Plan Szkolenia

Wprowadzenie

Tydzień 1: Wprowadzenie do Mobile Development

  • Ekosystem aplikacji mobilnych i trendy
    • Wprowadzenie do środowiska aplikacji mobilnych (iOS i Android)
    • Różnice między aplikacjami natywnymi, hybrydowymi i międzyplatformowymi
    • Przegląd przepływu pracy i narzędzi do tworzenia aplikacji mobilnych
  • Rozwój natywny a rozwój międzyplatformowy
    • Kluczowe różnice między tworzeniem aplikacji na jedną platformę (natywne) i wiele platform (międzyplatformowe)
    • Zalety i wady każdego z podejść
    • Przegląd popularnych platform natywnych (iOS, Android) i narzędzi międzyplatformowych (React Native, Flutter)
  • Wprowadzenie do JavaScript Programming
    • Podstawowa składnia i struktura JavaScript
    • Zmienne, stałe i typy danych (liczba, ciąg znaków, wartość logiczna, obiekt)
    • Operatory i wyrażenia
    • Przepływ sterowania: if, else, switch
    • Wprowadzenie do funkcji i zakresu (zakres globalny vs lokalny)
  • Konfigurowanie Xcode do iOS rozwoju
    • Wprowadzenie do Xcode IDE: interfejs, narzędzia i przepływ pracy
    • Instalacja Xcode i uruchomienie symulatora iOS
    • Wprowadzenie do języka programowania Swift
    • Pisanie podstawowej aplikacji Swift i uruchamianie jej na symulatorze iOS
  • Konfigurowanie Android Studio dla Android Development
    • Instalowanie Android Studio i konfigurowanie środowiska
    • Konfigurowanie i używanie emulatora Android
    • Wprowadzenie do języka programowania Kotlin i podstawowej składni
    • Pisanie podstawowej Kotlin aplikacji i uruchamianie jej na Android emulatorze
  • Konfiguracja React natywnego środowiska programistycznego
    • Instalowanie Node.js i React natywnego CLI
    • Wprowadzenie do Expo i tworzenie projektu za pomocą Expo
    • Uruchomienie prostej aplikacji "Hello World" na emulatorach iOS i Android

Tydzień 2: iOS i Android Podstawy

  • Wprowadzenie do Swift i Xcode IDE
    • Zmienne i typy danych w Swift (Int, Float, String, Bool itp.)
    • Stałe z let i zmienne z var
    • Instrukcje przepływu sterowania(if, switch, pętle)
    • Funkcje i parametry w Swift
    • Obsługa błędów w Swift
  • Projektowanie interfejsu użytkownika w iOS
    • Wprowadzenie do storyboardów i Xcode Interface Builder
    • Projektowanie układów aplikacji przy użyciu Auto Layout i ograniczeń
    • Dodawanie komponentów interfejsu użytkownika: przyciski, etykiety, pola tekstowe, obrazy
    • Obsługa interakcji i zdarzeń użytkownika (np. kliknięć przycisków)
    • Tworzenie prostego formularza logowania i sprawdzanie poprawności danych wprowadzanych przez użytkownika
  • Wprowadzenie do Kotlin i Android Studio IDE
    • Podstawowa składnia Kotlin (zmienne, typy danych i funkcje)
    • Zrozumienie bezpieczeństwa null i klas danych w Kotlin
    • Wprowadzenie do Android architektury aplikacji i komponentów (Activities, Fragments)
    • Obsługa cyklu życia aktywności w Android aplikacjach
  • Projektowanie interfejsu użytkownika w Android
    • Projektowanie Android interfejsów użytkownika przy użyciu XML plików układu
    • Praca z menedżerami układu (LinearLayout, RelativeLayout, ConstraintLayout)
    • Dodawanie interaktywnych komponentów (przyciski, widoki tekstowe, edytowanie tekstów)
    • Używanie Java/Kotlin do obsługi danych wejściowych użytkownika i przejść aktywności
    • Tworzenie formularza logowania z walidacją danych wejściowych
  • Podstawy debugowania w Xcode i Android Studio
    • Jak używać punktów przerwania, dzienników i konsoli debuggera
    • Typowe narzędzia i techniki debugowania dla iOS (Xcode Instruments, Simulator)
    • Typowe narzędzia do debugowania dla Android (Logcat, Android Debug Bridge)
  • Testowanie i uruchamianie aplikacji na rzeczywistych urządzeniach
    • Podłączanie urządzeń fizycznych do Xcode i Android Studio
    • Wdrażanie aplikacji na urządzeniach fizycznych (iPhone'ach i Android telefonach)
    • Symulowanie różnych warunków sieciowych, poziomów naładowania baterii i wskaźników wydajności

Tydzień 3: Programowanie wieloplatformowe z React Native

  • Wprowadzenie do React Native i JavaScript dla urządzeń mobilnych
    • Czym jest React Native i dlaczego warto go używać?
    • Przegląd sposobu, w jaki React Native tłumaczy JavaScript na kod natywny
    • Składnia JSX: Pisanie struktur podobnych do HTML w JavaScript
    • Komponenty React: Komponenty funkcjonalne a komponenty oparte na klasach
    • Stan i rekwizyty: Zarządzanie przepływem danych w React komponentach natywnych
  • Stylizacja w React Native
    • Wprowadzenie do Flexbox i jego znaczenie w projektowaniu układów
    • Tworzenie responsywnych układów dla iOS i Android
    • Stosowanie stylizacji specyficznej dla platformy przy użyciu modułu Platform React Native
  • React Nawigacja dla aplikacji międzyplatformowych
    • Wprowadzenie do React Navigation i kontenerów nawigacyjnych
    • Tworzenie nawigacji stosowej dla przejść ekranu
    • Wdrażanie nawigacji w kartach i szufladach dla bardziej złożonych aplikacji
    • Przekazywanie danych między ekranami i zarządzanie stanami nawigacji
  • [Korzystanie z natywnych funkcji urządzenia
    • Korzystanie z funkcji urządzenia, takich jak kamera i lokalizacja w React Native
    • Integracja interfejsów API, takich jak geolokalizacja, kamera i AsyncStorage
    • Obsługa uprawnień dostępu do sprzętu urządzenia (różnice iOS i Android)
    • Przechowywanie danych lokalnie za pomocą AsyncStorage i integracja bibliotek innych firm w celu zapewnienia trwałości.
  • Przygotowanie aplikacji do wdrożenia
    • Konfigurowanie ustawień aplikacji dla produkcji w Xcode i Android Studio
    • Tworzenie pakietów APK dla Android i testowanie na rzeczywistych urządzeniach
    • Przygotowanie iOS aplikacji do przesłania do App Store (ikony aplikacji, podpisywanie certyfikatów)
    • Sfinalizowanie React natywnych projektów do wdrożenia produkcyjnego na obu platformach
  • Końcowa prezentacja projektu
    • Prezentacja ostatecznej międzyplatformowej React natywnej aplikacji klasie
    • Zbieranie informacji zwrotnych i omawianie potencjalnych ulepszeń
    • Końcowa sesja pytań i odpowiedzi oraz uwagi końcowe

Podsumowanie i kolejne kroki

Wymagania

  • Podstawowe zrozumienie koncepcji programowania

Uczestnicy

  • Programiści mobilni
  • Programiści
 105 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie