Plan Szkolenia

Wprowadzenie do Change Management

  • Wykład: Zdefiniowanie zarządzania zmianami; rodzaje zmian organizacyjnych (strukturalnych, procesowych, kulturowych, technologicznych). Wytłumaczenie różnicy między zmianą a przejściem.

  • Dyskusja/Pytania i odpowiedzi: „Pomyśl o zmianie, której doświadczyłeś w pracy. Co sprawiło, że była trudna lub łatwa?”

  • Ćwiczenie: Aktywność rozkręcająca — „Liniowy czas zmian,” w którym uczestnicy mapują osobistą lub zawodową zmianę i dzielą się lekcjami wyciągniętymi z tego doświadczenia.


Zrozumienie ludzkiej strony zmian

  • Wykład: Model krzywej zmian (oparty na Kübler-Ross), emocjonalne reakcje na zmiany oraz dlaczego powstaje opór.

  • Dyskusja/Pytania i odpowiedzi: „Które emocje najpierw zauważasz w sobie, gdy występuje zmiana?”

  • Ćwiczenie: Ćwiczenie grupowe — przeglądanie krótkiego studium przypadku firmy wprowadzającej nowe oprogramowanie. Identyfikowanie możliwych reakcji emocjonalnych od różnych członków zespołu i proponowanie wsparcia.


Osobista odporność i dostosowywanie się

  • Wykład: Cechy odpornych pracowników; przekształcanie wyzwań w możliwości; techniki zarządzania stresem.

  • Dyskusja/Pytania i odpowiedzi: „Jakie strategie pomagają Ci szybciej dostosowywać się do nowej sytuacji?”

  • Ćwiczenie: Zgłoszona rola — uczestnicy ćwiczą przekształcanie negatywnych stwierdzeń o zmianach w pozytywne, aktywne perspektywy.


Communication Podczas zmian

  • Wykład: Wartość jasnego komunikowania; aktywne słuchanie; zadawanie pytań wyjaśniających; unikanie plotek.

  • Dyskusja/Pytania i odpowiedzi: „Jakie informacje zazwyczaj potrzebujesz, aby czuć się komfortowo z zmianą?”

  • Ćwiczenie: Małe grupy opracowują „sprawdzian komunikacyjny” dla pracowników podczas zmian organizacyjnych. Udział i wdrażanie pomysłów.


Efektywna praca w warunkach niepewności

  • Wykład: Zarządzanie obciążeniem pracy i priorytetami podczas przejścia; skupienie się na tym, co można kontrolować; utrzymywanie współpracy.

  • Dyskusja/Pytania i odpowiedzi: „Co możesz kontrolować w swojej codziennej pracy podczas okresów zmian?”

  • Ćwiczenie: Symulacja scenariusza — uczestnicy otrzymują fikcyjny plan reorganizacji. W zespołach decydują, jak dostosować zadania i utrzymać produktywność.


Budowanie pozytywnego stosunku do zmian

  • Wykład: Zasady myślenia o rozwoju; korzyści z akceptowania zmian dla rozwoju kariery.

  • Dyskusja/Pytania i odpowiedzi: „Czy kiedykolwiek skorzystałeś z zmiany, której początkowo się opierałeś? Co zmieniło Twoją perspektywę?”

  • Ćwiczenie: Ćwiczenie refleksyjne — uczestnicy wymieniają trzy potencjalne osobiste korzyści z zmiany, z którą obecnie się zmagają w pracy.


Planowanie działań i podsumowanie

  • Wykład: Podsumowanie kluczowych lekcji; rola inicjatywy indywidualnej w udanym zarządzaniu zmianami.

  • Dyskusja/Pytania i odpowiedzi: „Jaka jest jedna działanie, które podejmiesz, aby lepiej radzić sobie z zmianą?”

  • Ćwiczenie: Każdy uczestnik kończy „Plan Działania Zmian,” który szczegółowo wyznacza kroki, które podejmą, aby wdrożyć koncepcje kursu na swoim miejscu pracy.

Wymagania

  • Podstawowa znajomość struktur i procesów w miejscu pracy.
  • Co najmniej 6 miesięcy doświadczenia w środowisku zawodowym.
  • Biegłość w czytaniu i rozumieniu komunikacji w miejscu pracy w języku angielskim.
  • Nie jest wymagana wcześniejsza wiedza z zakresu zarządzania zmianami.
  • Umiejętność uczestnictwa w dyskusjach grupowych i ćwiczeniach z grą ról.

Grupa docelowa

  • Pracownicy na stanowiskach niższych niż kierownicze, którzy doświadczają lub przewidują zmiany organizacyjne.
  • Profesjonaliści w rolach administracyjnych, operacyjnych, technicznych lub usługowych w dowolnej branży.
  • Osoby chcące wzmocnić adaptację, komunikację i odporność podczas przejść.
 7 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (3)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie