Plan Szkolenia
1. Projektowanie doświadczeń we współpracy z klientem - wprowadzenie
- Punkty styku w przygotowaniu oferty
- Zrozumienie klienta - właściwe pytania i tworzenie kontekstu współpracy
- Głos klienta - życzenia i wymagania klienta
- Krytyczne dla jakości i wartości biznesowej - wstępny konsensus w zrozumieniu tego, co oferujemy
- Jak zadawać pytania i określać, co warto zrobić - cechy, pole wyboru - cechy produktu czy wartość dodana?
2. Sformułowanie wizji projektu
- Cel i wizja projektu
- Narzędzia i techniki tworzenia wdrożeń wizji produktu/projektu: Model Canvas - cele, wartość biznesowa, korzyści, koszty
3. Skuteczna komunikacja - wprowadzenie do aspektów skutecznej komunikacji
- Proces komunikacji z klientem
- Efektywna komunikacja i model informacji zwrotnej we współpracy
- Style myślenia i style działania w interakcji z klientami
- [Konflikty i komunikacja między stylami- Dlaczego nie zawsze rozumiemy klientów i jaktozmienić?
- Narzędzia i techniki skutecznej komunikacji w interakcjach z klientami
- "W butach klienta" - "bycie w innym stylu komunikacji"- kapelusze De Bono.
4. Identyfikacja wartości biznesowej w interakcji z projektem wdrożeniowym klienta
- Kim jest klient i dlaczego należy identyfikowaćużytkowników końcowych - personalizacja jako podstawa dozrozumienia potrzeb klienta
- Określanie wymagań klienta na podstawie celów i korzyści
- Identyfikacja wymagań klienta na podstawie procesu -listy kontrolne
- Identyfikacja wymagań klienta na podstawie rezultatów projektu - listy kontrolne
- Definiowanie kryteriów akceptacji - skąd wiemy, że potrzeby klienta zostaną spełnione - listy kontrolne
- Priorytetyzacja wymagań klienta jako podstawa do skutecznej organizacji projektu wdrożeniowego
5. Organizacja projektu
- Planowanie struktury organizacyjnej projektu - etapy i produkty etapów projektu
- Planowanie pracy z uwzględnieniem wartości biznesowej, wymagań, zadań
6. Dekompozycja rezultatów projektu, harmonogramowanie
- Dekompozycja produktów projektu na zadania itworzenie harmonogramów
7. Szacowanie i wycena projektu
- Kategorie kosztów w projektach IT
- ROI (zwrot z inwestycji) i TCO (całkowity koszt utrzymania)
- Opłaty w projektach
- Techniki szacowania / wyceny
8. Przygotowanie materiałów do oferty / umowy / projektu - Karta projektu jako przykład wkładu merytorycznego 9. Dopracowanie - podsumowanie warsztatów
- warsztat: podsumowanie szkolenia w formule SSC z wykorzystaniem technik facylitacyjnych
- Start - co wdrożę jako nową najlepszą praktykę
- Stop - czego przestanę używać
- Kontynuuj - co będę nadal stosować
Wymagania
Szkolenie nie wymaga dodatkowego przygotowania.
Opinie uczestników (5)
Powiązanie zdobytej wiedzy z codzienną pracą - nawet jeśli korzystaliśmy z prostszych przykładów z życia, trener wyzwalał nas do myślenia o naszych codziennych obowiązkach i badania tego pola. Pod względem treści, najbardziej przypadło mi do gustu komunikacja z różnymi typami klientów - cele/problemy oraz ogólne/szczegółowe, jak wcześniej wspomniano
Karol - GE HealthCare
Szkolenie - Defining business value
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Interaktywne uczenie się oparte na przykładach, ćwiczeniach i rzeczywistych przypadkach dostarczonych przez uczestników zamiast nudnego procesu przeglądania slajdów prezentacji.
Piotr - GE HealthCare
Szkolenie - Defining business value
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Zachowanie trenera, nie przestrzeganie zbyt ściśle programu, otwarte na dyskusję
Maciej - GE HealthCare
Szkolenie - Defining business value
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Doświadczenie trenera zostało podzielone z publicznością. Iwona była chętna, aby podzielić się swoim doświadczeniem.
LUKASZ - GE HealthCare
Szkolenie - Defining business value
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Doświadczenie trenera zostało podzielone z publicznością. Iwona była gotowa, aby podzielić się swoim doświadczeniem.
LUKASZ - GE HealthCare
Szkolenie - Defining business value
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję