Plan Szkolenia

1. Zarządzanie projektami jako filar realizacji strategii

  • Rola zarządzania projektami i procesami w kontekście realizacji strategii
  • Proces zarządzania projektami w organizacji
  • Pozycjonowanie Project Management Office w organizacji i realizacji strategii

3. Modelowanie PMO w organizacji

  • Funkcje PMO
  • Modele operacyjne i struktury
  • Wskaźniki efektywności – Key Performance Indicators
  • Otoczenie i interesariusze PMO

4. Standardy, metody i narzędzia wspierające
zarządzanie PMO

  • Własne, tradycyjne, zwinne czy ekstremalne? – przegląd metodyk
  • Klasyfikacja i priorytetyzacja projektów, programów, portfeli – przegląd technik i narzędzi oceny przedsięwzięć
  • Wielowymiarowa optymalizacja projektów w portfelu
  • Profile kompetencyjne jako narzędzie oceny potencjału, doboru i planowania rozwoju zasobów
  • Motywacja = efekt - kultura pro projektowa, finansowe i niefinansowe systemy motywacyjne w przykładach
  • Systemy monitorowania i raportowania projektów – kluczowe aspekty tworzenia systemów, dane i wskaźniki monitorowania statusu
  • Controlling strategiczny i operacyjny
  • Planowanie i zarządzanie komunikacją – dobór kanałów i tworzenie efektywnych planów komunikacji
  • Zarządzanie operacyjne - teoria ograniczeń i łańcuch krytyczny
  • Zarządzanie wiedzą i dostępem do informacji w PMO
  • Narzędzia informatyczne wspierające pracę PMO – przegląd rynku

5. Projektowanie wdrożenia PMO – wybrane aspekty

  • Dobre i złe praktyki wdrażania PMO
  • Interakcja z interesariuszami i otoczeniem jako istotny czynnik sukcesu – analiza skutków ubocznych i zarządzanie ryzkiem w trakcie wdrożenia
  • Komunikowanie zmiany – zarządzanie planem komunikacji i komunikacją nieformalną w trakcie wdrożenia
  • Zarządzanie emocjami w komunikacji i rozwiązywaniu problemów
  • „Wdrożone PMO” – kryteria odbioru i formalne uruchomienie PMO w strukturze organizacji 
  • Metody oceny efektywności i zarządzanie zmianą PMO w fazie powdrożeniowej

6. Weryfikacja efektywności i planowanie rozwoju PMO jako struktury kluczowej dla realizacji strategii firmy

  • Okresowa weryfikacja efektywności PMO – przykłady KPI rozliczających w kontekście funkcji realizowanych przez PMO
  • Metody badania efektywności funkcjonowania PMO – dojrzałość projektowa organizacji
  • Wpływ otoczenia, organizacji i strategii na planowanie rozwoju PMO
  • Planowanie komunikacji

Wymagania

Szkolenie nie wymaga dodatkowych przygotowań.

 14 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (1)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie