Plan Szkolenia

1. Zarządzanie projektami jako filar realizacji strategii

  • Rola zarządzania projektami i procesami w kontekście realizacji strategii
  • Proces zarządzania projektem w organizacji
  • Pozycjonowanie Biura Zarządzania Projektami w organizacji i realizacji strategii

3. Modelowanie PMO w organizacji

  • Funkcje PMO
  • Modele operacyjne i struktury
  • Wskaźniki wydajności - KPI (Key Performance Indicators)
  • Srodowisko i zaangażowani w PMO

4. Standardy, metody i narzędzia wspierające zarządzanie PMO

  • Doskonałe, tradycyjne, agilne czy ekstremalne? - przegląd metodologii
  • Klasyfikacja i priorytetyzacja projektów, programów, portfeli - przegląd technik i narzędzi do oceny projektów
  • Wielowymiarowa optymalizacja projektów w portfolio
  • Profile kompetencji jako narzędzie do oceny potencjału, selekcji i planowania zasobów rozwojowych
  • Motywacja = efekt - kultura proprojektowa, systemy motywacyjne finansowe i niefinansowe w przykładach
  • Systemy monitorowania i raportowania projektów - kluczowe aspekty konfiguracji systemów, danych i wskaźników do monitorowania statusu
  • Kontrolowanie strategiczne i operacyjne
  • Planowanie i zarządzanie komunikacją - wybieranie kanałów i tworzenie skutecznych planów komunikacji
  • Zarządzanie operacjami - teoria ograniczeń i łańcuch krytyczny
  • Zarządzanie wiedzą i dostępem do informacji w PMO
  • Narzędzia IT wspierające pracę PMO - przegląd rynku

5. Projektowanie implementacji PMO - wybrane aspekty

  • Dobre i złe praktyki wdrożenia PMO
  • Interakcja ze zaangażowanymi i środowiskiem jako ważny czynnik sukcesu - analiza skutków ubocznych i zarządzanie ryzykiem podczas implementacji
  • Komunikowanie zmian - zarządzanie planem komunikacyjnym i nieformalną komunikacją podczas implementacji
  • Zarządzanie emocjami w komunikacji i rozwiązywaniu problemów
  • "Zaimplementowane PMO" - akceptacja i formalne kryteria uruchomienia PMO w strukturze organizacji
  • Metody oceny wydajności i zarządzanie zmianą PMO w fazie poimplementacyjnej

6. Weryfikacja skuteczności i planowanie rozwoju PMO jako kluczowej struktury realizacji strategii firmy

  • Okresowe weryfikacje skuteczności PMO - przykłady odpowiedzialności KPI w kontekście wykonywanych funkcji przez PMO
  • Metody badania skuteczności funkcjonowania PMO - dojrzałość projektowa organizacji
  • Wpływ środowiska, organizacji i strategii na planowanie rozwoju PMO
  • Planowanie komunikacji

Wymagania

Szkolenie nie wymaga dodatkowego przygotowania.

 14 godzin

Liczba uczestników


Cena za uczestnika

Opinie uczestników (3)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie