Plan Szkolenia

Wprowadzenie do sensorów pojazdów autonomicznych

  • Przegląd architektury pojazdów autonomicznych
  • Rola sensorów w technologii samodzielnej jazdy
  • Wyzwania i ograniczenia percepcji opartej na sensorach

Sensory LiDAR w pojazdach autonomicznych

  • Jak działa LiDAR: zasady i zastosowania
  • Przetwarzanie danych LiDAR i mapowanie 3D
  • Mocne i słabe strony LiDAR w systemach samodzielnej jazdy

Sensory radarowe i ultradźwiękowe

  • Radar do wykrywania obiektów i unikania kolizji
  • Interpretacja sygnałów radarowych i efekt Doppler
  • Czujniki ultradźwiękowe do nawigacji przy niskich prędkościach

Kamery i Computer Vision Systemy

  • Typy kamer używanych w pojazdach autonomicznych
  • Techniki przetwarzania obrazu do rozpoznawania obiektów
  • Zastosowania głębokiego uczenia się w percepcji wizualnej

Sensor Fusion i Data Integration

  • Wprowadzenie do technik fuzji sensorów
  • Łączenie danych LiDAR, radarowych i kamerowych w celu zwiększenia dokładności
  • Filtry Kalmana i podejścia głębokiego uczenia się do fuzji sensorów

Przetwarzanie w czasie rzeczywistym i podejmowanie decyzji w pojazdach autonomicznych

  • Opóźnienia i ograniczenia w czasie rzeczywistym w autonomicznej percepcji
  • Przetwarzanie danych z sensorów w celu nawigacji i unikania przeszkód
  • Studia przypadków: Tesla, Waymo i inni liderzy branży

Testowanie i kalibracja sensorów pojazdów autonomicznych

  • Metody kalibracji sensorów i korekcji błędów
  • Testowanie wydajności sensorów w różnych środowiskach
  • Optymalizacja rozmieszczenia sensorów w celu poprawy percepcji pojazdu

Przyszłe trendy w sensorach pojazdów autonomicznych

  • Nowe technologie sensorów w samochodach autonomicznych
  • Postępy w analizie danych z sensorów oparte na sztucznej inteligencji
  • Przyszłość w pełni autonomicznych systemów percepcji pojazdów

Podsumowanie i kolejne kroki

Wymagania

  • Zrozumienie systemów i elektroniki samochodowej
  • Doświadczenie z językami programowania takimi jak Python lub MATLAB
  • Podstawowa wiedza z zakresu sterowania i przetwarzania sygnałów

Grupa docelowa

  • Inżynierowie pracujący nad rozwojem pojazdów autonomicznych
  • Automotive specjaliści zainteresowani integracją sensorów
  • Specjaliści IoT badający zastosowania sensorów w inteligentnej mobilności
 21 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie