Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Plan Szkolenia
1. Zarządzanie projektami jako filar realizacji strategii
- Rola zarządzania projektami i procesami w kontekście realizacji strategii
- Proces zarządzania projektami w organizacji
- Pozycjonowanie Project Management Office w organizacji i realizacji strategii
3. Modelowanie PMO w organizacji
- Funkcje PMO
- Modele operacyjne i struktury
- Wskaźniki efektywności – Key Performance Indicators
- Otoczenie i interesariusze PMO
4. Standardy, metody i narzędzia wspierające
zarządzanie PMO
- Własne, tradycyjne, zwinne czy ekstremalne? – przegląd metodyk
- Klasyfikacja i priorytetyzacja projektów, programów, portfeli – przegląd technik i narzędzi oceny przedsięwzięć
- Wielowymiarowa optymalizacja projektów w portfelu
- Profile kompetencyjne jako narzędzie oceny potencjału, doboru i planowania rozwoju zasobów
- Motywacja = efekt - kultura pro projektowa, finansowe i niefinansowe systemy motywacyjne w przykładach
- Systemy monitorowania i raportowania projektów – kluczowe aspekty tworzenia systemów, dane i wskaźniki monitorowania statusu
- Controlling strategiczny i operacyjny
- Planowanie i zarządzanie komunikacją – dobór kanałów i tworzenie efektywnych planów komunikacji
- Zarządzanie operacyjne - teoria ograniczeń i łańcuch krytyczny
- Zarządzanie wiedzą i dostępem do informacji w PMO
- Narzędzia informatyczne wspierające pracę PMO – przegląd rynku
5. Projektowanie wdrożenia PMO – wybrane aspekty
- Dobre i złe praktyki wdrażania PMO
- Interakcja z interesariuszami i otoczeniem jako istotny czynnik sukcesu – analiza skutków ubocznych i zarządzanie ryzkiem w trakcie wdrożenia
- Komunikowanie zmiany – zarządzanie planem komunikacji i komunikacją nieformalną w trakcie wdrożenia
- Zarządzanie emocjami w komunikacji i rozwiązywaniu problemów
- „Wdrożone PMO” – kryteria odbioru i formalne uruchomienie PMO w strukturze organizacji
- Metody oceny efektywności i zarządzanie zmianą PMO w fazie powdrożeniowej
6. Weryfikacja efektywności i planowanie rozwoju PMO jako struktury kluczowej dla realizacji strategii firmy
- Okresowa weryfikacja efektywności PMO – przykłady KPI rozliczających w kontekście funkcji realizowanych przez PMO
- Metody badania efektywności funkcjonowania PMO – dojrzałość projektowa organizacji
- Wpływ otoczenia, organizacji i strategii na planowanie rozwoju PMO
- Planowanie komunikacji
Wymagania
Szkolenie nie wymaga dodatkowych przygotowań.
14 godzin
Opinie uczestników (1)
Merytoryka i sposób prowadzenia zajęć