Dziękujemy za wysłanie zapytania! Jeden z członków naszego zespołu skontaktuje się z Państwem wkrótce.
Dziękujemy za wysłanie rezerwacji! Jeden z członków naszego zespołu skontaktuje się z Państwem wkrótce.
Plan Szkolenia
1. Zarządzanie projektami jako filar realizacji strategii
- Rola zarządzania projektami i procesami w kontekście realizacji strategii
- Proces zarządzania projektem w organizacji
- Pozycjonowanie Biura Zarządzania Projektami w organizacji i realizacji strategii
3. Modelowanie PMO w organizacji
- Funkcje PMO
- Modele operacyjne i struktury
- Wskaźniki wydajności - KPI (Key Performance Indicators)
- Srodowisko i zaangażowani w PMO
4. Standardy, metody i narzędzia wspierające zarządzanie PMO
- Doskonałe, tradycyjne, agilne czy ekstremalne? - przegląd metodologii
- Klasyfikacja i priorytetyzacja projektów, programów, portfeli - przegląd technik i narzędzi do oceny projektów
- Wielowymiarowa optymalizacja projektów w portfolio
- Profile kompetencji jako narzędzie do oceny potencjału, selekcji i planowania zasobów rozwojowych
- Motywacja = efekt - kultura proprojektowa, systemy motywacyjne finansowe i niefinansowe w przykładach
- Systemy monitorowania i raportowania projektów - kluczowe aspekty konfiguracji systemów, danych i wskaźników do monitorowania statusu
- Kontrolowanie strategiczne i operacyjne
- Planowanie i zarządzanie komunikacją - wybieranie kanałów i tworzenie skutecznych planów komunikacji
- Zarządzanie operacjami - teoria ograniczeń i łańcuch krytyczny
- Zarządzanie wiedzą i dostępem do informacji w PMO
- Narzędzia IT wspierające pracę PMO - przegląd rynku
5. Projektowanie implementacji PMO - wybrane aspekty
- Dobre i złe praktyki wdrożenia PMO
- Interakcja ze zaangażowanymi i środowiskiem jako ważny czynnik sukcesu - analiza skutków ubocznych i zarządzanie ryzykiem podczas implementacji
- Komunikowanie zmian - zarządzanie planem komunikacyjnym i nieformalną komunikacją podczas implementacji
- Zarządzanie emocjami w komunikacji i rozwiązywaniu problemów
- "Zaimplementowane PMO" - akceptacja i formalne kryteria uruchomienia PMO w strukturze organizacji
- Metody oceny wydajności i zarządzanie zmianą PMO w fazie poimplementacyjnej
6. Weryfikacja skuteczności i planowanie rozwoju PMO jako kluczowej struktury realizacji strategii firmy
- Okresowe weryfikacje skuteczności PMO - przykłady odpowiedzialności KPI w kontekście wykonywanych funkcji przez PMO
- Metody badania skuteczności funkcjonowania PMO - dojrzałość projektowa organizacji
- Wpływ środowiska, organizacji i strategii na planowanie rozwoju PMO
- Planowanie komunikacji
Wymagania
Szkolenie nie wymaga dodatkowego przygotowania.
14 godzin
Opinie uczestników (3)
Ramka BA
Puguh - PT PLN INDONESIA POWER
Szkolenie - PMI Professional in Business Analysis (PBA) Certification Preparation
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Ponieważ jest wiele treści, naprawdę podobały mi się ćwiczenia praktyczne
Sarah - metafinanz Informationssysteme GmbH
Szkolenie - PMP - Exam Preparation Training Course
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Merytoryka i sposób prowadzenia zajęć