Plan Szkolenia

Go w Kontekście: Porównanie

  • Go vs Java, Python, C i inne
  • Kluczowe filozofie projektowe Go
  • Kiedy (i kiedy nie) używać Go

Podstawowe Pojęcia Języka

  • Konfiguracja środowiska rozwojowego Go
  • Zmienne, stałe i typy
  • Funkcje i wielokrotne wartości zwracane
  • Struktury sterujące: if, switch, for
  • Tablice, kąty i mapy
  • Struktury i wbudowanie
  • Metody i interfejsy
  • Zrozumienie wskaźników w Go
  • Idiomy i wzorce obsługi błędów

Współbieżność w Go

  • Goroutines i planista czasu rzeczywistego Go
  • Kanały i przekazywanie wiadomości
  • Instrukcje select
  • Wzorce współbieżności (rozgałęzianie, zbieranie, puli pracowników)
  • Synchronizacja (WaitGroups, Mutexes)

Używanie Standardowych i Powszechnych Pakietów

  • Praca z pakietami fmt, strings, time i math
  • We/Wy plików z os i io/ioutil
  • Klienty i serwery HTTP z net/http
  • Parsowanie i kodowanie JSON

Organizacja Projektu i Moduły Go

  • Używanie modułów Go do zarządzania zależnościami
  • Organizowanie pakietów i plików
  • Budowanie i instalowanie aplikacji Go

Narzędzia Go

  • Używanie gofmt i go vet do formatowania i sprawdzania kodu
  • Wykonywanie i pisanie testów jednostkowych z go test
  • Badanie wydajności i profilowanie z go test -bench i pprof
  • Debugowanie z Delve (opcjonalnie)

Podsumowanie i Następne Kroki

  • Najlepsze praktyki dla rozwoju Go
  • Przegląd ramek Go i ekosystemu
  • Zasoby do dalszego uczenia się

Wymagania

  • Znajomość jakiegoś języka programowania (np. C, Go, Python, Java, itd.).
  • Ten kurs nie wyjaśnia podstawowych koncepcji, takich jak pętle lub instrukcje if – skupia się na tym, jak są one wdrażane w Go.

Grupa docelowa

  • Programiści oprogramowania znający inne języki programowania
  • Programiści backendowi przechodzący na Go
  • Inżynierowie pracujący nad aplikacjami w chmurze lub aplikacjami krytycznymi dla wydajności
 28 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (6)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie