Dziękujemy za wysłanie zapytania! Jeden z członków naszego zespołu skontaktuje się z Państwem wkrótce.
Dziękujemy za wysłanie rezerwacji! Jeden z członków naszego zespołu skontaktuje się z Państwem wkrótce.
Plan Szkolenia
1. Wprowadzenie do zagadnień komunikowania się
- proces komunikacji i jego etapy
- znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się.
- Komunikacja bezpośrednia a komunikacja za pomocą mediów: telefon, mail, komunikatory
2. Zasady skutecznej komunikacji, jako element zasadniczy w efektywnych kontaktach w organizacji
- autoanaliza własnego stylu komunikowania się
- błędy w komunikacji ich korekta i unikanie
- bariery komunikacyjne
- etapy tworzenia kontaktu interpersonalnego
3. Efektywne prowadzenie rozmów
- kształtowanie własnego wizerunku w roli nadawcy i odbiorcy komunikatu
- asertywne reagowanie na zastrzeżenia na krytykę i pochwałę
- rozpoznawanie i omijanie barier w komunikacji, aktywne słuchanie jako narzędzie skutecznej komunikacji rozpoznawanie i radzenie sobie czynniki zakłócające słuchanie i rozumienie wypowiedzi
- sztuka zadawania pytań
- psychologiczne mechanizmy i techniki wywierania wpływu
4. Interkulturowe aspekt komunikacji
- podstawy proksymiki – dystans w komunikacji
- formułowanie komunikatów w kontaktach interkulturowych
- ekspresja własna a spostrzeganie interkulturowe
- kulturowe odczytywanie komunikatów
- kulturowe postawy w codziennej komunikacji i negocjacjach
- podejmowanie decyzji w aspekcie kulturowym
5. Podstawowe zasady komunikacji interkulturowej
- kultury zorientowane na kontakt
- kultury zorientowane na zasady
- kultury propartnerskie i protransakacyjne
- kultury ceremonialne i nieceremonialne
- kultury monochromiczne i polichroniczne
- Czy „a” zawsze znaczy „a” ? -ukryte założenia i przemilczane oczekiwania w komunikacji z przedstawicielami poszczególnych kultur
6. „Instrukcja obsługi kontrahenta” – co robić, czego raczej nie i totalne „faux pas”
- Kultury Europy Zachodniej (Niemcy, Francja, Włochy)
- Kultury państw byłego ZSRR
- Kultura amerykańska
7. Podsumowanie
Wymagania
Kurs ma charakter ogólny i udział w nim nie wymaga specjalistycznej wiedzy
14 godzin
Opinie uczestników (1)
przykłady z codziennego życia trenera, takie jak historie, anegdoty i żarty
Aleksandra Krupa - LKQ Polska Sp. z o. o.
Szkolenie - Różnice międzykulturowe w pracy zespołowej
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję