Plan Szkolenia
1. „Scrum framework” – organizacja projektu i pracy z
wartością biznesową „w pigułce”
- organizacja pracy z wymaganiami w Scrum – proces Product Backlog Refinement
- artefakty w Scrum: Product Backlog – rejestr wymagań, Sprint Backlog – rejestr zadań, Przyrost – działająca wartość biznesowa
- User Story Map – podejście do efektywnego budowania wymagań
2. Prezentacja przykładowego procesu pracy z wymaganiami
w aplikacji – „od rejestracji potrzeb klienta poprzez
tworzenie wizji, Product Backlog, Sprint Backlog na
przykładzie projektu wdrażania aplikacji obsługującej wybrane
procesy biznesowe u klienta”
3. Identyfikacja grup docelowych projektu – personalizacja
interesariuszy
- interesariusze, klient projektu i użytkownicy końcowi
- wielo-pokoleniowość i wpływ na identyfikacje potrzeb klientów
- warsztat: projektowanie wymagań dla użytkowników projektu - definiowanie person w projekcie w kontekście rynku wielopokoleniowego
4. Formułowanie wizji produktu/ projektu
- cel projektu i wizja projektu
- warsztat: tworzenie wizji produktu/ projektu – model Canvas jako podstawy do dostarczania wartości biznesowej w oparciu o potrzeby i kontekst sytuacji u klienta
5. Definiowanie jakości projektu - Definition of Done
- Identyfikacja kryteriów jakości projektu
- Warsztat: tworzenie definicji jakości projektu - Definition of done
6. Identyfikacja wartości biznesowej w projekcie - praca z
Rejestrem wymagań (Product Backlog)
- organizacja pracy z Product Backlog – transfer potrzeb klienta na wymagania wysoko i niskopoziomowe
- Product Backlog zintegrowany – wymagania wspólne i wymagania dla „domen”
- warsztat:
o przygotowanie rejestru wymagań – epic, theme, user story
o rejestr produktu w podejściu procesowym i produktowym
o planowanie wydań – road map projektu
7. Identyfikacja wartości biznesowej w projekcie - wymagania
i kryteria akceptacji – tworzenie User Story Map
- identyfikacja, definiowanie, dekompozycja i priorytetyzacja wymagań – narzędzia i techniki, np. Richard Lawrens, Elephant carpaccio exercise
- warsztat:
o definiowanie wymagań – identyfikacja wymagań w formule user story
o mierzalność wymagań i rozliczanie efektywności – identyfikacja kryteriów akceptacji dla user story
o priorytetyzacja wymagań w oparciu o potrzeby klienta projektu
o przekazywanie wymagań – jak zapewnić, że się rozumiemy – transfer potrzeb klienta na transparentne user story
8. Rozliczanie wartości biznesowej
- wymagania, zadania, prezentacja wartości biznesowej i podnoszenie efektywności
- warsztat:
o dekompozycja wymagań na zadania
o symulacja prezentacji wymagań i efektów przez zespół
9. Doskonalenie – podsumowanie warsztatu w postaci „action
plan”
- warsztat: podsumowanie szkolenia w formule SSC przy wykorzystaniu technik facylitacji
o Start – co wdrożę jako nową dobrą praktykę
o Stop – czego zaprzestanę
o Continue – co będę dalej stosował
Wymagania
Szkolenie nie wymaga dodatkowych przygotowań.
Opinie uczestników (1)
Merytoryka i sposób prowadzenia zajęć