Plan Szkolenia

1. Zarządzanie projektami jako filar realizacji strategii

  • Rola zarządzania projektami i procesami w kontekście realizacji strategii
  • Proces zarządzania projektami w organizacji
  • Pozycjonowanie Project Management Office w organizacji i realizacji strategii

3. Modelowanie PMO w organizacji

  • Funkcje PMO
  • Modele operacyjne i struktury
  • Wskaźniki efektywności – Key Performance Indicators
  • Otoczenie i interesariusze PMO

4. Standardy, metody i narzędzia wspierające
zarządzanie PMO

  • Własne, tradycyjne, zwinne czy ekstremalne? – przegląd metodyk
  • Klasyfikacja i priorytetyzacja projektów, programów, portfeli – przegląd technik i narzędzi oceny przedsięwzięć
  • Wielowymiarowa optymalizacja projektów w portfelu
  • Profile kompetencyjne jako narzędzie oceny potencjału, doboru i planowania rozwoju zasobów
  • Motywacja = efekt - kultura pro projektowa, finansowe i niefinansowe systemy motywacyjne w przykładach
  • Systemy monitorowania i raportowania projektów – kluczowe aspekty tworzenia systemów, dane i wskaźniki monitorowania statusu
  • Controlling strategiczny i operacyjny
  • Planowanie i zarządzanie komunikacją – dobór kanałów i tworzenie efektywnych planów komunikacji
  • Zarządzanie operacyjne - teoria ograniczeń i łańcuch krytyczny
  • Zarządzanie wiedzą i dostępem do informacji w PMO
  • Narzędzia informatyczne wspierające pracę PMO – przegląd rynku

5. Projektowanie wdrożenia PMO – wybrane aspekty

  • Dobre i złe praktyki wdrażania PMO
  • Interakcja z interesariuszami i otoczeniem jako istotny czynnik sukcesu – analiza skutków ubocznych i zarządzanie ryzkiem w trakcie wdrożenia
  • Komunikowanie zmiany – zarządzanie planem komunikacji i komunikacją nieformalną w trakcie wdrożenia
  • Zarządzanie emocjami w komunikacji i rozwiązywaniu problemów
  • „Wdrożone PMO” – kryteria odbioru i formalne uruchomienie PMO w strukturze organizacji 
  • Metody oceny efektywności i zarządzanie zmianą PMO w fazie powdrożeniowej

6. Weryfikacja efektywności i planowanie rozwoju PMO jako struktury kluczowej dla realizacji strategii firmy

  • Okresowa weryfikacja efektywności PMO – przykłady KPI rozliczających w kontekście funkcji realizowanych przez PMO
  • Metody badania efektywności funkcjonowania PMO – dojrzałość projektowa organizacji
  • Wpływ otoczenia, organizacji i strategii na planowanie rozwoju PMO
  • Planowanie komunikacji

Wymagania

Szkolenie nie wymaga dodatkowych przygotowań.

 14 godzin

Liczba uczestników



Cena za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Szkolenia Powiązane

Certified Associate in Project Management (CAPM)®

21 godzin

PMI Agile Certified Practitioner (PMI-ACP)

21 godzin

PMI Professional in Business Analysis (PBA) Certification Preparation

21 godzin

PMP – Przygotowanie do certyfikacji PMP®

35 godzin

AgilePM® Foundation – szkolenie akredytowane z egzaminem

14 godzin

AgilePM® Practitioner (Agile Project Management Practitioner - szkolenie akredytowane z egzaminem)

14 godzin

Certified Agile Process Owner (CAPO)®

14 godzin

Certified Agile Service Manager (CASM)®

14 godzin

Applying Professional Scrum | APS (szkolenie akredytowane przez Scrum.org)

14 godzin

Professional Agile Leadership Essentials | PAL-E (szkolenie akredytowane przez Scrum.org)

14 godzin

Professional Scrum with Kanban | PSK (szkolenie akredytowane przez Scrum.org)

14 godzin

Professional Scrum Master II | PSM II (szkolenie akredytowane przez Scrum.org)

14 godzin

Professional Scrum Master I | PSM I (szkolenie akredytowane przez Scrum.org z egzaminem i certyfikacją)

14 godzin

Professional Scrum Product Owner II

14 godzin

Professional Scrum Product Owner | PSPO (szkolenie akredytowane przez Scrum.org)

14 godzin

Powiązane Kategorie