Plan Szkolenia
1. Wprowadzenie do Zig
- Przegląd języka Zig i jego filozofii
- Podstawy składni: zmienne, funkcje, pętle i instrukcje warunkowe
- Typy danych i struktury
- Podstawy zarządzania pamięcią
- Techniki debugowania
- Ćwiczenia praktyczne na podstawach Zig
2. Tworzenie aplikacji w Zig
- Pisanie i uruchamianie testów jednostkowych
- Zrozumienie wskaźników i bezpieczeństwa pamięci
- Systemy kompilacji i organizacja projektu
- Podstawowe struktury danych w Zig
- Strategie obsługi błędów
- Rozważania dotyczące pamięci stosu i sterty
- Operacje na plikach i obsługa wejścia/wyjścia (I/O)
- Ćwiczenia praktyczne na tworzenie aplikacji
3. Zaawansowane tematy w Zig
- Interoperacyjność z C (Zig-C interop)
- Praca z wektorami i optymalizacja wydajności
- Ćwiczenia praktyczne na zaawansowanych funkcjach Zig
Wymagania
Grupa docelowa
- Programiści zainteresowani nauką języka Zig
- Programiści systemowi poszukujący alternatyw dla C/Rust
- Inżynierowie pracujący w systemach wbudowanych, rozwoju gier lub aplikacjach wymagających wysokiej wydajności
Wymagania wstępne
- Zrozumienie podstawowych pojęć programistycznych (zmiennych, pętli, instrukcji warunkowych, funkcji)
- Doświadczenie w debugowaniu, podstawowych struktur danych i obsłudze błędów
- Niektóre doświadczenie z programowaniem systemowym (C, Rust lub podobne języki)
Opinie uczestników (5)
Odpowiada na moje pytania bardzo jasno i wyraźnie.
Khaled Almarzooqi - Beamtrail
Szkolenie - Circuits and Electronics Fundamentals
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
That the trainer adapts to our needs
Eduardo Fontecha - ORMAZABAL PROTECTION & AUTOMATION S.L.U.
Szkolenie - The Yocto Project - An Overview - hands-on
Nabywanie przydatnej wiedzy i wyjaśnienie kilku spraw, o których wcześniej nie byłem pewien.
Kenneth Mahoney - University of Glasgow
Szkolenie - Arduino: Programming a Microcontroller for Beginners
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
I genuinely enjoyed the trainer knowledge.
Aaron Swift - ITW Hobart
Szkolenie - FreeRTOS: Programming for Real Time Operating Systems
Zagadnienia zawiązane z tworzeniem i używaniem makr, obrazowy opis standardu języka C i wyjaśnienie użyteczności w systemach embeded, zagadnienia zwiażane z kompilowaniem i kompilatorami.