ISO 26262 Part 6: Safe Software Development - Plan Szkolenia
ISO 26262 to międzynarodowa norma dotycząca bezpieczeństwa funkcjonalnego systemów elektrycznych/elektronicznych w sektorze motoryzacyjnym. Część 6 koncentruje się na programowych aspektach projektowania i wdrażania systemów.
To prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo (online lub na miejscu) jest przeznaczone dla profesjonalistów z branży motoryzacyjnej, którzy chcą wdrożyć normę ISO 26262 w swojej organizacji.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Ustanowienie kompletnych i spójnych wymagań bezpieczeństwa oprogramowania.
- Analizowanie architektur oprogramowania pod kątem bezpieczeństwa, w tym analiza niezależności (FFI).
- Tworzenie procesów wykorzystujących narzędzia dokumentacji w celu poprawy jakości oprogramowania.
- Planować i realizować strategię testów integracyjnych dla oprogramowania i systemów.
- Wdrażać i testować jednostki oprogramowania dla aplikacji bezpieczeństwa.
Format kursu
- Interaktywny wykład i dyskusja.
- Dużo ćwiczeń i praktyki.
- Praktyczne wdrożenie w środowisku live-lab.
Opcje dostosowywania kursu
- Aby zamówić niestandardowe szkolenie dla tego kursu, skontaktuj się z nami.
Plan Szkolenia
Wprowadzenie
Ryzyko, ASIL i koncepcje bezpieczeństwa
Proces tworzenia oprogramowania
Projektowanie architektury oprogramowania
Wymagania bezpieczeństwa oprogramowania (SSR)
Analiza bezpieczeństwa oprogramowania (FMEA, FTA itp.)
Rozwój oparty na modelach
Kwalifikacja narzędzi
Kwalifikacja komponentu
Integracja oprogramowania
Raporty z weryfikacji oprogramowania
Embedded Software Testing
Podsumowanie i kolejne kroki
Wymagania
- Doświadczenie w tworzeniu oprogramowania lub systemów
Uczestnicy
- Deweloperzy oprogramowania
- Inżynierowie systemów i bezpieczeństwa
- Computer i inżynierowie elektrycy
- Menedżerowie ds. bezpieczeństwa
- Menedżerowie ds. inżynierii
Szkolenia otwarte są realizowane w przypadku uzbierania się grupy szkoleniowej liczącej co najmniej 5 osób na dany termin.
ISO 26262 Part 6: Safe Software Development - Plan Szkolenia - Booking
ISO 26262 Part 6: Safe Software Development - Plan Szkolenia - Enquiry
ISO 26262 Part 6: Safe Software Development - Zapytanie o Konsultacje
Zapytanie o Konsultacje
Opinie uczestników (1)
kompetencja trenera, wiedza przekazana w przystępny sposob zrozumiały miła aparycja i kontaktowy trener, utwierdzanie się w przekonaniu, czy wszystko jest zrozumiałe
Jolanta - Kyndryl
Szkolenie - ISO/IEC 27001 Lead Auditor
Propozycje terminów
Szkolenia Powiązane
Advanced Electric Vehicle Design and Development
14 godzinTo prowadzone przez instruktora, interaktywne szkolenie (online lub stacjonarne) skierowane jest do zaawansowanych specjalistów z branży motoryzacyjnej, którzy chcą zdobyć wiedzę specjalistyczną w zakresie projektowania, rozwoju i optymalizacji pojazdów elektrycznych, koncentrując się na technologiach nowej generacji i zrównoważonych rozwiązaniach w zakresie mobilności.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą mogli:
- Projektować wydajne i aerodynamiczne architektury pojazdów elektrycznych.
- Integrować zoptymalizowane pod względem zużycia energii układy napędowe i systemy akumulatorowe.
- Stosować innowacyjne koncepcje projektowe w celu poprawy wydajności.
- Opracowywać prototypy przy użyciu zaawansowanych narzędzi symulacyjnych.
Advanced Path Planning Algorithms for Autonomous Vehicles
21 godzinTo prowadzone przez instruktora, interaktywne szkolenie (online lub stacjonarne) skierowane jest do zaawansowanych inżynierów robotyki i badaczy AI, którzy chcą wdrożyć wyrafinowane algorytmy planowania ścieżki w celu poprawy wydajności pojazdów autonomicznych.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą mogli:
- Zrozumieć teoretyczne podstawy zaawansowanych algorytmów planowania ścieżki.
- Wdrożyć algorytmy takie jak RRT*, A* i D* do nawigacji w czasie rzeczywistym.
- Zoptymalizować planowanie ścieżki pod kątem unikania przeszkód i dynamicznych środowisk.
- Zintegrować algorytmy planowania ścieżki z danymi z czujników w celu zwiększenia dokładności.
- Ocenić wydajność różnych algorytmów w praktycznych scenariuszach.
AI and Deep Learning for Autonomous Driving
21 godzinTo prowadzone przez instruktora, interaktywne szkolenie (online lub stacjonarne) skierowane jest do zaawansowanych specjalistów ds. danych, ekspertów AI i programistów AI w branży motoryzacyjnej, którzy chcą tworzyć, trenować i optymalizować modele AI do zastosowań w autonomicznych pojazdach.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą mogli:
- Zrozumieć podstawy AI i głębokiego uczenia się w kontekście pojazdów autonomicznych.
- Implementować techniki widzenia komputerowego w celu wykrywania obiektów w czasie rzeczywistym i podążania za pasami ruchu.
- Wykorzystywać uczenie przez wzmocnienie do podejmowania decyzji w systemach autonomicznej jazdy.
- Integrować techniki fuzji sensorów w celu lepszej percepcji i nawigacji.
- Budować modele głębokiego uczenia się w celu przewidywania i analizy scenariuszy jazdy.
Autonomous Vehicle Safety and Risk Assessment
21 godzinTo prowadzone przez instruktora, interaktywne szkolenie (online lub stacjonarne) skierowane jest do zaawansowanych inżynierów ds. bezpieczeństwa oraz specjalistów ds. bezpieczeństwa samochodowego, którzy chcą opracować kompleksowe strategie bezpieczeństwa dla pojazdów autonomicznych, w tym analizę zagrożeń, ocenę bezpieczeństwa funkcjonalnego oraz zapewnienie zgodności z międzynarodowymi normami.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą mogli:
- Identyfikować i oceniać zagrożenia dla bezpieczeństwa związane z autonomią pojazdów.
- Przeprowadzać analizę zagrożeń i ocenę ryzyka zgodnie z obowiązującymi standardami branżowymi.
- Wdrażać metody walidacji i weryfikacji bezpieczeństwa systemów AV.
- Stosować standardy bezpieczeństwa funkcjonalnego, takie jak ISO 26262 i SOTIF.
- Opracowywać strategie łagodzenia ryzyka związanego z wyzwaniami w zakresie bezpieczeństwa AV.
Computer Vision for Autonomous Driving
21 godzinTo prowadzone przez instruktora, interaktywne szkolenie (online lub stacjonarne) skierowane jest do programistów AI i inżynierów wizji komputerowej na poziomie średnio zaawansowanym, którzy chcą tworzyć solidne systemy wizyjne do zastosowań w autonomicznych pojazdach.
Po ukończeniu tego szkolenia uczestnicy będą mogli:
- Zrozumieć podstawowe koncepcje wizji komputerowej w pojazdach autonomicznych.
- Zaimplementować algorytmy do wykrywania obiektów, wykrywania pasów ruchu i segmentacji semantycznej.
- Zintegrować systemy wizyjne z innymi podsystemami pojazdów autonomicznych.
- Zastosować techniki głębokiego uczenia się do zaawansowanych zadań percepcji.
- Oceniać wydajność modeli wizji komputerowej w scenariuszach rzeczywistych.
Ethics and Legal Aspects of Autonomous Driving
14 godzinTo prowadzone przez instruktora, na żywo szkolenie (online lub stacjonarne) skierowane jest do profesjonalistów na poziomie początkującym, którzy chcą zgłębić dylematy etyczne i ramy prawne dotyczące pojazdów autonomicznych.
Po ukończeniu tego szkolenia uczestnicy będą mogli:
- Zrozumieć implikacje etyczne podejmowania decyzji przez sztuczną inteligencję w pojazdach autonomicznych.
- Analizować globalne ramy prawne i politykę regulującą samochody bez kierowcy.
- Zbadać odpowiedzialność i rozliczalność w przypadku wypadków pojazdów autonomicznych.
- Ocenić równowagę między innowacjami a bezpieczeństwem publicznym w prawach dotyczących autonomicznej jazdy.
- Omówić rzeczywiste studia przypadków dotyczące dylematów etycznych i sporów prawnych.
EV Charging Infrastructure and Smart Grid Integration
14 godzinTo prowadzone przez instruktora, interaktywne szkolenie (online lub stacjonarne) skierowane jest do profesjonalistów na poziomie średniozaawansowanym, którzy chcą rozwinąć umiejętności w zakresie projektowania, zarządzania i integrowania infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych z inteligentnymi sieciami, aby wspierać zrównoważoną mobilność i zarządzanie energią.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą mogli:
- Projektować wydajne i skalowalne stacje ładowania pojazdów elektrycznych.
- Analizować wpływ powszechnej adopcji pojazdów elektrycznych na sieć energetyczną.
- Integrować odnawialne źródła energii z systemami ładowania pojazdów elektrycznych.
- Wdrażać inteligentne strategie ładowania w celu zrównoważenia obciążenia sieci.
EV Maintenance and Troubleshooting for Technicians
14 godzinTo prowadzone przez instruktora, interaktywne szkolenie (online lub stacjonarne) skierowane jest do doświadczonych specjalistów motoryzacyjnych, którzy chcą rozwinąć praktyczne umiejętności w zakresie diagnozowania, konserwacji i rozwiązywania problemów w systemach pojazdów elektrycznych, w tym silników, akumulatorów i oprogramowania pokładowego.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą mogli:
- Wykonuj regularną konserwację komponentów pojazdów elektrycznych.
- Diagnozuj typowe problemy z układami napędowymi EV i systemami akumulatorowymi.
- Korzystaj z narzędzi diagnostycznych i oprogramowania do identyfikacji usterek.
- Stosuj bezpieczne praktyki podczas pracy z systemami wysokiego napięcia.
EV Powertrains and Battery Technology
14 godzinTo prowadzone przez instruktora, interaktywne szkolenie (online lub stacjonarne) skierowane jest do profesjonalistów na poziomie średniozaawansowanym, którzy chcą zdobyć kompleksową wiedzę na temat architektur napędów elektrycznych (EV), chemii akumulatorów, systemów zarządzania bateriami (BMS) oraz czynników wpływających na efektywność energetyczną w pojazdach elektrycznych.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą mogli:
- Zrozumieć strukturę i działanie napędów EV.
- Analizować różne rodzaje chemii akumulatorów i ich zastosowania w pojazdach EV.
- Wdrażać techniki zarządzania bateriami w celu poprawy wydajności i bezpieczeństwa.
- Oceniać efektywność energetyczną w różnych konfiguracjach EV.
Introduction to Autonomous Vehicles: Concepts and Applications
14 godzinTo prowadzone przez instruktora, na żywo szkolenie (online lub stacjonarne) jest skierowane do profesjonalistów i entuzjastów na poziomie początkującym, którzy chcą zrozumieć podstawowe koncepcje, technologie i zastosowania pojazdów autonomicznych.
Po ukończeniu tego szkolenia uczestnicy będą mogli:
- Zrozumieć kluczowe komponenty i zasady działania pojazdów autonomicznych.
- Poznać rolę sztucznej inteligencji, sensorów i przetwarzania danych w czasie rzeczywistym w systemach samosterujących.
- Przeanalizować różne poziomy autonomii pojazdów i ich zastosowania w realnym świecie.
- Zbadać etyczne, prawne i regulacyjne aspekty autonomicznej mobilności.
- Zdobyć praktyczne doświadczenie w symulacjach pojazdów autonomicznych.
Introduction to Electric Vehicles: Fundamentals and Applications
7 godzinTo prowadzone przez instruktora, interaktywne szkolenie (online lub stacjonarne) skierowane jest do profesjonalistów na poziomie początkującym, którzy chcą zdobyć podstawową wiedzę na temat pojazdów elektrycznych, w tym ich typów, podstawowych komponentów i podstawowej infrastruktury ładowania, oraz przygotować się do zgłębiania zaawansowanych koncepcji i praktycznych zastosowań w branży motoryzacyjnej.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą mogli:
- Zrozumieć podstawowe zasady i komponenty pojazdów elektrycznych.
- Rozpoznać różne typy pojazdów elektrycznych i ich kluczowe cechy.
- Zidentyfikować zalety i wyzwania związane z wdrażaniem pojazdów elektrycznych.
- Wyjaśnić podstawy infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych.
- Przeanalizować wpływ pojazdów elektrycznych na branżę motoryzacyjną i zrównoważony rozwój.
PECB ISO/IEC 27001 Lead Auditor
35 godzinISO/IEC 27001 Lead Auditor
Szkolenie ISO/IEC 27001 Lead Auditor umożliwia zdobycie niezbędnej wiedzy i umiejętności do przeprowadzania audytu Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (ISMS) stosując szeroko uznane zasady, procedury i techniki audytu.
Dlaczego warto uczestniczyć?
W trakcie tego szkolenia zdobędziesz wiedzę i umiejętności niezbędne do planowania i przeprowadzania wewnętrznych i zewnętrznych audytów zgodnie z procesem certyfikacji ISO 19011 i ISO/IEC 17021-1.
Dzięki ćwiczeniom praktycznym opartym na studium przypadku, opanujesz techniki audytowe i zdobędziesz kompetencje do zarządzania programem audytowym, zespołem audytowym, komunikacją z klientami oraz rozwiązywaniem konfliktów.
Po zdobyciu niezbędnej wiedzy do przeprowadzania tego audytu, możesz przystąpić do egzaminu i ubiegać się o „certyfikat PECB Certified ISO/IEC 27001 Lead Auditor”. Posiadanie certyfikatu Lead Auditor PECB potwierdza, że masz zdolności i kompetencje do audytowania organizacji na podstawie najlepszych praktyk.
Dla kogo?
- Audytorzy chcący przeprowadzać i kierować audytami certyfikacji Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (ISMS)
- Menadżerowie lub konsultanci chcący opanować proces audytu Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji
- Osoby odpowiedzialne za utrzymanie zgodności z wymaganiami Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji
- Eksperci techniczni przygotowujący się do audytu Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji
- Eksperci-doradcy w dziedzinie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji
Cele edukacyjne
- Zrozumieć działanie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji opartego na ISO/IEC 27001
- Rozumieć zależności między ISO/IEC 27001, ISO/IEC 27002 i innymi standardami oraz ramami regulacyjnymi
- Zrozumieć rolę audytora w planowaniu, prowadzeniu i monitorowaniu audytu systemu zarządzania zgodnie z ISO 19011
- Nauczyć się prowadzenia audytu i zarządzania zespołem audytowym
- Nauczyć się interpretować wymagania ISO/IEC 27001 w kontekście audytu ISMS
- Nabyć kompetencji audytora do planowania audytu, jego przeprowadzania, sporządzania raportów oraz monitorowania zgodności z ISO 19011
Metoda edukacyjna
- To szkolenie opiera się zarówno na teorii, jak i najlepszych praktykach stosowanych w audytach ISMS
- Sesje wykładowe ilustrowane są przykładami opartymi na studiach przypadku
- Ćwiczenia praktyczne opierają się na studium przypadku, które obejmuje role playing i dyskusje
- Testy praktyczne są podobne do egzaminu certyfikacyjnego
Multi-Sensor Data Fusion for Autonomous Navigation
21 godzinTo prowadzone przez instruktora, interaktywne szkolenie (online lub stacjonarne) skierowane jest do zaawansowanych specjalistów ds. fuzji sensorów i inżynierów AI, którzy chcą opracowywać algorytmy fuzji danych z wielu sensorów i optymalizować nawigację w czasie rzeczywistym w systemach autonomicznych.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą mogli:
- Zrozumieć podstawy i wyzwania związane z fuzją danych z wielu sensorów.
- Implementować algorytmy fuzji sensorów do nawigacji autonomicznej w czasie rzeczywistym.
- Integrować dane z LiDAR, kamer i RADAR w celu poprawy percepcji.
- Analizować i oceniać wydajność systemu fuzji w różnych warunkach.
- Opracowywać praktyczne rozwiązania w zakresie redukcji szumów sensorów i wyrównywania danych.
Sensor Technologies in Autonomous Vehicles
21 godzinTo prowadzone przez instruktora, na żywo szkolenie (online lub stacjonarne) skierowane jest do inżynierów średniego szczebla, specjalistów motoryzacyjnych i specjalistów IoT, którzy chcą zrozumieć rolę czujników w samochodach autonomicznych, obejmując LiDAR, radar, kamery i techniki fuzji sensorów.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą mogli:
- Zrozumieć różne typy czujników używanych w pojazdach autonomicznych.
- Analizować dane z czujników w celu postrzegania pojazdu w czasie rzeczywistym i podejmowania decyzji.
- Implementować techniki fuzji sensorów w celu poprawy dokładności i bezpieczeństwa pojazdu.
- Optymalizować rozmieszczenie i kalibrację czujników w celu poprawy wydajności autonomicznej jazdy.
Vehicle-to-Everything (V2X) Communication for Autonomous Cars
21 godzinTo prowadzone przez instruktora, interaktywne szkolenie (online lub stacjonarne) skierowane jest do inżynierów sieci średniego poziomu oraz programistów IoT motoryzacyjnych, którzy chcą zrozumieć i wdrożyć technologie komunikacji V2X dla pojazdów autonomicznych.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą mogli:
- Zrozumieć podstawowe koncepcje komunikacji V2X.
- Analizować modele komunikacji V2V, V2I, V2P i V2N.
- Wdrażać protokoły V2X, takie jak DSRC i C-V2X.
- Opracowywać symulacje środowisk pojazdów połączonych.
- Rozwiązywać problemy związane z cyberbezpieczeństwem i prywatnością w sieciach V2X.