Plan Szkolenia

1. Projektowanie doświadczeń we współpracy z klientem
– wprowadzenie

  • Punkty kontaktu w przygotowaniu oferty
  • Zrozumieć klienta – właściwe pytania i tworzenie kontekstu współpracy
  • Voice of customer – życzenia i wymagania klienta
  • Critical to Quality & business value – wstępny konsensus w rozumieniu tego co oferujemy
  • Jak zadawać pytania i określić to co warto zrobić – funkcje, check box ? cechy produktu czy wartość dodana ?

2. Formułowanie wizji projektu

  • cel projektu i wizja projektu
  • narzędzia i techniki tworzenia wizji produktu/ projektu wdrożenia: model Canvas – cele, wartość biznesowa, korzyści, koszty

3. Efektywna komunikacja wprowadzenie do aspektów
efektywnej komunikacji –

  • Proces komunikacji z klientem
  • Efektywny komunikat i model feedback we współpracy
  • Style myślenia i style działania w interakcji z klientami
  • Konflikty komunikacyjne i komunikacja między stylami– dlaczego nie zawsze rozumiemy klientów i jak to zmienić?
  • Narzędzia i techniki efektywnej komunikacji w kontaktach z klientem
  • „W butach klienta „- „bycie w innym stylu komunikacji”– kapelusze De Bono.

4. Identyfikacja wartości biznesowej w interakcji z
klientem projekcie wdrożeniowym

  • Kim jest klient i dlaczego warto identyfikować użytkowników końcowych – personalizacja jako podstawa zrozumienia potrzeb klienta
  • Identyfikacja wymagań klienta w oparciu o cele i korzyści
  • Identyfikacja wymagań klienta w oparciu o proces – check listy
  • Identyfikacja wymagań klienta w oparciu o produkty projektu – check listy
  • Definiowanie kryteriów akceptacji – po czym poznamy, że potrzeby klienta zostaną zrealizowane – check listy
  • Priorytetyzacja wymagań klienta jako podstawa do efektywnej organizacji projektu wdrożeniowego

5. Organizacja projektu

  • Planowanie struktury organizacji projektu – etapy i produkty etapów projektu
  • Planowanie pracy z wartością biznesową, wymaganiami, zadaniami

6. Dekompozycja produktów projektu,
harmonogramowanie

  • dekompozycja produktów projektu na zadania i tworzenie harmonogramów

7. Estymacje i wycena projektów

  • Kategorie kosztów w projektach IT
  • ROI (zwrot z inwestycji) i TCO (całkowity koszt utrzymania)
  • Narzuty w projektach
  • Techniki estymacji / wyceny

8. Przygotowanie materiałów do oferty/ umowy / projektu – Karta projektu jako przykład wkładu merytorycznego

9. Doskonalenie – podsumowanie warsztatu

  • warsztat: podsumowanie szkolenia w formule SSC przy wykorzystaniu technik facylitacji
  • Start – co wdrożę jako nową dobrą praktykę
  • Stop – czego zaprzestanę
  • Continue – co będę dalej stosował

Wymagania

Szkolenie nie wymaga dodatkowych przygotowań.

 14 godzin

Liczba uczestników



Cena za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Szkolenia Powiązane

Certified Agile Process Owner (CAPO)®

14 godzin

Certified Agile Service Manager (CASM)®

14 godzin

Powiązane Kategorie