Plan Szkolenia

Wprowadzenie

Etap 1: Poznanie siebie

Aby zrozumieć innych, należy dobrze poznać siebie, swoje zachowania i potrzeby.

  1. Członkowie zespołu wypełniają ankietę PRISM BRAIN MAPPING.
  2. Indywidualne spotkanie dla członków zespołu: spotkanie z certyfikowanym trenerem PRISM do omówienia raportu.

W trakcie spotkania każda osoba odkryje:

  • Swoje mocne strony, potencjalne słabości i trudności w działaniu oraz współpracy z innymi
  • W jakim stopniu w pełni wykorzystuje swoje możliwości
  • Jakie działania mogą być stresujące
  • W jakim środowisku pracy czują się najlepiej
  • Czego potrzebują do efektywnej współpracy i komunikacji z innymi

2 spotkania dla lidera:

  1. Omówienie raportu jak wyżej oraz przeglądanie stylu przywództwa, jego mocnych stron i potencjalnych wyzwań oraz trudności wynikających z tego podejścia.
  2. Porównanie profilu preferencji lidera z preferencjami zespołu. Podczas spotkania lider zrozumie, w jaki sposób jego styl przywództwa może wpływać na zespół.

Etap 2: Poznanie zespołu

Aby móc zrozumieć innych, warto odkryć podobieństwa i różnice między sobą a innymi członkami zespołu. Podobieństwa budują zrozumienie, różnice pomagają odkryć inne perspektywy na ten sam problem i być bardziej kreatywnymi i innowacyjnymi w podejściu.

  1. Szkolenie z elementami warsztatowymi dotyczącymi cech różnych preferencji zachowań, ich wzajemnych zależności oraz jak wpływają na naszą komunikację i współpracę z innymi. Dzięki temu uczestnicy zbudują podstawę do zrozumienia pochodzenia zachowań i postaw człowieka, co może pomóc im otworzyć się na różne podejścia.
  2. Dyskusja na temat indywidualnych preferencji, mocnych stron, motywatorów, potrzeb i trudności w współpracy. Wyszukanie podobieństw i znaczących różnic w zespole.
  3. Dyskusja o wyzwaniach współpracy i poszukiwanie rozwiązań.
  4. Nauka i analiza profilu zespołu zgodnie z PRISM, mocne strony zespołu i potencjalne słabości, potrzeby komunikacyjne i potrzeby współpracy.
  5. Rozwijanie obszarów, w których zespół chce poprawić swoją efektywność i analizowanie, jak zespół może wykorzystać swoje mocne strony, aby tego dokonać.

Etap 3: Efektywna komunikacja z klientem

Dobre zrozumienie swoich mocnych stron, potrzeb i wyzwań oraz lepsze zrozumienie różnorodnych perspektyw w zespole stanowią solidne podstawy do lepszego zrozumienia klienta i dostosowania metod komunikacji do jego potrzeb. Pozwala to na bardziej efektywne adresowanie ich potrzeb i oferowanie najlepszych usług i produktów, które rozwiązują ich największe problemy.
W trakcie szkolenia uczestnicy:

  • Omawiają wyzwania związane z pracą z klientami i ich źródła
  • Uczą się identyfikować różne preferencje zachowań klientów i dostosowywać metody komunikacji do nich
  • Dowiedzą się, jakie wiadomości używać, aby klient z określonymi preferencjami otworzył się, a których unikać, ponieważ mogą zamknąć się do współpracy
  • Praktykują różne formy wiadomości dedykowane różnym typom klientów, ucząc się lepiej dostosowywać metody komunikacji do klienta
  • Pracują nad przykładami interakcji z klientami z ich doświadczeń i rozwijają nowe strategie dla podobnych sytuacji na podstawie wiedzy zdobytej podczas szkolenia

Podsumowanie i kolejne kroki

Wymagania

  • Nie wymaga się żadnych wymagań wstępnych

Grupa docelowa

  • Liderzy zespołów
  • Członkowie zespołów
 21 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (3)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie