Plan Szkolenia

Wprowadzenie

Przegląd architektury systemu wbudowanego Linux

Przegląd Pocky i bitbake

Przygotowanie środowiska programistycznego

Przygotowanie docelowej płyty deweloperskiej i zestawów narzędzi

Zrozumienie Yocto Project drzewa źródłowego

Tworzenie obrazu

Korzystanie z interfejsu internetowego Toaster do inicjowania kompilacji

Dodawanie pakietów do wygenerowanego obrazu

Zrozumienie pakietów wsparcia płyty (BSP), przepisów, konfiguracji i warstw

Pisanie przepisu

Przegląd niektórych istniejących systemów kompilacji - Autotools, CMake, Meson

Budowanie, konfigurowanie i dodawanie niestandardowej aplikacji

Rozwiązywanie problemów z błędami kompilacji

Naprawianie typowych problemów z kompilacją krzyżową

Dostosowywanie kompilacji za pomocą warstw

Rozszerzanie istniejących przepisów

Pisanie niestandardowej konfiguracji maszyny

Dodawanie pakietów uruchomieniowych i zarządzanie nimi

Dodawanie niestandardowego obrazu

Tworzenie niestandardowego obrazu

Generowanie plików rootfs

Korzystanie z Yocto Project SDK

Tworzenie aplikacji przy użyciu Poky SDK

Zestaw narzędzi do tworzenia aplikacji

Uwagi końcowe

Wymagania

  • Uczestnik musi przynajmniej raz zbudować jądro dla tradycyjnego systemu desktopowego (nie wbudowanego) Linux.
  • Wie, z jakich komponentów składa się przestrzeń użytkownika Linux w systemie desktopowym.
  • Wie, jak generować i używać łatek.
  • Musi być w stanie wyjaśnić, czym jest GNU Make, Autotools, jakie inne systemy kompilacji istnieją.
  • Idealnie, utrzymuje co najmniej jeden pakiet Linux, albo jako autor upstream, albo w dowolnej tradycyjnej dystrybucji Linux desktop.
  • Wcześniejsze doświadczenie z rozwojem wbudowanym nie jest wymagane i nie zastępuje wiedzy na temat tradycyjnych Linux komputerów stacjonarnych określonych powyżej.

Publiczność

  • Programiści
  • Inżynierowie systemowi
  • Inżynierowie testów
  • Administratorzy systemu
 28 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie