramy Scrum"

 14 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (3)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie