Plan Szkolenia

Ćwiczenia wstępne, zapoznanie się uczestników, omówienie zasad, zawarcie kontraktu szkoleniowego

Podstawowe wiadomości na temat stresu i czynników wywołujących stres– podstawy wiedzy psychologicznej

Reakcje na stres i zmiany w zachowaniu

 Adaptacja i rodzaje stresu

Najważniejsze „punkty zapalne” obszary mogące powodować stres

Rodzaje zachowań w sytuacjach trudnych: Agresja , uległość, asertywność,

  • Stawianie barier obronnych w sytuacjach trudnych w relacji z klientem (krzyczy problemie a nie o mnie i do mnie a nie na mnie)
  • Budowanie własnego autorytetu i wizerunku w oczach pracowników, przewoźników i klientów

Psychologiczne mechanizmy obronne w sytuacjach trudnych:

Jak bronić się prze projekcją i próbami manipulacji ze strony innych
O złości, która potrafi uzależnić

Budowanie świadomości emocji własnych i w zespole:

  • O tłumieniu emocji, które działa pozornie a wywołuje wybuch
  • Diagnoza własnej podatności na stres oraz dotychczasowych sposobów radzenia sobie z sytuacjami trudnymi
  • Techniki i metody redukcji stresu: środowiskowe, fizjologiczne, umysłowe)
  • Praktyczne ćwiczenia technik relaksacyjnych: wizualizacja, szybkie techniki obniżania napięcia

Menedżer i jego rola w zarządzaniu stresem zespołu:

  • Stres własny menadżera i jego wpływ na napięcie w zespole
  • Modelowanie zachowań w zespole
  • Podświadoma wzajemna transmisja emocji w zespole

Techniki oswajania stresu:

  • technika masek, technika pokerowa (stosowane w służbach specjalnych np. w Mosadzie)
  • oddzielanie stresu od widocznych reakcji fizjologicznych
  • pokerowa twarz gdy w środku emocje kipią
  • trenowanie nowo nabytych umiejętności

Podstawowe zasady profilaktyki antystresowej

  14 godzin
 

Liczba uczestników


Data rozpoczęcia

Data zakończenia


Daty szkoleń są uzależnione od dostępności trenerów. Szkolenia standardowo odbywają się w godzinach od 09:00 do 16:00.
Szkolenia zdalne są realizowane w przypadku uzbierania się grupy szkoleniowej liczącej co najmniej 5 osób na dany termin.

Opinie uczestników (4)

Szkolenia Powiązane

Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership

  35 godzin

Powiązane Kategorie