Plan Szkolenia

Moduł 1

Wprowadzenie do nauki o danych i jej zastosowań w marketingu

  • Przegląd analiz: Typy analiz – przewidywania, zalecenia, wnioskowanie
  • Analiza w marketingu
  • Użycie Big Data i różnych technologii - wprowadzenie

Moduł 2

Marketing w świecie cyfrowym

  • Wprowadzenie do marketingu cyfrowego
  • Reklama online - wprowadzenie
  • Optymalizacja wyszukiwarek (SEO) – studium przypadku Google
  • Marketing w mediach społecznościowych: porady i tajemnice – przykład Facebooka, Twittera

Moduł 3

Eksploracyjna analiza danych i modelowanie statystyczne

  • Prezentacja i wizualizacja danych – rozumienie danych biznesowych za pomocą histogramu, wykresu kołowego, wykresu słupkowego, wykresu rozrzutu – szybkie wnioskowanie – za pomocą Pythona
  • Podstawowe modelowanie statystyczne – trend, sezonowość, klasyfikacja, klasyfikacja (tylko podstawy, różne algorytmy i ich zastosowanie, brak szczegółów) – gotowy kod w Pythonie
  • Analiza koszyka zakupowego (MBA) – studium przypadku za pomocą reguł zależności, wsparcia, zaufania, podniesienia

Moduł 4

Analiza marketingowa I

  • Wprowadzenie do procesu marketingowego – studium przypadku
  • Wykorzystanie danych do poprawy strategii marketingowej
  • Pomiar aktywów marki, Snapple i wartości marki – pozycjonowanie marki
  • Tekstowe wykopanie w marketingu – podstawy tekstowego wykopania – studium przypadku w marketingu w mediach społecznościowych

Moduł 5

Analiza marketingowa II

  • Wartość życiowa klienta (CLV) z obliczeniami – studium przypadku CLV w decyzjach biznesowych
  • Pomiar przyczyny i skutku za pomocą eksperymentów – studium przypadku
  • Obliczanie przewidywanego podniesienia
  • Nauka o danych w reklamie online – wskaźnik kliknięć, analiza stron internetowych

Moduł 6

Podstawy regresji

  • Co ujawnia regresja i podstawowa statystyka (nie wiele szczegółów matematycznych)
  • Interpretacja wyników regresji – studium przypadku za pomocą Pythona
  • Rozumienie modeli log-log – studium przypadku za pomocą Pythona
  • Modele mieszanki marketingowej – studium przypadku za pomocą Pythona

Moduł 7

Klasyfikacja i klastryzacja

  • Podstawy klasyfikacji i klastryzacji – zastosowanie; wspomnieni algorytmów
  • Interpretacja wyników – programy w Pythonie z wynikami
  • Dokładne celowanie w klientów za pomocą klasyfikacji i klastryzacji – studium przypadku
  • Poprawa strategii biznesowej – przykład marketingu mailowego, promocji
  • Potrzeba technologii Big Data w klasyfikacji i klastryzacji

Moduł 8

Analiza szeregów czasowych

  • Trend i sezonowość – studium przypadku napędzane Pythonem – wizualizacje
  • Różne techniki szeregów czasowych – AR i MA
  • Modele szeregów czasowych – ARMA, ARIMA, ARIMAX (zastosowanie i przykłady z Pythonem) – studium przypadku
  • Przewidywanie szeregów czasowych dla kampanii marketingowych

Moduł 9

Silnik rekomendacji

  • Personalizacja i strategia biznesowa
  • Różne typy personalizowanych rekomendacji – współpracownicze, oparte na treści
  • Różne algorytmy silnika rekomendacji – napędzane użytkownikiem, napędzane przedmiotem, hybrydowe, czynniki macierzowe (tylko wspomnieni algorytmów i ich zastosowanie bez szczegółów matematycznych)
  • Metryki rekomendacji dla przyrostu przychodów – szczegółowe studium przypadku

Moduł 10

Maksymalizacja sprzedaży za pomocą nauki o danych

  • Podstawy techniki optymalizacji i jej zastosowania
  • Optymalizacja zapasów – studium przypadku
  • Zwiększanie zwrotu z inwestycji za pomocą nauki o danych
  • Lean Analytics – akcelerator startupów

Moduł 11

Nauka o danych w cenie i promocji I

  • Cenowanie – nauka o zyskownym wzroście
  • Techniki prognozowania popytu - modelowanie i oszacowanie struktury krzywych popytu na ceny
  • Decyzje o cenach – jak optymalizować decyzje o cenach – studium przypadku za pomocą Pythona
  • Analiza promocji – podstawowe obliczenia i model promocji handlowej
  • Użycie promocji dla lepszej strategii - specyfikacja modelu sprzedaży – model mnożny

Moduł 12

Nauka o danych w cenie i promocji II

  • Zarządzanie przychodami - jak zarządzać przemijalnymi zasobami z wieloma segmentami rynku
  • Pakowanie produktów – szybko i wolno sprzedawane produkty – studium przypadku z Pythonem
  • Cenowanie przemijalnych towarów i usług - ceny linii lotniczych i hotelowych – wspomnienie stochastycznych modeli
  • Metryki promocji – tradycyjne i społecznościowe

Wymagania

Nie ma żadnych specjalnych wymagań potrzebnych do uczestnictwa w tym kursie.

 21 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie