Plan Szkolenia
1. Zarządzanie projektami jako filar realizacji strategii
- Rola zarządzania projektami i procesami w kontekście realizacji strategii
- Proces zarządzania projektami w organizacji
- Pozycjonowanie Project Management Office w organizacji i realizacji strategii
3. Modelowanie PMO w organizacji
- Funkcje PMO
- Modele operacyjne i struktury
- Wskaźniki efektywności – Key Performance Indicators
- Otoczenie i interesariusze PMO
4. Standardy, metody i narzędzia wspierające
zarządzanie PMO
- Własne, tradycyjne, zwinne czy ekstremalne? – przegląd metodyk
- Klasyfikacja i priorytetyzacja projektów, programów, portfeli – przegląd technik i narzędzi oceny przedsięwzięć
- Wielowymiarowa optymalizacja projektów w portfelu
- Profile kompetencyjne jako narzędzie oceny potencjału, doboru i planowania rozwoju zasobów
- Motywacja = efekt - kultura pro projektowa, finansowe i niefinansowe systemy motywacyjne w przykładach
- Systemy monitorowania i raportowania projektów – kluczowe aspekty tworzenia systemów, dane i wskaźniki monitorowania statusu
- Controlling strategiczny i operacyjny
- Planowanie i zarządzanie komunikacją – dobór kanałów i tworzenie efektywnych planów komunikacji
- Zarządzanie operacyjne - teoria ograniczeń i łańcuch krytyczny
- Zarządzanie wiedzą i dostępem do informacji w PMO
- Narzędzia informatyczne wspierające pracę PMO – przegląd rynku
5. Projektowanie wdrożenia PMO – wybrane aspekty
- Dobre i złe praktyki wdrażania PMO
- Interakcja z interesariuszami i otoczeniem jako istotny czynnik sukcesu – analiza skutków ubocznych i zarządzanie ryzkiem w trakcie wdrożenia
- Komunikowanie zmiany – zarządzanie planem komunikacji i komunikacją nieformalną w trakcie wdrożenia
- Zarządzanie emocjami w komunikacji i rozwiązywaniu problemów
- „Wdrożone PMO” – kryteria odbioru i formalne uruchomienie PMO w strukturze organizacji
- Metody oceny efektywności i zarządzanie zmianą PMO w fazie powdrożeniowej
6. Weryfikacja efektywności i planowanie rozwoju PMO jako struktury kluczowej dla realizacji strategii firmy
- Okresowa weryfikacja efektywności PMO – przykłady KPI rozliczających w kontekście funkcji realizowanych przez PMO
- Metody badania efektywności funkcjonowania PMO – dojrzałość projektowa organizacji
- Wpływ otoczenia, organizacji i strategii na planowanie rozwoju PMO
- Planowanie komunikacji
Wymagania
Szkolenie nie wymaga dodatkowych przygotowań.
Opinie uczestników (5)
I liked the break outs and the chance to work with my peers taking the course. I also liked the small group we had although I understand this is not the norm
David - Home Office
Szkolenie - Professional Scrum Product Owner II
Paul był fantastycznym trenerem. Podobał mi się jego styl nauczania i tempo dostarczania
Adeola
Szkolenie - Professional Scrum Master II | PSM II (Scrum.org accredited training course)
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Naprawdę pragmatyczny. Dużo szczegółowych dyskusji, praktycznych ćwiczeń. Konstruktywne debaty.
Echardt - BMW SA
Szkolenie - Professional Scrum with Kanban | PSK (Scrum.org accredited training course)
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Tempo, częste przerwy, ćwiczenia i jasne wyjaśnienia. Gdybym miał zrobić PSM 2, chciałbym tego samego trenera.
Finton
Szkolenie - Professional Scrum Master I | PSM I (accredited training course with Scrum.org exam and certification)
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Pełen profesjonalizm, rewelacyjna komunikacja między uczestnikami a trenerem, fontanna wiedzy, świetne przykłady odzwierciedlające rzeczywiste uzasadnienie opisywanej metodyki. Oceniam bardzo pozytywnie!