Plan Szkolenia

Wprowadzenie do komputerowego widzenia w samochodach autonomicznych

  • Rola komputerowego widzenia w systemach pojazdów autonomicznych
  • Wyzwania i rozwiązania w przetwarzaniu wizji w czasie rzeczywistym
  • Kluczowe pojęcia: wykrywanie obiektów, śledzenie i rozumienie sceny

Podstawy przetwarzania obrazów dla samochodów autonomicznych

  • Pozyskiwanie obrazów z kamer i czujników
  • Podstawowe operacje: filtrowanie, wykrywanie krawędzi i transformacje
  • Przetwarzanie rurociągów dla zadań wizji w czasie rzeczywistym

Wykrywanie i klasyfikacja obiektów

  • Ekstrakcja cech za pomocą SIFT, SURF i ORB
  • Klasyczne algorytmy wykrywania: HOG i kaskady Haar
  • Podejścia oparte na uczeniu głębokim: sieci CNN, YOLO i SSD

Wykrywanie pasów i znaków drogowych

  • Transformacja Hough dla wykrywania linii i krzywych
  • Ekstrakcja obszaru interesującego (ROI) dla znaków drogowych
  • Wdracanie wykrywania pasów za pomocą OpenCV i TensorFlow

Semantyczne segmentacja dla rozumienia sceny

  • Rozumienie semantycznej segmentacji w samochodach autonomicznych
  • Techniki uczenia głębokiego: FCN, U-Net i DeepLab
  • Segmentacja w czasie rzeczywistym za pomocą sieci neuronowych głębokich

Wykrywanie przeszkód i pieszych

  • Wykrywanie obiektów w czasie rzeczywistym z YOLO i Faster R-CNN
  • Wieloobiektowe śledzenie z SORT i DeepSORT
  • Rozpoznawanie pieszych za pomocą HOG i modeli opartych na uczeniu głębokim

Fuzja czujników dla poprawionej percepcji

  • Łączenie danych wizyjnych z LiDAR i RADAR
  • Filtrowanie Kalmana i filtrowanie cząstkowe dla integracji danych
  • Poprawa dokładności percepcji za pomocą technik fuzji czujników

Ocena i testowanie systemów wizyjnych

  • Benchmarkowanie modeli wizyjnych z zestawami danych motoryzacyjnych
  • Oceny wydajności w czasie rzeczywistym i optymalizacja
  • Wdrażanie rurociągu wizyjnego do symulacji samochodów autonomicznych

Studium przypadku i zastosowania w świecie rzeczywistym

  • Analiza udanych systemów wizyjnych w samochodach autonomicznych
  • Projekt: Wdrażanie rurociągu wykrywania pasów i przeszkód
  • Dyskusja: Przyszłe trendy w motoryzacyjnym komputerowym widzeniu

Podsumowanie i kolejne kroki

Wymagania

  • Biegłość w programowaniu w Python
  • Podstawowa znajomość koncepcji uczenia maszynowego
  • Zapoznanie z technikami przetwarzania obrazów

Grupa docelowa

  • Programiści AI pracujący nad aplikacjami do samodzielnego jazdy
  • Inżynierowie wizji komputerowej skupieni na percepcji w czasie rzeczywistym
  • Badacze i deweloperzy zainteresowani AI motoryzacyjną
 21 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (1)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie