Plan Szkolenia
Wprowadzenie
Etap 1: Poznanie siebie
Aby zrozumieć innych, należy dobrze poznać siebie, swoje zachowania i potrzeby.
- Członkowie zespołu wypełniają ankietę PRISM BRAIN MAPPING.
- Indywidualne spotkanie dla członków zespołu: spotkanie z certyfikowanym trenerem PRISM do omówienia raportu.
W trakcie spotkania każda osoba odkryje:
- Swoje mocne strony, potencjalne słabości i trudności w działaniu oraz współpracy z innymi
- W jakim stopniu w pełni wykorzystuje swoje możliwości
- Jakie działania mogą być stresujące
- W jakim środowisku pracy czują się najlepiej
- Czego potrzebują do efektywnej współpracy i komunikacji z innymi
2 spotkania dla lidera:
- Omówienie raportu jak wyżej oraz przeglądanie stylu przywództwa, jego mocnych stron i potencjalnych wyzwań oraz trudności wynikających z tego podejścia.
- Porównanie profilu preferencji lidera z preferencjami zespołu. Podczas spotkania lider zrozumie, w jaki sposób jego styl przywództwa może wpływać na zespół.
Etap 2: Poznanie zespołu
Aby móc zrozumieć innych, warto odkryć podobieństwa i różnice między sobą a innymi członkami zespołu. Podobieństwa budują zrozumienie, różnice pomagają odkryć inne perspektywy na ten sam problem i być bardziej kreatywnymi i innowacyjnymi w podejściu.
- Szkolenie z elementami warsztatowymi dotyczącymi cech różnych preferencji zachowań, ich wzajemnych zależności oraz jak wpływają na naszą komunikację i współpracę z innymi. Dzięki temu uczestnicy zbudują podstawę do zrozumienia pochodzenia zachowań i postaw człowieka, co może pomóc im otworzyć się na różne podejścia.
- Dyskusja na temat indywidualnych preferencji, mocnych stron, motywatorów, potrzeb i trudności w współpracy. Wyszukanie podobieństw i znaczących różnic w zespole.
- Dyskusja o wyzwaniach współpracy i poszukiwanie rozwiązań.
- Nauka i analiza profilu zespołu zgodnie z PRISM, mocne strony zespołu i potencjalne słabości, potrzeby komunikacyjne i potrzeby współpracy.
- Rozwijanie obszarów, w których zespół chce poprawić swoją efektywność i analizowanie, jak zespół może wykorzystać swoje mocne strony, aby tego dokonać.
Etap 3: Efektywna komunikacja z klientem
Dobre zrozumienie swoich mocnych stron, potrzeb i wyzwań oraz lepsze zrozumienie różnorodnych perspektyw w zespole stanowią solidne podstawy do lepszego zrozumienia klienta i dostosowania metod komunikacji do jego potrzeb. Pozwala to na bardziej efektywne adresowanie ich potrzeb i oferowanie najlepszych usług i produktów, które rozwiązują ich największe problemy.
W trakcie szkolenia uczestnicy:
- Omawiają wyzwania związane z pracą z klientami i ich źródła
- Uczą się identyfikować różne preferencje zachowań klientów i dostosowywać metody komunikacji do nich
- Dowiedzą się, jakie wiadomości używać, aby klient z określonymi preferencjami otworzył się, a których unikać, ponieważ mogą zamknąć się do współpracy
- Praktykują różne formy wiadomości dedykowane różnym typom klientów, ucząc się lepiej dostosowywać metody komunikacji do klienta
- Pracują nad przykładami interakcji z klientami z ich doświadczeń i rozwijają nowe strategie dla podobnych sytuacji na podstawie wiedzy zdobytej podczas szkolenia
Podsumowanie i kolejne kroki
Wymagania
- Nie wymaga się żadnych wymagań wstępnych
Grupa docelowa
- Liderzy zespołów
- Członkowie zespołów
Opinie uczestników (3)
Możliwość spojrzenia na zespół z innej perspektywy oraz lepsze zrozumienie potrzeby komunikacji z klientem
Franciszek Ryszka - Alteris S.A.
Szkolenie - Effective Diversity in the Team with Prism Brain Mapping
Wiedza o różnych typach charakterów, "instrukcja obsługi" z jakim typem w jaki sposób rozmawiać.
Marcin Rakoczy - Alteris S.A.
Szkolenie - Efektywnie różnorodni w zespole dzięki Prism Brain Mapping
Ćwiczenia praktyczne, testy, otwarte pytania.
Adam Krol - Alteris S.A.
Szkolenie - Effective Diversity in the Team with Prism Brain Mapping
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję