Plan Szkolenia

    Pierwsze kroki Uzyskanie Buildroot Wymagania systemowe kompilacji Terminologia międzykompilatorowa: build, host, target, sysroot Wybór odpowiedniego celu Budowanie minimalnego systemu wbudowanego i uruchamianie go Zawartość wynikowego obrazu systemu plików Kompilacje równoległe Pełna i częściowa przebudowa
Cele projektowe Buildroot
  • Wybory, których należy dokonać Biblioteka C: glibc, uClibc czy musl?
  • System inicjujący: busybox vs sysVinit vs systemd
  • Zarządzanie węzłami urządzeń w /dev
  • Wybór innych pakietów
  • Zrozumienie instrukcji kompilacji Składnia plików Kconfig (Confog.in).
  • Funkcje GNU Make używane przez Buidroot Makefiles
  • Przewodnik po stylach plików Config.in i *.mk
  • Jak dodać prosty pakiet oparty na Autotools
  • Różnica między katalogami przejściowymi i docelowymi
  • Zapotrzebowanie na pakiety hosta
  • Jak wyrazić zależności i opcjonalne funkcje
  • Obsługa języków innych niż C i budowanie systemów innych niż Autotools
  • Debugowanie plików Makefile
  • Odbudowa pojedynczego pakietu
  • Analizowanie wyników kompilacji. Co zajęło tyle czasu?
  • Co zajmowało tyle miejsca na dysku?
  • Dlaczego ten pakiet został zbudowany?
  • Organizowanie zewnętrznych drzew pakietów
  • Przebieg pracy dla twórców aplikacji Jak korzystać z lokalnego katalogu źródłowego
  • Zastępowanie instrukcji kompilacji
  • Debugowanie aplikacji
  • Przyspieszenie odbudowy
  • Przeglądanie dzienników kompilacji
  • Radzenie sobie z typowymi problemami związanymi z kompilacją krzyżową. Jak napisać własne oprogramowanie, aby było przyjazne dla kompilatorów krzyżowych
  • Przepływ pracy dla programistów jądra. Sposób uruchamiania jądra w systemie wbudowanym
  • Zmiana opcji konfiguracyjnych i dodanie poprawek
  • Mechanizmy ładowania modułów
  • Tworzenie gotowego produktu. Uruchamianie demonów przy uruchomieniu
  • Udostępnianie niestandardowych plików konfiguracyjnych
  • Dostępne mechanizmy aktualizacji oprogramowania
  • Aktualizacja do nowej wersji Buildroot.
  • Zgodność z licencjami typu open source
  • Wymagania

    • Uczestnik musi przynajmniej raz zbudować jądro dla tradycyjnego systemu desktopowego (nieembedowanego) Linux.
    • Wie z jakich komponentów składa się przestrzeń użytkownika Linux w systemie desktopowym.
    • Wie, jak generować i używać łatek.
    • Musi być w stanie wyjaśnić co to jest GNU Make, Autotools, jakie inne systemy kompilacji istnieją.
    • Idealnie, utrzymuje co najmniej jeden pakiet Linux, albo jako autor upstream, albo w dowolnej tradycyjnej dystrybucji Linux desktop.
    • Wcześniejsze doświadczenie w rozwoju oprogramowania wbudowanego nie jest wymagane i nie zastępuje wiedzy na temat tradycyjnych Linux komputerów stacjonarnych określonych powyżej.
     7 godzin

    Liczba uczestników


    Cena za uczestnika (netto)

    Nadchodzące szkolenia