Plan Szkolenia
Wprowadzenie do zagadnienia zarządzania.
Posiadanie umiejętności przywódcy w nowoczesnym zarządzaniu.
Kierowanie zespołem pracowników
- style kierowania
- dobór efektywnego stylu kierowania do fazy rozwoju zespołu
- idealny obraz menedżera. Analiza własnego stylu kierowania ludźmi
- analiza mocnych i słabych stron własnej osobowości w pełnieniu roli szefa zespołu, wyznaczenie potencjałów rozwojowych
- cechy efektywnego zespołu
- koordynacja działań zmierzających do osiągnięcia postawionych celów
Komunikacja w organizacji
- podstawy komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- indywidualne style komunikowania
- bariery komunikacyjne
- techniki zadawania pytań
- sztuka aktywnego słuchania
- konstruktywna krytyka
- udzielanie informacji zwrotnej
- rozwiązywanie trudnych sytuacji podczas rozmowy
- sieci komunikacyjne
- modele przepływu informacji i ich optymalizacja
Wybrane techniki rozwiązywania konfliktów w zespole pracowniczym
- istota i typy konfliktów
- główne źródła konfliktów
- style zachowania przy opanowywaniu konfliktów; właściwe zachowanie w sporze
- asertywne i rozwojowe wykorzystanie konfliktów w pracy zespołu
- strategie wykorzystywane w sytuacji konfliktowej
- zarządzanie konfliktem
- główne metody rozwiązywania konfliktów
- praca z emocjami w konflikcie
- bariery komunikacyjne, a rozwiązywanie konfliktów. Komunikacja werbalna i niewerbalna
Motywowanie w zarządzaniu zespołem
- istota motywacji
- co ludzi motywuje w organizacji
- rodzaje motywacji
- zasady motywowania ekonomicznego
- zasady motywacji środkami niematerialnymi
- psychologiczne zasady motywowania
- informacja zwrotna i ocena
- znaczenie języka w motywowaniu.
Umiejętność zarządzania czasem, efektywne jego wykorzystanie
- matryca zarządzania czasem
- kontrolowanie własnego czasu i radzenie sobie ze złodziejami czasu
- techniki planowania czasu
- delegowanie uprawnień i powierzanie zadań
Coaching
- czym jest i jak go stosować
- indywidualne case'y uczestników szkolenia
- pogłębione informacje zwrotne.
Podsumowanie szkolenia
Wymagania
Kurs ma charakter ogólny i uczestnictwo w nim nie wymaga specjalistycznej wiedzy
Opinie uczestników (7)
Podobały mi się: ciekawe gry i ćwiczenia, które angażowały i pozwalały lepiej zrozumieć omawiane zagadnienia. Duże wrażenie zrobiły na mnie filmy wplecione w program szkolenia – naprawdę inspirujące i trafnie dobrane. Na szczególne uznanie zasługuje także wysoka wiedza i profesjonalizm prowadzącego, który potrafił przekazać trudne treści w przystępny i angażujący sposób.
Jadwiga - Azelis Poland Sp. z o.o.
Szkolenie - Team Building and Management
Gra oraz materiały multimedilane
Anna - Azelis Poland Sp. z o.o.
Szkolenie - Team Building and Management
Osoba, dźwięk głosu, przykłady oraz sposób szkolenia i prezentacji
Koenig - LKQ Polska Sp. z o. o.
Szkolenie - Team Building and Management
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
wszystkie tematy z listy zostały omówione, ale trener dostosował je do pytań grupy
Iwona - LKQ Polska Sp. z o. o.
Szkolenie - Team Building and Management
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Pani Agnieszka świetnie nawiązała kontakt z grupą, która otworzyła się na dzielenie się swoimi doświadczeniami trudnościami w zarządzaniu zespołem.
Angelika - LKQ Polska Sp. z o. o.
Komunikacja z trenerem
Elzbieta Zurawska
Szkolenie - Budowanie i zarządzanie zespołem - trening menedżerski
Kontaktowość Trenera